Lynn wygrywa domowy wyścig Formuły E

Alex Lynn potrzebował 40 startów, aby odnieść swoje pierwsze zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Formuły E. Londyńczyk pokonał na swoim domowym, częściowo zadaszonym torze ExCeL, nowego lidera klasyfikacji generalnej Nycka de Vriesa oraz Mitcha Evansa.

Prowadzenie po starcie z pole position utrzymał Stoffel Vandoorne, za którym plasowali się Oliver Rowland i Lynn. Ten ostatni stracił lokatę na trzecim okrążeniu, wyprzedzony przez de Vriesa w 10. zakręcie. Holender otarł się o ścianę i uszkodził swój samochód, lecz kontynuował rywalizację.

Na czwartym okrążeniu de Vries zyskał kolejną lokatę, po tym jak Rowland zjechał aktywować tryb ataku. Prowadzący w wyścigu Vandoorne oraz de Vries zrobili to samo okrążenie później, dzięki czemu kierowca Nissana ponownie wskoczył pomiędzy dwójkę Mercedesa-EQ.

W dalszej części stawki, Sébastien Buemi próbował odzyskać pozycję straconą na pierwszym okrążeniu na rzecz René Rasta. Szwajcar uderzył w tył Audi na dojeździe do 10. zakrętu, po czym ta dwójka zderzyła się ponownie na wyjściu z nawrotu – to uderzenie posłało Rasta na bandę, eliminując go z wyścigu i powodując wyjazd samochodu bezpieczeństwa.

Gdy tryb ataku skończył się u Rowlanda, de Vries wykorzystał dodatkową moc, aby pozbawić go drugiej pozycji, a już na kolejnym okrążeniu objął prowadzenie, gdy dodatkową moc po raz drugi aktywował Vandoorne. Chwilę później pierwszą aktywację wykonał jadący na czwartej pozycji Lynn.

De Vries spadł ponownie na trzecią pozycję, gdy aktywował tryb ataku na 11. okrążeniu. Już chwilę później na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, po tym jak André Lotterer wcisnął António Félixa da Costę w ścianę podczas walki o 11. pozycję.

Neutralizację próbował wykorzystać Lucas di Grassi. Zespół Audi uznał, że wykonanie pit-stopu będzie szybsze niż powolna jazda za samochodem bezpieczeństwa i tak Brazylijczyk przeskoczył całą stawkę, by objąć prowadzenie. Jak miało się dopiero okazać, di Grassi zablokował koła i nie zatrzymał się całkowicie na swoim stanowisku, łamiąc w ten sposób przepisy. Brazylijczyk nie odbył otrzymanej za to kary drive-through, więc został później zdyskwalifikowany.

Po wznowieniu rywalizacji Rowland opóźnił hamowanie do 10. zakrętu próbując zaatakować Vandoorne’a. Brytyjczyk zamiast tego uderzył w jego Mercedesa-EQ, wypychając go z toru. Prowadzenie zyskał w ten sposób de Vries, za którym jechali Lynn oraz mający uszkodzony samochód Evans.

W drugiej połowie rywalizacji Brytyjczyk prezentował zdecydowanie lepsze tempo i wyprzedził de Vriesa na początku 18. okrążenia. Kierowca Mahindry nie oddał już prowadzenia do samego końca, odnosząc pierwsze zwycięstwo dla swojej ekipy od E-Prix Marrakeszu w 2019 roku.

Drugie miejsce dało de Vriesowi 6-punktowe prowadzenie w klasyfikacji generalnej nad czwartym na mecie Robinem Frijnsem. Holender przebił się do przodu po starcie z ósmego pola i przymierzał się do ataku na Evansa, lecz nie mógł znaleźć sposobu na kierowcę Jaguara.

Z dala od czołowej grupy, na piątym miejscu finiszował Pascal Wehrlein, plasując się przed Maximilianem Güntherem, Nickiem Cassidym i di Grassim. Punktowaną dziesiątkę uzupełnili Sergio Sette Câmara oraz zwycięzca z soboty Jake Dennis, który musiał odbyć karę drive-through za przekroczenie parametrów homologowanej mapy pedału gazu.

Sezon 2020/2021 Formuły E zostanie zakończony dwoma wyścigami w Berlinie w dniach 14-15 sierpnia.

PNrKierowcaZespół Rezultat
194
Alex Lynn
Mahindra Racing30 okr.
217
Nyck de Vries
Mercedes-EQ FE Team+ 0,599
320
Mitch Evans
Jaguar Racing+ 6,257
44
Robin Frijns
Envision Virgin Racing+ 6,682
599
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team+ 9,212
628
Maximilian Günther
BMW i Andretti Motorsport+ 10,637
737
Nick Cassidy
Envision Virgin Racing+ 12,685
87
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 19,237
927
Jake Dennis
BMW i Andretti Motorsport+ 24,914
106
Joel Eriksson
Dragon / Penske Autosport+ 27,920
115
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ FE Team+ 28,623
1248
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing+ 29,083
1325
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah+ 29,915
1423
Sébastien Buemi
Nissan e.dams+ 30,291
158
Oliver Turvey
NIO 333 FE Team+ 31,364
1629
Alexander Sims
Mahindra Racing+ 34,336
1736
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team+ 35,204
1822
Oliver Rowland
Nissan e.dams+ 42,269
1988
Tom Blomqvist
NIO 333 FE Team+ 1 okr.
NSK71
Norman Nato
ROKiT Venturi Racing
NSK10
Sam Bird
Jaguar Racing
NSK13
António Félix da Costa
DS Techeetah
NSK33
René Rast
Audi Sport ABT Schaeffler
DSK11
Lucas di Grassi
Audi Sport ABT Schaeffler+ 17,534

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league