Colton Herta zakończył swój debiutancki sezon w IndyCar Series zwycięstwem na torze Laguna Seca. 19-letni Amerykanin utrzymał za sobą zwycięzcę poprzedniego wyścigu Willa Powera oraz ustępującego mistrza serii Scotta Dixona.
Herta przystępował do wyścigu z pole position i obronił prowadzenie przed Dixonem, który próbował objechać go od zewnętrznej w pierwszym zakręcie. Na tej potyczce próbował skorzystać Alexander Rossi, lecz pozostał na trzecim miejscu, przed Josefem Newgardenem, Jamesem Hinchcliffem, Simonem Pagenaudem i Powerem, który jako jedyny kierowca z pierwszej dziesiątki startował na twardych oponach. Do przodu przesuwali się Ryan Hunter-Reay, Santino Ferrucci, Marcus Ericsson oraz Felix Rosenqvist, który po karze w kwalifikacjach musiał startować z 14. pozycji, a już na piątym okrążeniu przebił się do pierwszej dziesiątki.
Lider wyścigu starał się zadbać o swoje miękkie opony i przyjął spokojne tempo, nie pozwalając rozjechać się czołówce. Jadący na szóstej pozycji Pagenaud nie mógł uporać się z Hinchcliffem, zatem postanowił zjechać do boksów już na 12. okrążeniu, a na kolejnym kółku to samo zrobili Rossi i Newgarden. Dzięki szybszemu serwisowi, lider klasyfikacji generalnej przeskoczył przed kierowcę Andretti Autosport, który po wyjeździe na tor uległ także Pagenaudowi. Francuz na miękkich oponach wkrótce skutecznie zaatakował jadącego na twardej mieszance Newgardena, a chwilę później to samo zrobił Rossi, znów znajdując się przed swoim rywalem w walce o tytuł.
Hinchcliffe zjechał na swój pit-stop na 15. okrążeniu, dwa okrążenia przed Dixonem. Herta pozostawał na torze do 18. kółka, a po jego zjeździe na prowadzenie wyszedł Power. Australijczyk przejechał jeszcze jedno szybkie kółko nim samemu zjechał do boków i powrócił na piątej pozycji, za Hertą, Dixonem, Pagenaudem i Rossim. Najwięcej na sekwencji pit-stopów stracił Hinchcliffe, który uskarżał się na ból karku i został wyprzedzony przez kilku rywali.
Swój marsz ku czołówce kontynuował Rosenqvist, który na 23. okrążeniu wyprzedził Ericssona w walce o siódmą lokatę, a w przeciągu kolejnych 13 kółek znalazł się również przed Newgardenem i Rossim, którego w międzyczasie zdążył wyprzedzić Power.
Rossi i Newgarden ponownie zjechali do boksów jednocześnie, lecz tym razem nie doszło do wymiany pozycji w alei serwisowej. Dixon i Pagenaud zjechali na kolejnym okrążeniu, a Herta i Power pozostawali na torze o jedno i dwa okrążenia więcej.
Power ponownie zyskał dłużej pozostając na torze, lecz choć wyjechał z boksów przed Dixonem i Pagenaudem, ci szybko wyprzedzili go, korzystając ze swoich rozgrzanych opon. Herta powiększył z kolei swoje prowadzenie, lecz jego przewaga stopniała w momencie pojawienia się jedynej neutralizacji wyścigu, wywołanej przez kolizję Conora Daly’ego z Marco Andrettim.
Po wznowieniu rywalizacji na 49. okrążeniu Santino Ferrucci przestrzelił hamowanie do nawrotu nr 2 i staranował Takumę Sato, samemu eliminując się z wyścigu. Amerykanin zjechał jednak w bezpieczne miejsce i nie było konieczności ponownego wyjazdu samochodu bezpieczeństwa.
Herta tymczasem utrzymał prowadzenie przed Dixonem, po czym obaj zjechali po raz ostatni do boksów na 64. okrążeniu, a w ich ślady poszli Rossi i Newgarden. Pagenaud zjechał okrążenie później i powrócił na tor przed Dixonem, lecz ten szybko odzyskał utraconą pozycję. Tę dwójkę przeskoczył następnie Power, który zjechał na 23 okrążenia do mety.
Pozostając dłużej na torze najdłużej, Australijczyk nie musiał oszczędzać paliwa w końcówce wyścigu. Tempo narzucone przez Hertę było jednak na tyle dobre, że kierowca Team Penske nie zdołał zbliżyć się do niego na odległość ataku i musiał uznać wyższość tegorocznego debiutanta, który odniósł swoje drugie zwycięstwo w karierze.
Walka o trzecią lokatę toczyła się do ostatniego okrążenia i pomimo wielokrotnych prób ataku, Pagenaud nie znalazł sposobu na wyprzedzenie Dixona w walce o najniższy stopień podium. Francuz wywalczył jednak drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, bowiem Rossi finiszował dopiero na szóstej pozycji, za Rosenqvistem. Startujący z końca stawki Sébastien Bourdais w końcówce wyścigu wyprzedził mającego zdobyć swój drugi w karierze tytuł Josefa Newgardena, a czołową dziesiątkę uzupełnili Hinchcliffe oraz Hunter-Reay.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
| 88 | Colton Herta | D | Harding Steinbrenner Racing | 90 okr. | ||
| 12 | Will Power | Team Penske | + 0,5878 | |||
| 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 6,2404 | |||
| 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 6,3545 | |||
| 10 | Felix Rosenqvist | D | Chip Ganassi Racing | + 9,5206 | ||
| 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 10,3637 | |||
| 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 10,6831 | |||
| 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 19,0447 | |||
| 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 22,8186 | |||
| 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 24,7944 | |||
| 7 | Marcus Ericsson | Schmidt Peterson Motorsports | + 25,7806 | |||
| 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 26,6517 | |||
| 59 | Max Chilton | Carlin | + 27,0743 | |||
| 98 | Marco Andretti | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 54,4314 | |||
| 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 56,5862 | |||
| 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 1:05,8739 | |||
| 4 | Matheus Leist | AJ Foyt Racing | + 1:06,5640 | |||
| 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1:07,9267 | |||
| 60 | Jack Harvey | Michael Shank Racing w/ SPM | + 1:10,7956 | |||
| 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
| 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
| 25 | Conor Daly | Andretti Autosport | + 1 okr. | |||
| 20 | Ed Jones | Scuderia Corsa w/ ECR | + 39 okr. | |||
| 19 | Santino Ferrucci | D | Dale Coyne Racing | + 42 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.