Vergne wygrywa chaotyczny wyścig Formuły E w Indiach

Jean-Eric Vergne odniósł zwycięstwo w pełnym zwrotów akcji E-Prix Hajdarabadu, pokonując na mecie Nicka Cassidiego oraz Antonio Felixa da Costę.

Vergne nie mógł mówić o dość spokojnej rywalizacji, szczególnie pod koniec. Poza próbą trzymania za swoimi plecami Cassidiego, kierowca DS Penske musiał także bacznie obserwować poziom baterii, która była sporo niższa u rywala. Taktyka pokrywania wewnętrznej linii w trzecim zakręcie okazała się być dla Vergne’a skuteczna. Dodatkowo pomocny okazał się być wyjazd samochodu bezpieczeństwa, który pojawił się wskutek incydentu z udziałem Jake’a Hughesa z McLarena.

Finalnie Vergne jako pierwszy przekroczył linię mety, mając do dyspozycji zaledwie 2% energii. To jego pierwsze zwycięstwo dla DS Penske, wywalczone różnicą tylko 0,4 sekundy. na najniższym stopniu podium stanął da Costa po tym, gdy Sébastien Buemi otrzymał karę za przekroczenie dozwolonej ilości mocy.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł zdobywca pole position Mitch Evans utrzymał prowadzenie, mając za sobą Vergne’a. Z kolei na trzecią pozycję awansował Buemi. Evans jednak w dość nieodpowiednim momencie zdecydował się aktywować swój tryb ataku, wskutek którego spadł na trzecie miejsce za Buemiego oraz Vergne’a.

To jednak nie było największe zmartwienie Jaguara w domowym wyścigu dla właściciela zespołu, Tata Group. Kilka okrążeń później w Evansa uderzył jego zespołowy kolega Sam Bird, przez co obaj musieli wycofać się z wyścigu. Bird tak naprawdę starał się wyprzedzić Nissana prowadzonego przez Sachę Fenestraza w walce o czwarte miejsce, lecz w nawrocie stracił przyczepność i uderzył w bok samochodu Evansa, powodując znaczne uszkodzenia. Jadący blisko nich Fenestraz oraz Maximilian Günther nie mieli dokąd uciec, ale udało się im wyjść z tego incydentu bez szwanku.

Po wznowieniu rywalizacji Vergne przypuścił atak na Buemiego w nawrocie i – jak się potem okazało – był to manewr dający zwycięstwo. W odpowiedzi na to Buemi aktywował swój tryb ataku, lecz to spowodowało, że spadł on za Evansa. Zanim jednak mogli oni stoczyć prawdopodobnie fascynujący pojedynek o zwycięstwo, na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po tym, gdy Hughes rozbił swojego McLarena. Jak się okazało, lusterko w jego samochodzie oderwało się i utknęło w takim miejscu, że kierownica została zblokowana.

Gdy udało się uprzątnąć McLarena z toru, Rast uderzył w tył pojazdu Dennisa, doznając uszkodzeń przedniego skrzydła i tracąc mnóstwo pozycji. Z kolei w Andrettim Dennisa doszło do przebicia opony, przez co musiał odbyć nieplanowany zjazd do alei serwisowej [przypomnienie – w Formule E nie ma obowiązkowych pit-stopów, jak chociażby w Formule 1].

Gdyby nie ten incydent, Dennis mógłby objąć prowadzenie w klasyfikacji kierowców po dość imponującej jeździe, awansując z 11. na trzecie miejsce. Zamiast tego, Pascal Wehrlein dojechał do mety na czwartej pozycji za da Costą, lecz on sam także przebijał się przez stawkę, będąc na 15. lokacie po pierwszym okrążeniu. Piąte miejsce zajął Sergio Sette Camara z NIO 333, zaś Oliver Rowland zdobył cenne punkty dla Mahindry. Norman Nato po raz pierwszy w tym sezonie dojechał na punktowanych pozycjach, wywalczając siódmą pozycję, zaś czołową dziesiątkę zamknęli Stoffel Vandoorne, Andre Lotterer oraz Edoardo Mortara.

Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu Formuły E będzie pierwsze E-Prix Kapsztadu w Republice Południowej Afryki, które odbędzie się za dwa tygodnie, 25 lutego.

PNrKierowcaZespół Rezultat
125
Jean-Éric Vergne
DS Penske33 okr.
237
Nick Cassidy
Envision Racing+ 0,400
313
António Félix da Costa
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 1,859
494
Pascal Wehrlein
TAG Heuer Porsche Formula E Team+ 2,855
53
Sérgio Sette Câmara
NIO 333 Racing+ 3,523
68
Oliver Rowland
Mahindra Racing+ 7,138
717
Norman Nato
Nissan Formula E Team+ 7,318
81
Stoffel Vandoorne
DS Penske+ 7,564
936
André Lotterer
Avalanche Andretti Formula E+ 8,703
1048
Edoardo Mortara
Maserati MSG Racing+ 9,073
1151
Nico Müller
ABT CUPRA Formula E Team+ 10,622
1223
Sacha Fenestraz
Nissan Formula E Team+ 11,635
137
Maximilian Günther
Maserati MSG Racing+ 15,446
1411
Lucas di Grassi
Mahindra Racing+ 15,999
1516
Sébastien Buemi
Envision Racing+ 17,735
1627
Jake Dennis
Avalanche Andretti Formula E+ 1 okr.
NSK58
René Rast
NEOM McLaren Formula E Team
NSK5
Jake Hughes
NEOM McLaren Formula E Team
NSK10
Sam Bird
Jaguar TCS Racing
NSK33
Daniel Ticktum
NIO 333 Racing
NSK9
Mitch Evans
Jaguar TCS Racing
NSK4
Kelvin van der Linde
ABT CUPRA Formula E Team

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze