16 wyścigów w kolejnym sezonie Formuły E

Podczas posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych WMSC w Monako zatwierdzony został kalendarz Mistrzostw Świata Formuły E na sezon 2021/2022. Będzie on najdłuższym w historii elektrycznej serii wyścigowej.

Ósmy sezon, pomimo swojej nazwy, zostanie w całości rozegrany w 2022 roku. Czwarty raz z rzędu miejscem inauguracji mistrzostw będzie Rijad, gdzie pod koniec stycznia zostaną rozegrane dwie rundy. Dwa tygodnie później seria planuje powrócić do Meksyku, a 26 lutego zaplanowano pierwszy z nowych wyścigów, w Kapsztadzie.

Po wizycie w nieokreślonym jeszcze mieście w Chinach, Formuła E zawita do Europy na rundy w Rzymie, Monte Carlo i Berlinie. Środkową część kalendarza zamknie runda na kolejnym nieznanym jeszcze torze.

W pierwszy weekend lipca Formuła E po raz pierwszy odwiedzi kanadyjskie Vancouver, a sezon zakończą podwójne rundy w Nowym Jorku, Londynie oraz Seulu, który jest trzecim nowym obiektem w kalendarzu.

R Data Wydarzenie Lokalizacja
1 28 stycznia E-Prix Rijadu Riyadh Street Circuit
2 29 stycznia E-Prix Rijadu Riyadh Street Circuit
3 12 lutego E-Prix Meksyku Autódromo Hermanos Rodríguez
4 26 lutego E-Prix Kapsztadu Tor uliczny w Kapsztadzie
5 19 marca E-Prix Chin ?
6 9 kwietnia E-Prix Rzymu Circuito Cittadino Dell'EUR
7 30 kwietnia E-Prix Monako Circuit de Monaco
8 14 maja E-Prix Berlina Tempelhof Airport Street Circuit
9 4 czerwca   ? ?
10 2 lipca E-Prix Vancouver Streets of Vancouver
11 16 lipca E-Prix Nowego Jorku Brooklyn Street Circuit
12 17 lipca E-Prix Nowego Jorku Brooklyn Street Circuit
13 30 lipca E-Prix Londynu ExCeL London
14 31 lipca E-Prix Londynu ExCeL London
15 13 sierpnia E-Prix Seulu Tor uliczny w Seulu
16 14 sierpnia E-Prix Seulu Tor uliczny w Seulu

Przy okazji posiedzenia zatwierdzono także szereg zmian regulaminowych – już od E-Prix Nowego Jorku w tym tygodniu możliwe będzie zatrzymanie na polach startowych wyścigu rozpoczętego za samochodem bezpieczeństwa, jak ma to już miejsce w Formule 1, a od kolejnego sezonu start zatrzymany będzie mógł zostać wykorzystany także po wznowieniu wyścigu po czerwonej fladze.

Co więcej, moc samochodów w trybie wyścigowym będzie od ósmego sezonu zwiększona z 200 do 220 kW.

Źródło: fia.com

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze