Castroneves kończy serię 54 wyścigów bez wygranej

Hélio Castroneves powrócił na najwyższy stopień podium IndyCar Series po raz pierwszy od rundy w Detroit w 2014 roku. Brazylijczyk wyprzedził JR Hildebranda na 32 okrążenia do mety, by odnieść zwycięstwo na torze Iowa Speedway, co świętował w typowy dla siebie sposób, wspinając się na siatkę.

Castroneves przystępował do rywalizacji z trzeciego pola startowego, lecz już na pierwszym okrążeniu wyprzedził Hildebranda, by mieć przed sobą jedynie zdobywcę pole position Willa Powera. 19 okrążeń później Castroneves wyprzedził swojego zespołowego kolegę, a za Brazylijczykiem podążył Ed Carpenter, choć ten tylko przez chwilę utrzymał się na drugiej pozycji.

Po słabych kwalifikacjach, do przodu musieli przebijać się faworyci do tytułu – Scott Dixon, Simon Pagenaud i Josef Newgarden. Postępy robili też Michaił Aloszyn i Graham Rahal, którzy wyprzedzili Carpentera na 43. okrążeniu, wprowadzając dwa samochody Hondy do pierwszej czwórki.

Niestety dla Aloszyna, jego wyścig zakończył się już na 57. okrążeniu, kiedy wpadł w poślizg i uderzył w barierę na wyjściu z drugiego zakrętu. Wywołało to pierwszą z czterech neutralizacji tego dnia.

Cała stawka zdecydowała się na zjazdy do boksów pod żółtą flagą. Prowadzenie utrzymali Castroneves i Power, a za nimi znajdowali się Rahal, Carpenter i Hildebrand.

Restart nastąpił na 68. okrążeniu i początkowo agresję wykazywał Carpenter, wyprzedzając Rahala w walce o trzecią lokatę. Niedługo później przez stawkę zaczął się jednak przebijać jego zespołowy kolega Hildebrand, który wyprzedzając swoich rywali po kolei, objął prowadzenie na 96. okrążeniu. Carpenter zaczął tymczasem spadać w dół stawki, narzekając na problemy ze swoim samochodem – jego miejsce w pierwszej piątce przejął Ryan Hunter-Reay, który od początku wyścigu awansował o dziesięć pozycji.

Na 126. okrążeniu na rozpoczęcie drugiej tury zjazdów zdecydował się Takuma Sato. Była to zła decyzja, bowiem sześć okrążeń później nadeszła druga neutralizacja, po tym jak o ścianę otarł się Carlos Muñoz. Sato stracił w ten sposób okrążenie do czołówki, którego nie odzyskał już do końca wyścigu.

Dzięki znakomitemu pit-stopowi pod żółtą flagą, prowadzenie odzyskał Castroneves, mając za sobą Hildebranda, Powera, Hunter-Reaya i Rahala.

Po wznowieniu rywalizacji, Power wyprzedził Hildebranda, lecz nie mógł zbliżyć się do swojego zespołowego kolegi, który wykręcił najlepszy czas okrążenia wyścigu. Kilkadziesiąt okrążeń później, Hildebrand odzyskał drugą lokatę, w porę przed kolejną neutralizacją, która nastąpiła po tym jak o ścianę otarł się Conor Daly.

Korzystając z okazji, niemal cała stawka znów pojawiła się w alei serwisowej – wyłączając jedynie Charliego Kimballa, który przesunął się w ten sposób na prowadzenie. Jako pierwszy z boksów znów wyjechał Castroneves, mając za sobą Powera i Hunter-Reaya, a Hildebrand spadł na piątą lokatę.

Po restarcie na 183. okrążeniu, Castroneves niemal natychmiast objął prowadzenie, a Kimball równie szybko spadł na sam koniec grupy jadącej na okrążeniu lidera. Dobrym wznowieniem popisał się Graham Rahal, który wyprzedził Hildebranda i awansował na czwarte miejsce.

Ostatnia neutralizacja nadeszła na 197. okrążeniu, lecz nie z powodu wypadku, a opadów deszczu. Te doprowadziły nawet do wywieszenia czerwonej flagi, lecz ustały na tyle szybko, że kierowcy nie zdążyli nawet wysiąść z samochodów.

Korzystając z okazji, kilku kierowców zdecydowało się na dodatkowy postój pod neutralizacją, w tym jadący na szóstym miejscu Newgarden. Amerykanin wypadł przez to z pierwszej dziesiątki, lecz szybko powrócił na swoje dotychczasowe miejsce, gdzie jednak jego postęp się zakończył.

Restart nastąpił na 211. okrążeniu. Castroneves kontrolował sytuację na czele stawki, aż do ostatniej tury pit-stopów, która miała miejsce pod zieloną flagą na około 50 okrążeń przed metą. Hildebrand zjechał o kilka okrążeń wcześniej niż Brazylijczyk, dzięki czemu przeskoczył go w klasyfikacji. Kiedy jednak ta dwójka dogoniła dublowanych kierowców, Amerykanin utknął za Alexandrem Rossim, co natychmiast wykorzystał Castroneves, by odzyskać utraconą pozycję.

Po objęciu prowadzenia, Castroneves niezagrożony zmierzał do mety po swoje 30. w karierze zwycięstwo. Drugi na mecie Hildebrand wyrównał swój najlepszy wynik w karierze, a podium uzupełnił Ryan Hunter-Reay.

Dzięki zwycięstwu, Castroneves awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, gdzie traci tylko osiem punktów do prowadzącego Scotta Dixona, który ukończył wyścig na ósmej pozycji.

Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w najbliższy weekend na torze ulicznym w Toronto.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 3 Hélio Castroneves   Team Penske 300 okr.
2 21 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 3,9647
3 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 4,5845
4 12 Will Power   Team Penske + 5,7403
5 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 10,1811
6 2 Josef Newgarden   Team Penske + 11,0500
7 1 Simon Pagenaud   Team Penske + 12,2562
8 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 14,3653
9 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 15,1184
10 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 15,8243
11 98 Alexander Rossi   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 1 okr.
12 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 1 okr.
13 18 Esteban Gutiérrez D Dale Coyne Racing + 1 okr.
14 8 Max Chilton   Chip Ganassi Racing Teams + 1 okr.
15 83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 2 okr.
16 26 Takuma Sato   Andretti Autosport + 2 okr.
17 27 Marco Andretti   Andretti Autosport w/Yarrow + 2 okr.
18 19 Ed Jones D Dale Coyne Racing + 3 okr.
19 4 Conor Daly   AJ Foyt Enterprises + 132 okr.
20 14 Carlos Muñoz   AJ Foyt Enterprises + 170 okr.
21 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 244 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze