Josef Newgarden odniósł swoje trzecie zwycięstwo w tegorocznej serii IndyCar. Amerykanin powiększył prowadzenie w klasyfikacji generalnej, pokonując na 1,5-milowym owalu w Teksasie Alexandra Rossiego oraz Grahama Rahala.
Z pole position do 600-kilometrowego wyścigu wystartował Takuma Sato. Japończyk utrzymał za sobą Scotta Dixona i prowadził przez pierwszych 60 okrążeń, aż do momentu zjazdu na swój pierwszy pit-stop. Ten okazał się bardzo nieudany dla kierowcy Rahal Letterman Lanigan, który zbyt szybko wjechał na swoje stanowisko i staranował jednego z mechaników – szczęśliwie wyszedł on z incydentu niemal bez szwanku. Długi postój oraz kara stop&go kosztowały Sato utratę trzech okrążeń, których już nie odzyskał.
Po starcie z drugiej dziesiątki, do przodu w szybkim tempie przebijał się Rossi, za którym podążali Colton Herta i Newgarden. Szybko jechał również James Hinchliffe, który do czasu pierwszej tury zjazdów do boksów awansował na czwartą lokatę, za Sato, Dixonem i Ryanem Hunter-Reayem. Ten ostatni zjechał do boksów jako pierwszy z czołówki, zapoczątkowując serię pit-stopów. Po tym jak Sato spadł na koniec stawki, to właśnie Hunter-Reay objął prowadzenie, przed Dixonem i Hinchliffem. Na tym etapie wyścigu imponował Herta, który wyprzedził Rossiego oraz Hinchliffe’a, awansując na trzecią lokatę.
Pierwsza neutralizacja pojawiła się krótko po półmetku wyścigu oraz po zakończeniu drugiej tury zjazdów do boksów. Sprawcą żółtej flagi był Zach Veach, który uderzył w ścianę na wyjściu z drugiego zakrętu i uszkodził zawieszenie w swoim samochodzie, po czym obrócił się i zatrzymał na środku toru. O ile czołówka pozostała na torze, z okazji do pit-stopu przy żółtej fladze skorzystał m.in. Newgarden.
Strategia Amerykanina przyniosła znakomity efekt, bowiem gdy Dixon, Hunter-Reay i Rossi zacięcie walczyli o prowadzenie, kierowca Team Penske mógł kręcić znakomite czasy okrążeń i nie tylko objął prowadzenie, ale utrzymał je po swoim pit-stopie na 198. okrążeniu.
Druga neutralizacja nastąpiła na 218. okrążeniu, kiedy to bardzo podobny wypadek do Veacha miał Hinchliffe – Kanadyjczyk odbił się od zewnętrznej bandy w drugim zakręcie, po czym obrócił się i rozbił o ścianę po przeciwnej stronie toru. Na tym etapie z czołowej grupy wypadł Hunter-Reay, który nie dorównywał rywalom pod względem zużycia paliwa i musiał wykonać dodatkowy zjazd na tankowanie.
Newgarden utrzymał prowadzenie po restarcie, mając za sobą Dixona, Rossiego i Hertę – ten ostatni nie dawał jednak za wygraną i na 227. okrążeniu wyprzedził Rossiego, a na kolejnym kółku zaatakował Dixona na wejściu w trzeci zakręt. Tegoroczny debiutant próbował wcisnąć się w lukę, którą Dixon zamykał i tym samym doszło pomiędzy nimi do kolizji, eliminującej obu zawodników. Rossi na centymetry wyminął kręcący się samochód Herty i awansował na drugą lokatę.
Po restarcie na 12. okrążeń do mety Rossi próbował kilkukrotnie zaatakować Newgardena, który jednak rozważnie blokował wewnętrzną stronę toru. Rossi nie zdołał przeprowadzić skutecznego ataku od zewnętrznej, w związku z czym to Newgarden przekroczył linię mety jako pierwszy. Rossi musiał zadowolić się drugą lokatą, przed Grahamem Rahalem i Santino Ferruccim, dla którego czwarte miejsce to najlepszy wynik w karierze. Piąty był Hunter-Reay, za którym uplasowali się Simon Pagenaud, Marcus Ericsson, Sébastien Bourdais, Will Power i Marco Andretti.
Kolejny wyścig IndyCar odbędzie się za dwa tygodnie na słynnym torze Road America.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 248 okr. | |||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 0,8164 | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1,4928 | |||
| 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 1,7266 | ||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 2,2019 | |||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 2,8789 | |||
| 7 | Marcus Ericsson | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 3,9271 | ||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 4,3306 | |||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 1 okr. | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 1 okr. | |||
| 59 | Conor Daly | Carlin | + 1 okr. | |||
| 10 | Felix Rosenqvist | D | Chip Ganassi Racing | + 2 okr. | ||
| 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 2 okr. | |||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 2 okr. | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 3 okr. | |||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 3 okr. | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 20 okr. | |||
| 88 | Colton Herta | D | Harding Steinbrenner Racing | + 20 okr. | ||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 30 okr. | |||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 76 okr. | |||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 162 okr. | |||
| 4 | Matheus Leist | AJ Foyt Racing | + 175 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.