Newgarden odnosi pierwsze zwycięstwo dla Team Penske

Josef Newgarden skorzystał na przebitej oponie Willa Powera, by objąć prowadzenie na 13 okrążeń przed metą i odnieść zwycięstwo w wyścigu IndyCar Series na torze Barber Motorsports Park. Amerykanin musiał w ostatniej fazie rywalizacji odpierać ataki Scotta Dixona.

Newgarden wystartował do wyścigu z siódmego pola i jako jedyny kierowca pierwszej dziesiątki zdecydował się rozpocząć od „czarnych” twardych opon Firestone. Reprezentant Chevroleta szybko wyprzedził Jamesa Hinchcliffe’a w walce o szóstą lokatę, a na drugim okrążeniu skutecznie zaatakował Ryana Hunter-Reaya, przesuwając się na piąte miejsce.

Prowadzenie po starcie utrzymał zdobywca pole position Will Power, który utrzymał za sobą Hélio Castronevesa i Scotta Dixona, który wyprzedził aktualnego mistrza serii Simona Pagenaud.

Pierwsza neutralizacja nadeszła na trzecim okrążeniu, z uwagi na odłamki samochodu Hunter-Reaya, które zostały rozrzucone po torze w wyniku jego kolizji z Hinchliffem. Amerykanin musiał zjechać do boksów po nowe przednie skrzydło i nie mógł do końca wyścigu znów włączyć się do walki o czołowe lokaty.

Zielona flaga znów powiewała nad torem, gdy kierowcy rozpoczynali swoje szóste okrążenie. Po słabych kwalifikacjach, swój marsz przez stawkę odbywał lider klasyfikacji generalnej Sébastien Bourdais, który wyprzedził Maxa Chiltona w walce o dziesiątą lokatę. Pozycje w szybkim tempie zyskiwał również Alexander Rossi, który zdecydował się również na wcześniejszy zjazd do boksów – alternatywna strategia bardzo pomogła zwycięzcy Indianapolis 500, który do końca wyścigu zyskał aż 13 miejsc.

Newgarden, zniecierpliwiony jazdą za tylnym skrzydłem Pagenaud, wypchnął swojego zespołowego kolegę z toru w ataku na 18. okrążeniu, co kosztowało Francuza dwie pozycje, bowiem na tej przepychance skorzystał także Hinchcliffe.

Pagenaud i Newgarden jako pierwsi z czołowej grupy zdecydowali się na zjazd do boksów – nastąpiło to na 20. okrążeniu, o jedno kółko przed Powerem. Hinchcliffe pozostał na torze do 21. okrążenia, Castroneves do 22., a Dixon przedłużył swój pierwszy przejazd do 24. kółka.

Newgarden i Dixon po sekwencji pit-stopów znaleźli się przed Castronevesem, mając przed sobą jedynie prowadzącego Powera. Castroneves spadł na czwartą lokatę, przed Pagenaud i Hinchcliffem. Na siódme miejsce awansował Rossi, który utrzymywał za sobą Tony’ego Kanaana.

Rossi zjechał co prawda jako pierwszy na swój drugi serwis – na 39. okrążeniu – lecz odzyskał swoje miejsce w stawce, gdy reszta liderów również odbyła swoje zjazdy. Power i Newgarden pozostali na czele, decydując się na twarde „czarne” opony, w przeciwieństwie do Dixona, który po raz drugi w tym wyścigu miał w swoim samochodzie miękkie „czerwone” Firestone. Nowozelandczyk miał dzięki temu przewagę w pierwszej fazie swojego przejazdu, lecz później zaczął tracić dystans do kierowców Team Penske.

To jednak miało okazać się bez znaczenia, bowiem po 63. okrążeniach stawka znów została zbita poprzez wyjazd samochodu bezpieczeństwa, tym razem z powodu Spencera Pigota, który wypadł z toru i zatrzymał swojego Chevroleta na poboczu.

Moment otwarcia boksów pod żółtą flagą przypadał idealnie na dystans możliwy do pokonania na jednym zbiorniku paliwa, zatem swoich mechaników odwiedziła niemal cała stawka. Power opuścił swoje stanowisko jako pierwszy, lecz tym razem miał on za sobą Dixona, którego mechanicy popisali się znakomitym postojem i wypuścili go przed Newgardena. Pagenaud był czwarty, przed Hinchcliffem i Castronevesem.

Ostatni restart miał miejsce na 22. okrążeniu i przebiegł bardzo spokojnie – nawierzchnia toru została bowiem wystudzona przez padający drobno deszcz, który jednak nie nasilił się na tyle, by konieczne było wykorzystanie „deszczowych” opon.

Pierwsze okrążenie po wznowieniu w wykonaniu Dixona okazało się jednak nieco zbyt spokojne – otworzył on drzwi Newgardenowi, który przypuścił odważny, lecz skuteczny atak w przedostatnim zakręcie.

Jak miało się okazać, był to manewr dający Amerykaninowi zwycięstwo – siedem okrążeń później Power zjechał bowiem do boksów na nieplanową zmianę opon, wymuszoną spadkiem ciśnienia w lewym tylnym kole. Australijczyk, który prowadził przez 60 okrążeń niedzielnej rywalizacji, spadł aż na 17. miejsce, a do końca wyścigu zdołał awansować o zaledwie trzy lokaty.

W ostatniej fazie wyścigu Dixon początkowo prezentował lepsze tempo i na sześć okrążeń przed końcem zaczął przymierzać się do ataku na prowadzenie – na korzyść kierowcy zespołu Chipa Ganassiego przemawiało m.in. to, że zachował on dwukrotnie więcej sekund użycia systemu „push-to-pass” od swojego konkurenta.

Starania Dixona poszły jednak na marne, bowiem nadwyrężył on swoje „czarne” opony i na ostatnich okrążeniach zaczął wyraźnie odstawać tempem od Newgardena, który pomknął po swoje pierwsze tegoroczne zwycięstwo, będące jednocześnie jego pierwszym triumfem w barwach Team Penske.

Dixon dojechał do mety na drugim miejscu, przed Pagenaud. Po ostatnim pit-stopie Castroneves przypuścił odważny atak na Hinchcliffe’a, który dał Brazylijczykowi czwarte miejsce, a Kanadyjczyka kosztował również utratę pozycji na rzecz Rossiego. Za nim walkę o siódmą lokatę stoczyli Kanaan i Bourdais, a czołową dziesiątkę uzupełnili Takuma Sato i Michaił Aloszyn.

Bourdais wyjedzie z Alabamy wciąż jako lider klasyfikacji generalnej, lecz jego przewaga spadła do zaledwie 6 punktów nad Dixonem, który ma za sobą Newgardena, Pagenaud i Hinchcliffe’a. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się już w najbliższą sobotę na torze Phoenix International Raceway. Będzie to pierwszy tegoroczny wyścig owalny.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 2 Josef Newgarden   Team Penske 90 okr.
2 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing + 1,0495
3 1 Simon Pagenaud   Team Penske + 2,5706
4 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 11,1592
5 98 Alexander Rossi   Andretti Herta Autosport + 12,0469
6 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 12,5905
7 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing + 15,4105
8 18 Sébastien Bourdais   Dale Coyne Racing + 16,0651
9 26 Takuma Sato   Andretti Autosport + 20,1764
10 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 20,7064
11 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 22,2061
12 8 Max Chilton   Chip Ganassi Racing + 22,9713
13 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 24,3457
14 12 Will Power   Team Penske + 26,3177
15 83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing + 35,4868
16 19 Ed Jones D Dale Coyne Racing + 39,5644
17 14 Carlos Muñoz   AJ Foyt Enterprises + 50,3679
18 4 Conor Daly   AJ Foyt Enterprises + 51,2029
19 21 Zach Veach D Ed Carpenter Racing + 56,2545
20 20 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 1 okr.
21 27 Marco Andretti   Andretti Autosport + 3 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze