Will Power odniósł swoje trzecie zwycięstwo w ostatnich czterech wyścigach IndyCar Series, dzięki czemu zredukował swoją stratę do prowadzącego w klasyfikacji generalnej Simona Pagenauda do 47 punktów.
„Jesteśmy coraz bliżej, to dobrze”
– powiedział Power, który opuścił pierwszy wyścig sezonu z powodu infekcji ucha środkowego. „Dobrze jest być na fali, która motywuje zespół na resztę sezonu. Zostało pięć wyścigów, wszystkie na dobrych dla mnie torach”
.
„Jeżeli zmniejszymy różnicę przed ostatnim wyścigiem, możemy tego dokonać. Możemy zdobyć tegoroczne mistrzostwo, z pewnością”
.
Były mistrz serii ruszał do wyścigu na ulicach Toronto z czwartej pozycji, za Scottem Dixonem, Hélio Castronevesem i liderem klasyfikacji Simonem Pagenaudem. Po przebiciu opony przez Castronevesa, Australijczyk większość czasu podążał samotnie na trzeciej pozycji, aż do neutralizacji na 58. okrążeniu, która okazała się dla niego szczęśliwa.
Strategia Powera od początku zakładała jak najszybszy zjazd na ostatni postój, by uchronić się przed konsekwencjami pozostania na torze w przypadku neutralizacji i okazała się strzałem w dziesiątkę – Power znajdował się w alei serwisowej, gdy nad torem wywieszono żółte flagi po wypadku Josefa Newgardena. Jadący przed nim Dixon i Pagenaud nie zjechali do boksów przed zamknięciem boksów i musieli odbyć swoje postoje pod neutralizacją, spadając do drugiej połowy stawki.
„Zespół ściągnął mnie w ostatniej chwili i była to właściwa chwila”
– powiedział po wyścigu Power, dla którego to już trzecie zwycięstwo na terenie Exhibition Place w Toronto. „Nie potrafię policzyć, ile razy neutralizacja była dla mnie pechowa na tym oraz innych torach. Tym razem jednak cieszyłem się, gdy żółte światła zapaliły się w momencie mojego zjazdu. Rzadko zdarza się „złapać” taką neutralizację”
.
Po cyklu zjazdów do boksów, Power znalazł się na drugim miejscu, za Tonym Kanaanem, który jako jeden z nielicznych zawodników jechał na trzy pit-stopy i nie zatrzymywał się pod żółtą flagą. Po wznowieniu rywalizacji, Brazylijczyk narzucił mordercze tempo, czym zbudował sobie wystarczającą przewagę, by po swoim postoju powrócić na tor na czwartej pozycji.
Szczęście dopisało też zespołowemu koledze Powera, Castronevesowi. Neutralizacja pozwoliła mu wrócić do gry po przebiciu opony w środkowej fazie wyścigu i dojechał on na metę na drugiej pozycji. Na najniższym stopniu podium stanął lokalny bohater James Hinchcliffe, dla którego to najlepszy wynik na domowym torze. Kanadyjczyk odbył swój ostatni pit-stop jeszcze przed Powerem i do końca wyścigu musiał oszczędzać paliwo, podobnie jak inny kierowca Hondy Takuma Sato, który dzięki takiej strategii wyrównał swój najlepszy wynik sezonu.
Dixon, po starcie z pole position i pechowym postoju, przebił się w końcowej fazie rywalizacji na ósme miejsce, o jedno wyższe od Pagenauda. Znakomitą serię zakończył Josef Newgarden. Zwycięzca ostatniego wyścigu w Iowa rozbił się na 58. okrążeniu i tym samym zajął ostatnie miejsce. Amerykanin przystępował do rywalizacji ze złamaną prawą dłonią, która ponownie ucierpiała na wyboistym ulicznym torze, przez co jego udział w kolejnym wyścigu będzie zależeć od decyzji lekarzy.
Kolejna runda IndyCar odbędzie się za dwa tygodnie na torze Mid-Ohio Sports Car Course.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 85 okr. | |||
2 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 1,5275 | |||
3 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 2,5303 | |||
4 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 3,7758 | |||
5 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 4,0568 | |||
6 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 5,1145 | |||
7 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 5,6393 | |||
8 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 6,1020 | |||
9 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 6,6355 | |||
10 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 6,9746 | |||
11 | 42 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 7,4782 | |||
12 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 8,0690 | |||
13 | 15 | Graham Rahal | RLL with Theodore Racing | + 8,5989 | |||
14 | 19 | Luca Filippi | Dale Coyne Racing | + 8,9217 | |||
15 | 18 | Conor Daly | D | Dale Coyne Racing | + 9,4068 | ||
16 | 98 | Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | + 9,6896 | ||
17 | 26 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 10,0568 | |||
18 | 8 | Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | + 10,6502 | ||
19 | 20 | Spencer Pigot | D | Ed Carpenter Racing | + 11,4494 | ||
20 | 2 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | + 1 okr. | |||
21 | 41 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | + 5 okr. | |||
22 | 21 | Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | + 28 okr. |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.