Simon Pagenaud odniósł na ulicach Long Beach swoje pierwsze zwycięstwo dla zespołu Team Penske w IndyCar Series, w nieco kontrowersyjny sposób pokonując Scotta Dixona.
Francuz startował do wyścigu z trzeciej pozycji i już na początku drugiego okrążenia uporał się z ubiegłorocznym zwycięzcą wyścigu i miał przed sobą jedynie zdobywcę pole position Hélio Castronevesa. Pagenaud próbował ataku na prowadzenie lecz po nieudanej próbie podążał za swoim zespołowym kolegą do pierwszych postojów w boksach na 27. okrążeniu. Castroneves i Pagenaud zjechali w tym samym momencie, z kolei Dixon opóźnił swój zjazd o jedno kółko i był w stanie rozdzielić dwójkę kierowców Penske. Na trzecie miejsce awansował Will Power, któremu przyspieszony postój pozwolił na wyprzedzenie Tony’ego Kanaana.
Sytuacja zmieniła się przy drugiej rundzie postojów. Castroneves i Dixon podążali za sobą na czele stawki i utknęli za wolniejszymi kierowcami, co Dixon starał się wykorzystać zjeżdżając do boksów jako pierwszy. Pozwoliło mu to wyprzedzić Castronevesa, który zjechał okrążenie później, lecz zwycięsko z tej sytuacji wyszedł dotychczas trzeci Pagenaud.
Francuz zjechał do boksów o trzy okrążenia później od Dixona i wyjechał z boksów przed nim. Francuz wykonał jednak kontrowersyjny manewr, przecinając podwójną linię na końcu wyjazdu z boksów, by uniemożliwić Dixonowi atak w pierwszym zakręcie. Nowozelandczyk był bliski zrównania się z kierowcą Penske, lecz znalazł się za daleko, potencjalnie właśnie z powodu nie do końca czystego zagrania Pagenauda. Sędziowie po przeanalizowaniu zdarzenia nie przyznali jednak Francuzowi żadnej kary, który podążył po swoje pierwsze zwycięstwo w barwach ekipy Rogera Penske i łącznie piąte w swojej karierze w IndyCar.
Dixon stanowił zagrożenie dla Pagenauda tylko przez chwilę. Dublowani kierowcy ponownie sprawili jednak problem na ostatnim okrążeniu, co pozwoliło się Nowozelandczykowi znacząco zbliżyć do lidera w ostatnim zakręcie, gdzie nie było jednak miejsca na atak. Oznaczało to jednak że wyścig zakończył się najmniejszą różnicą w historii rywalizacji na ulicach Long Beach.
Dzięki zwycięstwu, Pagenaud do 14 punktów powiększył prowadzenie w klasyfikacji generalnej nad drugim w tabeli Dixonem. Podium uzupełnił Castroneves, który pokonał Juana-Pablo Montoyę. Kolumbijczyk w końcowej fazie rywalizacji znalazł się pod presją ze strony Takumy Sato, który zachował na ten etap rywalizacji więcej użyć systemu push-to-pass, lecz najlepszy kierowca Hondy w stawce musiał oszczędzać paliwo po przyspieszonym ostatnim postoju i nie był w stanie wykorzystać okazji do znalezienia się przed Montoyą.
Japończyk wcześniej wyprzedził jednak Tony’ego Kanaana, który do pierwszego postoju jechał na czwartej pozycji, dopóki nie wyprzedził go Will Power. Australijczyk spadł jednak za kierowcę Chipa Ganassiego na drugiej rundzie postojów i dojechał na metę siódmy, przed Jamesem Hinchcliffem, Sébastienem Bourdaisem i Josefem Newgardenem.
Wyścig zaskakująco przebiegł bez żadnego okresu neutralizacji, co zdarzyło się na ulicach Long Beach po raz pierwszy od 20 lat. Po zakończeniu wyścigu część kierowców zgodnie przyznała, że przyczyniło się do nieciekawej rywalizacji, bo dystans wyścigu pozwalał na jazdę na dwa postoje, lecz kierowcy musieli agresywnie oszczędzać paliwo, by dojechać do mety przy takiej strategii.
Takiego problemu na pewno nie będzie podczas kolejnej rundy na torze Barber Motorsports Park. Pierwszy drogowy wyścig w kalendarzu będzie bowiem o 80 km dłuższy od rywalizacji w Long Beach i odbędzie się już w kolejny weekend.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | 80 okr. | |||
2 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,3032 | |||
3 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 10,8376 | |||
4 | 2 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | + 12,2162 | |||
5 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 12,2918 | |||
6 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 17,6267 | |||
7 | 12 | Will Power | Team Penske | + 18,7449 | |||
8 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 19,0362 | |||
9 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 22,9147 | |||
10 | 21 | Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | + 23,6654 | |||
11 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 24,2179 | |||
12 | 26 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 40,1250 | |||
13 | 18 | Conor Daly | D | Dale Coyne Racing | + 47,1809 | ||
14 | 8 | Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | + 53,9106 | ||
15 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 56,9082 | |||
16 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 1:01,2966 | |||
17 | 19 | Luca Filippi | Dale Coyne Racing | + 1:08,0543 | |||
18 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 1:30,3302 | |||
19 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
20 | 98 | Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | + 1 okr. | ||
21 | 41 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | + 3 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.