Pagenaud wygrywa po wspaniałej walce z Powerem

Dwaj pretendenci do tytułu mistrza IndyCar Series – Simon Pagenaud i Will Power – stoczyli wspaniały pojedynek na torze Mid-Ohio Sports Car Course.

Kierowcy Team Penske zajęli w kwalifikacjach dwie pierwsze pozycje i przystąpili do wyścigu w kolejności, w jakiej plasują się w tabeli punktowej. Pagenaud wykorzystał swoją pozycję do objęcia prowadzenia we wczesnej fazie wyścigu i wydawało się, że do czasu pierwszych zjazdów do boksów odjedzie on od Powera.

Przeszkodziła mu w tym jednak neutralizacja, jaka miała miejsce na 15. okrążeniu rywalizacji, gdy aktualny mistrz serii Scott Dixon próbował wyprzedzić Hélio Castronevesa na dojeździe do nawrotu „Keyhole”. Zwężający się w tym miejscu tor oznaczał, że Dixon nie zmieścił się na asfalcie i uderzył w krawężnik, co podbiło jego samochód w kierunku auta Castronevesa. W skutek uderzenie Nowozelandczyk złamał zawieszenie i został pierwszym z zaledwie dwóch kierowców, którzy nie ukończyli wyścigu.

Pagenaud i Power spadli w dół stawki, za kierowców którzy nie zjechali do boksów pod żółtymi flagami. Stawkę przez moment prowadził Juan-Pablo Montoya, lecz gdy zjechał on na swój postój, na czoło wysunął się Michaił Aloszyn, który zdążył zatankować swój samochód pod zieloną flagą.

Rosjanin po objęciu prowadzenia prezentował fenomenalne tempo, budując ponad 10-sekundową przewagę przed swoim ostatnim postojem. Stracił on jednak szansę na zwycięstwo, gdy na 40 okrążeń do mety wywieszono drugą żółtą flagę, której sprawcą był Jack Hawksworth. Brytyjczyk wyszedł o własnych siłach z samochodu, który został wbity w barierę po tym jak z dużą prędkością wypadł z toru w pierwszym zakręcie.

Stawkę do alei serwisowej prowadził Aloszyn, przed Powerem i Pagenaudem – ta dwójka zmieniła się na poprzedniej sekwencji zjazdów w połowie wyścigu, gdy Power pozostał na torze o dwa okrążenia dłużej i przeskoczył w ten sposób lidera klasyfikacji.

Aloszyn był bliski utrzymania prowadzenia po dobrym pit-stopie, lecz jego zespół wypuścił go akurat w momencie, gdy Josef Newgarden zjeżdżał na swoje stanowisko serwisowe, oddalone kilka metrów dalej. Doszło pomiędzy nimi do kolizji, w której samochód Aloszyna został uszkodzony, oraz w skutek której otrzymał on dwie kary i spadł na sam koniec stawki.

Na tor jako pierwsi wrócili więc Power i Pagenaud. Gdy wyścig został wznowiony na 66. okrążeniu, Power przespał moment restartu i naraził się na atak swojego zespołowego kolegi. Australijczyk musiał agresywnie się bronić, co ostatecznie zakończyło się niepowodzeniem, gdy przejechał on po zanieczyszczonych fragmentach toru i stracił przyczepność. W trwającym niemal całe okrążenie pasjonującym pojedynku liderzy zderzyli się ze sobą aż trzykrotnie.

Po utracie pozycji, Power nie mógł już dogonić Francuza, który pomknął do mety i sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo od Grand Prix Indianapolis. Na cztery wyścigi przed końcem sezonu, powiększył on swoje prowadzenie nad Powerem do 58 punktów.

Trzecie miejsce i pierwsze podium od Indianapolis 500 wywalczył Carlos Muñoz. Kierowca Andretti Autosport oszczędzał paliwo w końcowej fazie wyścigu, podobnie jak jadący za nim Takuma Sato i Sébastien Bourdais. Obaj jechali po miejsce w pierwszej piątce, lecz zbyt ambitna próba ataku ze strony Bourdaisa spowodowała, że wjechał on w tył Japończyka i wypchnął oba samochody poza tor na trzy okrążenia przed końcem. To pozwoliło awansować do pierwszej piątki Grahamowi Rahalowi i Jamesowi Hinchcliffe’owi.

Po znakomity wynik w swoim debiucie w IndyCar Series jechał RC Enerson. Mistrz Indy Lights zasiadł za kierownicą Hondy ekipy Dale’a Coyne’a i plasował się w pierwszej połowie stawki aż do połowy wyścigu, kiedy jego silnik zgasł przy próbie ruszenia z alei serwisowej z powodu przerwy w przepływie paliwa. Amerykanin powrócił do wyścigu ze stratą jednego okrążenia.

Przed kierowcami IndyCar Series aż trzy tygodnie przerwy. Rywalizacja zostanie bowiem wznowiona dopiero 27 sierpnia na owalu w Pocono.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 22 Simon Pagenaud   Team Penske 90 okr.
2 12 Will Power   Team Penske + 4,1620
3 26 Carlos Muñoz   Andretti Autosport + 6,5661
4 15 Graham Rahal   RLL with Theodore Racing + 7,0196
5 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 11,1260
6 18 Conor Daly D Dale Coyne Racing + 11,8526
7 20 Spencer Pigot D Ed Carpenter Racing + 12,8831
8 42 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 15,0016
9 14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 18,0128
10 21 Josef Newgarden   Ed Carpenter Racing + 18,5404
11 2 Juan Pablo Montoya   Team Penske + 20,6074
12 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 23,9632
13 27 Marco Andretti   Andretti Autosport + 24,7606
14 98 Alexander Rossi D Andretti Herta Autosport + 25,5191
15 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 26,6191
16 8 Max Chilton D Chip Ganassi Racing Teams + 26,8199
17 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 42,7274
18 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 53,5383
19 19 RC Enerson D Dale Coyne Racing + 1 okr.
20 11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 4 okr.
21 41 Jack Hawksworth   A.J. Foyt Enterprises + 30 okr.
22 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 63 okr.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league