Josef Newgarden zwyciężył w pierwszym tegorocznym wyścigu IndyCar na ulicach St. Petersburga dzięki taktyce.
Po bardzo wyrównanym zeszłym sezonie możliwe, że na dobre wraca do IndyCar dominacja trzech najbardziej utytułowanych ekip. Pierwsza szóstka na starcie w St. Petersburgu to byli zawodnicy tych ekip i przez cały wyścig nikt im nie zagroził. Z pierwszego rzędu stratowała dwójka kierowców zespołu Penske (Will Power i Josef Newgarden), z drugiego kierowcy ekipy Ganassi (Felix Rosenqvist i Scott Dixon), a z trzeciego zawodnicy Andretti (Ryan Hunter-Reay i Alexander Rossi).
Na starcie Power utrzymał prowadzenie, ale jego partner z zespołu Penske, Newgarden stracił drugie miejsce na rzecz Rosenqvista.
Po pierwszej neutralizacji, spowodowanej awarią w samochodzie Hunter-Reaya, młody debiutant ze Szwecji pokazał się jako nowa gwiazda IndyCar, podobnie jak rok temu Robert Wickens. Po restarcie objął prowadzenie, wyprzedzając Powera.
Wyścig rozstrzygnął się podczas drugiej serii pit stopów. Pierwszy zjechał Power. Rosenqvist zareagował okrążenie później, ale nie udało mu się utrzymać prowadzenia. Kluczowa dla losów wyścigu była decyzja ekipy Newgardena, by przedłużyć jego stint. Power wkrótce utknął za Marco Andrettim, co pozwoliło jego koledze zespołowemu zbudować potrzebną przewagę. Newgarden wyjechał z boksu na prowadzeniu.
Innym zawodnikiem, który zyskał podczas tej serii pit stopów był Scott Dixon. Aktualny mistrz również przedłużył stint i wyjechał na tor przed Rosenqvistem. Potem wyprzedził też Powera, ale nie udało mu się już dogonić prowadzącego Newgardena.
Amerykanin wygrał przed Dixonem i Powerem. Rosenqvist, który był największym przegranym, rozstrzygającej, drugiej serii pit stopów, ostatecznie był czwarty, ale w swoim debiucie pokazał się jako potencjalny pretendent do tytułu. Piąty był Rossi, któremu nie udało się nawiązać walki z pierwszą czwórką, a szósty James Hinchqliffe. Kanadyjczyk był najwyżej sklasyfikowanym zawodnikiem spoza trzech czołowych teamów. Udało mu się utrzymać za sobą, nadrabiającego straty po pechowych kwalifikacjach, Simona Pagenauda w trzecim samochodzie Penske.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 110 okr. | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 2,8998 | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 12,7442 | |||
| 10 | Felix Rosenqvist | D | Chip Ganassi Racing | + 14,5858 | ||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 18,3616 | |||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 31,1596 | |||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 31,4401 | |||
| 88 | Colton Herta | D | Harding Steinbrenner Racing | + 40,4700 | ||
| 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 57,6029 | ||
| 60 | Jack Harvey | Michael Shank Racing w/ SPM | + 59,1909 | |||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1:02,6866 | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 1 okr. | |||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
| 59 | Max Chilton | Carlin | + 1 okr. | |||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 1 okr. | |||
81 | Ben Hanley | D | DragonSpeed | + 2 okr. | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 35 okr. | |||
| 7 | Marcus Ericsson | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 56 okr. | ||
| 20 | Ed Jones | Scuderia Corsa w/ ECR | + 85 okr. | |||
| 4 | Matheus Leist | AJ Foyt Racing | + 85 okr. | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 91 okr. | |||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 99 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.