Porsche zamierza dalej piąć się w górę w Formule E

Po mocnym występie w Rzymie, gdzie Pascal Wehrlein (Niemcy) za kierownicą Porsche 99X Electric zajął pierwsze w tym sezonie miejsce na podium, zespół Formuły E TAG Heuer Porsche chce przypieczętować swoje postępy kolejnym czołowym wynikiem w Walencji. 24 i 25 kwietnia 2021 r. na torze Ricardo Tormo w pobliżu tego hiszpańskiego miasta odbędą się piąty i szósty wyścig Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA.

„Robimy postępy i w każdy wyścigowy weekend uczymy się nowych rzeczy” – powiedział Amiel Lindesay, dyrektor operacyjny Formuły E. „To, czego możemy spodziewać się obecnie, to miejsca na podium. Ale naszym celem jest wygrywanie”.

Przed rozpoczęciem sezonu 12 zespołów i 24 kierowców biorących udział w pierwszej na świecie serii wyścigów elektrycznych bolidów odbyło oficjalne zimowe testy – właśnie na hiszpańskim torze w pobliżu Walencji. Teraz odbędzie się tam pierwszy wyścig Formuły E. Zespół TAG Heuer Porsche, który obecnie – po pierwszych czterech wyścigach tego sezonu – zajmuje piąte miejsce w klasyfikacji ekip, przystępuje do rywalizacji z dwoma Porsche 99X Electric, które poprowadzą Pascal Wehrlein (nr 99) oraz André Lotterer (Niemcy/nr 36).

Pytania i odpowiedzi przed E-Prix Walencji

Amiel Lindesay, dyrektor operacyjny Formuły E

Pomiędzy wyścigami w Rzymie i Walencji mieliście tylko dwa tygodnie przerwy. Jak wykorzystaliście ten czas?
Tak naprawdę nie było czasu na przerwę. Wyciągnęliśmy wnioski z wyścigu w Rzymie, przeanalizowaliśmy to, co poszło dobrze, oraz to, co sprawiało trudności, i zrobiliśmy duży krok w kierunku poprawy efektywności naszego samochodu. Oczywiście Porsche 99X Electric ma większy potencjał niż mogliśmy do tej pory zademonstrować. Musimy go odkrywać i maksymalnie wykorzystywać przez cały wyścigowy weekend. Nasz bolid jest jednym z najszybszych w kwalifikacjach, mamy też tempo w czasie wyścigu. Jest jednak kilka szczegółów, które musimy ogarnąć. Kiedy się to wszystko połączy, będziemy mogli wygrywać.

Co należy poprawić w Walencji w porównaniu z Rzymem?
To dopiero nasz drugi sezon i w każdym wyścigu uczymy się nowych rzeczy. Taki jest ten sport. Mimo wszystko nie wolno nam odpuszczać; musimy upewnić się, że idziemy we właściwym kierunku – a ja jestem pewien, że tak właśnie jest. Ale nasi konkurenci też nie śpią, też idą do przodu. Dla nas oznacza to, że trzeba przeć naprzód, wkładać w to jeszcze więcej wysiłku i dalej skupiać się na wykonywaniu jak najlepszej roboty jako zespół. Do Walencji jedziemy w dobrym nastroju.

Gdzie widzisz zespół Formuły E TAG Heuer Porsche po pierwszych czterech wyścigach tego sezonu?
W niektórych miejscach błyszczeliśmy, w innych mieliśmy braki. Nasz nowy bolid zdecydowanie zapewnia nam dobre podstawy. Teraz to od nas zależy wykorzystanie jego pełnego potencjału – a także potencjału kierowców i zespołu. Jeśli nam się to uda, będziemy na właściwym miejscu nie tylko w kwalifikacjach, ale także na mecie.

Pascal Wehrlein, kierowca fabryczny Porsche (nr 99)

Po zaledwie czterech wyścigach z Porsche zdobyłeś swoje pierwsze podium. Jesteś zadowolony z rozwoju wydarzeń?
Absolutnie. Pierwszy rząd w Rijadzie, pierwsze podium w Rzymie – tak pozytywny trend napełnia mnie spokojem. Miałem nieco dłuższą przerwę niż większość moich konkurentów, ponieważ nie ukończyłem poprzedniego sezonu z moim byłym zespołem. Teraz, kiedy widzę, że ta przerwa nie wpłynęła negatywnie na jakość mojej jazdy i że mogę natychmiast osiągnąć dobre wyniki w nowym zespole, po prostu się cieszę.

Czego spodziewasz się w Walencji?
Układ toru będzie inny niż ten, po którym jeździliśmy podczas przedsezonowych testów. Ciekawe, jak to wygląda w praktyce. W każdym razie jestem podekscytowany, że po dwóch tygodniach znów się ścigamy. Choć nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem, wiemy, nad czym musimy popracować, aby regularnie osiągać przyzwoite wyniki i – miejmy nadzieję, że już niedługo – wywalczyć nasze pierwsze zwycięstwo. Mam nadzieję, że niektóre z tych ulepszeń uda nam się wprowadzić w Walencji.

André Lotterer, kierowca fabryczny Porsche (nr 36)

Wyścigi w Rzymie nie poszły tak, jak się spodziewałeś – wróciłeś do domu z pustymi rękami. Jak sobie z tym radzisz?
Przede wszystkim ciężko pracuję. Niemal od razu zacząłem trenować na symulatorze. Jeśli chodzi o szybkość, w Rzymie tylko podkreśliliśmy, że jesteśmy w stanie dorównać liderom – zwłaszcza w kwalifikacjach. Tu jesteśmy naprawdę dobrzy. Oczywiście weekend bez punktów jest trudny do przetrawienia, ale jak powiedziałem: musimy trzymać wysoko uniesioną głowę i dalej walczyć.

Jakie są Twoje oczekiwania wobec Walencji?
Jednym z moich celów zdecydowanie jest zdobycie pierwszych punktów w tym sezonie. Perspektywy prezentują się korzystnie, mamy tempo zarówno na treningach, jak i w kwalifikacjach. W wyścigach jest jeszcze przestrzeń na ulepszenia i nad tym właśnie pracujemy. Mam nadzieję, że w Walencji w końcu będę mógł dołączyć do czołówki.

Tor wyścigowy

To pierwszy raz, gdy Mistrzostwa Świata Formuły E ABB FIA odbędą się na torze Circuit Ricardo Tormo, nazwanym tak na cześć hiszpańskiej legendy wyścigów motocyklowych. „Nie jest to typowy tor Formuły E i z pewnością ściganie się tutaj nie dostarczy tyle frajdy, co w Rzymie. Chociaż jego układ w wyścigach będzie inny, mamy dane z testów i z grubsza wiemy, czego się spodziewać” – powiedział André Lotterer. Amiel Lindesay dodał: „Na E-Prix Walencji pojawi się i nieco inny układ tylnej sekcji toru. Zapowiada się interesująco”.

Relacje telewizyjne i internetowe na żywo

Ogólnoświatowy harmonogram transmisji wyścigów Formuły E w Walencji jest dostępny pod adresem: https://www.fiaformulae.com/watch/ways-to-watch.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz
Bartosz Przyborowski

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1