Dennis najszybszy, siedmiu kierowców w jednej dziesiątej

Jack Dennis z zespołu BMW i Andretti Motorsport uzyskał najszybszy czas podczas pierwszego treningu przed sobotnim E-Prix Berlina na torze Tempelhof. Niemiec uzyskał 1:06,946 sekundy. Drugi, ze stratą zaledwie 0,014 sekundy był kierowca Venturi, Edoardo Mortara, a trzeci ze stratą 0,016 sekundy Maximilian Günther. Ostatecznie, aż siedmiu kierowców zmieściło się w jednej dziesiątej sekundy.

Od razu od rozpoczęcia sesji kierowcy wyjechali na tor. Po kilku minutach na torze pojawiła się żółta flaga, obejmująca cały tor. Okres neutralizacji nie trwał zbyt długo i po chwili trening został wznowiony. W okresie żółtej flagi kierowcy musieli poruszać się z prędkością 50 km/h. Na prowadzeniu znajdował się Antonio Felix Da Costa, który legitymował się czasem 1:11,313. Jego czas został od razu przebity przez Olivera Turveya oraz Alexa Lynna, który podczas poprawiania swojego czasu zbyt mocno zblokował koła w drugim sektorze.

Po dziesięciu minutach na czele znajdował się Sébastien Buemi z czasem 1:08,964. Zaraz za nim – ze stratą 0,048 sekundy – Jake Dennis, a trzeci – ze stratą 0,062 sekundy – Lynn. Na 30 minut przed końcem sesji na pierwszym miejscu zameldował się Nick Cassidy, który o 0,036 sekundy wyprzedzał Buemiego. Na 25 minut przed końcem sesji na czele znajdował się już Jean-Éric Vergne, który legitymował się czasem 1:08,699. Broniący tytułu Da Costa znajdował się wówczas na osiemnastej pozycji. Po chwili Portugalczyk awansował na piątą pozycję, tracąc 1,253 sekundy do prowadzącego Olivera Rowlanda (1:07,606).

Na 15 minut przed końcem na czele znajdował się kierowca BMW, który podczas swojego okrążenia popisał się widowiskowym uślizgiem. Niemiec uzyskał czas 1:07,362. Na osiem minuty przed końcem na 23. miejscu znajdował się Da Costa. Kierowca zespołu Teechetach – po poprawieniu osobistych czasów w sektorach – awansował na siódme miejsce ze stratą 0,614 sekundy do prowadzącego Günthera, który w międzyczasie poprawił swój czas na 1:06,965 sekundy.

Bardzo daleko - na dwudziestym czwartym miejscu - znajdował się lider klasyfikacji mistrzostw świata, Nyck de Vries. Holender poprawił swoje miejsce od razu po wyjeździe na tor i awansował na drugie miejsce, ale szybko został zepchnięty przez swojego kolegę z zespołu, Stoffela Vandoorne. Na dwie minuty przed końcem treningu na drugie miejsce awansował Edoardo Mortara, który tracił do prowadzącego wówczas Jake’a Dennisa zaledwie 0,014 sekundy.

PNrKierowcaZespół RezultatOkr.
127
Jake Dennis
BMW i Andretti Motorsport1:06,94930
248
Edoardo Mortara
ROKiT Venturi Racing+ 0,01426
328
Maximilian Günther
BMW i Andretti Motorsport+ 0,01627
494
Alex Lynn
Mahindra Racing+ 0,03525
525
Jean-Éric Vergne
DS Techeetah+ 0,05725
65
Stoffel Vandoorne
Mercedes-EQ FE Team+ 0,08430
720
Mitch Evans
Jaguar Racing+ 0,08623
823
Sébastien Buemi
Nissan e.dams+ 0,10722
999
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche FE Team+ 0,11428
1013
António Félix da Costa
DS Techeetah+ 0,12825
1129
Alexander Sims
Mahindra Racing+ 0,18026
1236
André Lotterer
TAG Heuer Porsche FE Team+ 0,18229
1322
Oliver Rowland
Nissan e.dams+ 0,24227
1417
Nyck de Vries
Mercedes-EQ FE Team+ 0,24431
158
Oliver Turvey
NIO 333 FE Team+ 0,27925
1610
Sam Bird
Jaguar Racing+ 0,40324
1771
Norman Nato
ROKiT Venturi Racing+ 0,40625
187
Sérgio Sette Câmara
Dragon / Penske Autosport+ 0,43922
1911
Lucas di Grassi
Audi Sport ABT Schaeffler+ 0,52021
204
Robin Frijns
Envision Virgin Racing+ 0,53620
2137
Nick Cassidy
Envision Virgin Racing+ 0,66821
2233
René Rast
Audi Sport ABT Schaeffler+ 0,79221
236
Joel Eriksson
Dragon / Penske Autosport+ 0,95324
2488
Tom Blomqvist
NIO 333 FE Team+ 0,98328

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze