Dwukrotny mistrz Formuły E Jean-Éric Vergne odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie 2020/2021. Reprezentant Techeetah pokonał na ulicach Rzymu kierowców Jaguara – Sama Birda i Mitcha Evansa.
Ze względu na padający przed startem deszcz i brak okrążenia formującego w Formule E, start odbył się za samochodem bezpieczeństwa, aby kierowcy mieli szansę zapoznać się z panującymi warunkami. Gdy po pięciu minutach wyścig właściwie się rozpoczął, Stoffel Vandoorne prowadził przed André Lottererem.
Zdobywca pole position utracił jednak pierwszą pozycję już w siódmym zakręcie, kiedy to Lotterer w ostatniej chwili próbował wcisnąć się po wewnętrznej, a Vandoorne blokował manewr. Dwójka liderów zderzyła się i wypadła z zakrętu, oddając prowadzenie w ręce Olivera Rowlanda. Lotterer miał otrzymać pięć sekund kary za spowodowanie kolizji.
Rowland także długo nie nacieszył się prowadzeniem, bowiem musiał zjechać do boksów na karę za przekroczenie maksymalnej mocy – na dystansie wyścigu podobnego przewinienia dopuścił się także Sérgio Sette Câmara.
W ten sposób na pierwszą lokatę awansował Lucas di Grassi, mający za sobą Jeana-Érica Vergne’a. Ta dwójka rozpoczęła zacięty pojedynek, w którym dużą rolę odegrał tryb ataku. Vergne aktywował dodatkową moc jako pierwszy i spadł na piątą lokatę, lecz szybko odrobił straty i wysunął się przed di Grassiego. Podobna sytuacja miała miejsce także przy drugiej aktywacji i w ten sposób Vergne objął prowadzenie w wyścigu.
Francuz nie mógł jednak odjechać od di Grassiego, który nie zamierzał długo pozostawać bierny i odzyskał prowadzenie czystym manewrem po wewnętrznej w czwartym zakręcie na cztery okrążenia do mety.
Brazylijczyk nie dojechał jednak do końca 21. okrążenia, bowiem w jego Audi urwał się drążek napędowy. Di Grassi stracił moc na szybkim odcinku toru, wywołując chaos wśród omijających go kierowców. O ile Vergne poradził sobie bez problemu, podobnie jak jadący za nim Sam Bird i Mitch Evans, to Stoffel Vandoorne uderzył w wystający fragment studzienki kanalizacyjnej, obrócił się i stanął w poprzek toru, gdzie napotkał na niego zespołowy kolega Nyck de Vries. Obaj kierowcy Mercedesa musieli wycofać się z rywalizacji.
Robin Frijns zyskał dzięki temu czwartą lokatę i dojechał do mety przed Sébastienem Buemim. Startujący z 20. pozycji René Rast był szósty, przed Pascalem Wehrleinem, Alexem Lynnem i Maximilianem Güntherem. Debiutujący w tym sezonie Nick Cassidy uzupełnił punktowaną dziesiątkę.
Drugi wyścig w Rzymie odbędzie się w niedzielę o 13.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | 24 okr. | |||
2 | 10 | Sam Bird | Jaguar Racing | + 0,461 | |||
3 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | + 0,756 | |||
4 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 1,034 | |||
5 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 3,142 | |||
6 | 33 | René Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | + 3,534 | |||
7 | 99 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 3,918 | |||
8 | 94 | Alex Lynn | Mahindra Racing | + 5,720 | |||
9 | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport | + 18,296 | |||
10 | 37 | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | + 18,763 | |||
11 | 88 | Tom Blomqvist | NIO 333 FE Team | + 19,089 | |||
12 | 71 | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | + 20,045 | |||
13 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 20,270 | |||
14 | 6 | Nico Müller | Dragon / Penske Autosport | + 21,155 | |||
15 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 21,415 | |||
16 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 22,987 | |||
NSK | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | ||||
NSK | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | ||||
NSK | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | ||||
NSK | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | ||||
NSK | 27 | Jake Dennis | BMW i Andretti Motorsport | ||||
NSK | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | ||||
NSK | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | ||||
NSK | 8 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.