Mitch Evans z zespołu Jaguar TCS wygrał E-Prix Dżakarty. Drugi linię mety przejechał Jean-Éric Vergne z DS Techeetah, a tuż za nim na trzeciej pozycji zameldował się Edoardo Mortara z ROKiT Venturi Racing.
Startujący z pole position Vergne obronił pozycję lidera, zaś za jego plecami mało brakowało, a drugie miejsce Antonio Felixowi da Coście odebrałby Evans. Kierowca DS Techeetah obronił jednak swoją pozycję. Fatalnie swoją rywalizację rozpoczął Oliver Rowland, który odpadł z wyścigu po tym, jak po kontakcie z jednym z rywali zgubił koło. To też był powód, dla którego na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa
Wyścig został wznowiony na 40 minut przed zakończeniem rywalizacji. Do ataku od razu przystąpił będący na trzeciej pozycji Evans, który wymusił błąd na drugim da Coście, który nie dohamował do jednego z zakrętów. W międzyczasie inżynier poinformował Portugalczyka, aby zmienił balans hamulców i próbował odzyskać swoje drugie miejsce.
Sporo się działo również na końcu stawki, gdzie walczący ze sobą obaj kierowcy Dragon Penske zderzyli się, a w rezultacie Antonio Giovinazzi obrócił się. Pierwszymi kierowcami, którzy aktywowali tryb ataku był Nick Cassidy, Robin Frijns oraz obaj kierowcy Dragona. Na 35 minut przed końcem wyścigu tryb ataku aktywował lider wyścigu Vergne, trzeci da Costa oraz Jack Dennis. Wówczas prowadzenie objął kierowca Jaguara – Evans. Jego prowadzenie nie trwało jednak długo, ponieważ Nowozelandczyk aktywował swój tryb ataku okrążenie później. Świetnie radził sobie za to Mortara, który był w tym momencie na drugiej pozycji i miał jeszcze dwie szanse na aktywowanie trybu ataku.
Kierowca Venturi aktywował go na 26 minut przed końcem wyścigu, spadając na piąte miejsce, jednak dość szybko wyprzedził Dennisa oraz da Costę. Okrążenie później drugi tryb ataku aktywował Vergne oraz da Costa. Na czele znajdował się wówczas Evans, który został wyprzedzony kółko później przez Vergne'a.
Walka o prowadzenie pomogła Mortarze zbliżyć się do prowadzącej i walczącej ze sobą dwójki Evans-Vergne. Na 16 minut przed końcem swój drugi tryb ataku aktywował Mortara, który spadł na czwarte miejsce. Okrążenie później to samo zrobił Evans. Bardzo dobrze radził sobie trzeci da Costa, który bronił się przed atakującym go Mortarą. Pomimo trybu ataku, będący na drugiej pozycji Evans nie mógł zbliżyć się do prowadzącego Vergne'a. Dodatkową moc wykorzystał za to kierowca Venturi i awansował na trzecie miejsce, rzucając się w pogoń za kierowcą Jaguara.
W międzyczasie widowiskowy pojedynek stoczyli ze sobą Pascal Wehrlein oraz Jack Dennis. Co prawda Niemiec na chwilę znalazł się przed kierowcą z Wielkiej Brytanii, ale popełnił błąd, który nie tylko kosztował go stratę uzyskanej przed chwilą pozycji, ale również dwóch kolejnych na rzecz swojego partnera z zespołu Andre Lotterera oraz de Vriesa z Mercedesa.
Na siedem minut przed końcem rywalizacji z wyścigu wycofał się de Vries, który zjechał do swojego garażu z powodu awarii samochodu, która nastąpiła po kolizje z Lottererem, za którą Niemiec otrzymał karę doliczenia pięciu sekund. W międzyczasie na prowadzenie – po fantastycznym ataku – wysunął się Evans, który koncertowo wyprzedził Vergne'a i dość szybko uciekał Francuzowi.
WHAT A MOVE from @mitchevans_ 🤯
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
He swoops down the inside of @JeanEricVergne for the lead in Jakarta!
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix pic.twitter.com/FhsyJaftQ6
Nerwowo było również w drugim samochodzie DS Techeetah. Będący na czwartej pozycji da Costa musiał bronić się przed Vandoorne’m, który za wszelką cenę próbował wyrwać Portugalczykowi jego czwarte miejsce mając dodatkową moc dzięki aktywacji Fan Boosta.
Every point counts!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
The battle for 4th between @afelixdacosta and @svandoorne is heating up 🔥
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix pic.twitter.com/qj5KSHM0T2
Walczył również Vergne, który aktywując Fan Boost próbował na proste startowej odzyskać prowadzenie w wyścigu. Walka liderów pozwoliła Mortarze na zbliżenie się do czołówki. Ostatnie sekundy wyścigu był istnym pokazem defensywnej jazdy Evansa. Wściekłe ataki Vergne'a spowodowały, że swoja szansę próbował wykorzystać Mortara. Pomimo intensywnej końcówki, cała trójka dojechała do mety na swoich pozycjach będąc bardzo blisko siebie zapewniając kibicom emocje do samego końca wyścigu.
THIS ENDING, THOUGH?! 🤯🔥@mitchevans_, @JeanEricVergne & @edomortara all battling it out to the line, for the win - absolutely incredible!
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) June 4, 2022
If you need us, we'll be watching this on repeat...
🇮🇩 2022 #JakartaEPrix pic.twitter.com/AiMRAmDMRL
Kolejny wyścig Formuły E obędzie się 2 lipca w Marrakeszu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | Mitch Evans | Jaguar TCS Racing | 40 okr. | |||
2 | 25 | Jean-Éric Vergne | DS Techeetah | + 0,733 | |||
3 | 48 | Edoardo Mortara | ROKiT Venturi Racing | + 0,967 | |||
4 | 13 | António Félix da Costa | DS Techeetah | + 3,350 | |||
5 | 5 | Stoffel Vandoorne | Mercedes-EQ Formula E Team | + 4,038 | |||
6 | 27 | Jake Dennis | Avalanche Andretti Formula E | + 4,635 | |||
7 | 11 | Lucas di Grassi | ROKiT Venturi Racing | + 5,253 | |||
8 | 94 | Pascal Wehrlein | TAG Heuer Porsche FE Team | + 8,191 | |||
9 | 10 | Sam Bird | Jaguar TCS Racing | + 13,348 | |||
10 | 23 | Sébastien Buemi | Nissan e.dams | + 14,766 | |||
11 | 36 | André Lotterer | TAG Heuer Porsche FE Team | + 16,089 | |||
12 | 3 | Oliver Turvey | NIO 333 Formula E Team | + 20,922 | |||
13 | 28 | Oliver Askew | Avalanche Andretti Formula E | + 23,020 | |||
14 | 22 | Maximilian Günther | Nissan e.dams | + 25,184 | |||
15 | 29 | Alexander Sims | Mahindra Racing | + 29,520 | |||
16 | 37 | Nick Cassidy | Envision Racing | + 29,873 | |||
17 | 4 | Robin Frijns | Envision Racing | + 30,854 | |||
18 | 33 | Daniel Ticktum | NIO 333 Formula E Team | + 31,827 | |||
19 | 7 | Sérgio Sette Câmara | Dragon / Penske Autosport | + 38,218 | |||
NSK | 99 | Antonio Giovinazzi | Dragon / Penske Autosport | ||||
NSK | 17 | Nyck de Vries | Mercedes-EQ Formula E Team | ||||
NSK | 30 | Oliver Rowland | Mahindra Racing |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.