Po raz pierwszy w swojej historii, Formuła E będzie ścigać się po pełnej wersji toru ulicznego w Monte Carlo. Tegoroczna, czwarta edycja E-Prix Monako odbędzie się na torze ulicznym długości 3,32 kilometra, podobnym do tego z Formuły 1.
Dotychczas elektryczna seria korzystała ze skróconego toru, w którym po pierwszym zakręcie Sainte Devote następował zjazd w dół do szykany Nouvelle, gdzie kierowcy wracali na standardową nitkę. W tym roku stawka Formuły E po raz pierwszy wykona podjazd pod górę przez Beau Rivage.
Układ wykorzystywany przez Formułę E będzie jednak nieznacznie różnić się od toru Formuły 1 – krawężnik w zakręcie Sainte Devote zostanie umieszczony w innym miejscu, a wyjazd z szykany Swimming Pool zostanie nieco przemodelowany.
„Ściganie się na dłuższej wersji historycznego toru to kolejny kamień milowy dla Formuły E”
– powiedział szef serii Alberto Longo. „Pod wieloma względami ten tor jest stworzony dla Formuły E: to szybki i wąski tor uliczny, pełny okazji do wyprzedzania, który przetestuje umiejętności zarządzania energią przez kierowców swoimi stromymi podjazdami w szybkich sekcjach”
.
Wyścig na ulicach Monte Carlo odbędzie się 8 maja.
Źródło: fiaformulae.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.