Jack Dennis z zespołu BMW i Andretti Motorsport uzyskał najszybszy czas podczas pierwszego treningu przed sobotnim E-Prix Berlina na torze Tempelhof. Niemiec uzyskał 1:06,946 sekundy. Drugi, ze stratą zaledwie 0,014 sekundy był kierowca Venturi, Edoardo Mortara, a trzeci ze stratą 0,016 sekundy Maximilian Günther. Ostatecznie, aż siedmiu kierowców zmieściło się w jednej dziesiątej sekundy.
Od razu od rozpoczęcia sesji kierowcy wyjechali na tor. Po kilku minutach na torze pojawiła się żółta flaga, obejmująca cały tor. Okres neutralizacji nie trwał zbyt długo i po chwili trening został wznowiony. W okresie żółtej flagi kierowcy musieli poruszać się z prędkością 50 km/h. Na prowadzeniu znajdował się Antonio Felix Da Costa, który legitymował się czasem 1:11,313. Jego czas został od razu przebity przez Olivera Turveya oraz Alexa Lynna, który podczas poprawiania swojego czasu zbyt mocno zblokował koła w drugim sektorze.
Po dziesięciu minutach na czele znajdował się Sébastien Buemi z czasem 1:08,964. Zaraz za nim – ze stratą 0,048 sekundy – Jake Dennis, a trzeci – ze stratą 0,062 sekundy – Lynn. Na 30 minut przed końcem sesji na pierwszym miejscu zameldował się Nick Cassidy, który o 0,036 sekundy wyprzedzał Buemiego. Na 25 minut przed końcem sesji na czele znajdował się już Jean-Éric Vergne, który legitymował się czasem 1:08,699. Broniący tytułu Da Costa znajdował się wówczas na osiemnastej pozycji. Po chwili Portugalczyk awansował na piątą pozycję, tracąc 1,253 sekundy do prowadzącego Olivera Rowlanda (1:07,606).
Na 15 minut przed końcem na czele znajdował się kierowca BMW, który podczas swojego okrążenia popisał się widowiskowym uślizgiem. Niemiec uzyskał czas 1:07,362. Na osiem minuty przed końcem na 23. miejscu znajdował się Da Costa. Kierowca zespołu Teechetach – po poprawieniu osobistych czasów w sektorach – awansował na siódme miejsce ze stratą 0,614 sekundy do prowadzącego Günthera, który w międzyczasie poprawił swój czas na 1:06,965 sekundy.
Bardzo daleko - na dwudziestym czwartym miejscu - znajdował się lider klasyfikacji mistrzostw świata, Nyck de Vries. Holender poprawił swoje miejsce od razu po wyjeździe na tor i awansował na drugie miejsce, ale szybko został zepchnięty przez swojego kolegę z zespołu, Stoffela Vandoorne. Na dwie minuty przed końcem treningu na drugie miejsce awansował Edoardo Mortara, który tracił do prowadzącego wówczas Jake’a Dennisa zaledwie 0,014 sekundy.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 27 | Jake Dennis | BMW i Andretti Motorsport | 1:06,949 | 30 | |||
2 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 0,014 | 26 | |||
3 | 28 | Maximilian Günther | BMW i Andretti Motorsport | + 0,016 | 27 | |||
4 | 94 | Alex Lynn | Mahindra Racing | + 0,035 | 25 | |||
5 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 0,057 | 25 | |||
6 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ FE Team | + 0,084 | 30 | |||
7 | 20 | Mitch Evans | Jaguar Racing | + 0,086 | 23 | |||
8 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 0,107 | 22 | |||
9 | 99 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 0,114 | 28 | |||
10 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 0,128 | 25 | |||
11 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 0,180 | 26 | |||
12 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 0,182 | 29 | |||
13 | 22 | Oliver Rowland | Nissan e.dams | + 0,242 | 27 | |||
14 | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ FE Team | + 0,244 | 31 | |||
15 | 8 | Oliver Turvey | NIO 333 FE Team | + 0,279 | 25 | |||
16 | 10 | Sam Bird | Jaguar Racing | + 0,403 | 24 | |||
17 | 71 | Norman Nato | ROKiT Venturi Racing | + 0,406 | 25 | |||
18 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 0,439 | 22 | |||
19 | 11 | Lucas di Grassi | Audi Sport ABT Schaeffler | + 0,520 | 21 | |||
20 | 4 | Robin Frijns | Envision Virgin Racing | + 0,536 | 20 | |||
21 | 37 | Nick Cassidy | Envision Virgin Racing | + 0,668 | 21 | |||
22 | 33 | René Rast | Audi Sport ABT Schaeffler | + 0,792 | 21 | |||
23 | 6 | Joel Eriksson | Dragon / Penske Autosport | + 0,953 | 24 | |||
24 | 88 | Tom Blomqvist | NIO 333 FE Team | + 0,983 | 28 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.