Dwukrotny mistrz australijskich mistrzostw Supercars Scott McLaughlin odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii wirtualnych wyścigów sankcjonowanych przez IndyCar. 26-latek pokonał na replice toru Barber Motorsports Park swojego zespołowego kolegę Willa Powera. Podium uzupełnił Scott Speed.
Z pole position wystartował zwycięzca pierwszej rundy Sage Karam, który w kwalifikacjach pojechał szybciej od Powera oraz Felixa Rosenqvista. Taka kolejność utrzymała się po starcie, a czwarte miejsce zajmował tegoroczny debiutant Alex Palou. Słabo wyścig rozpoczął Simon Pagenaud, który spadł z piątego na dziewiąte miejsce. Trudności mieli także Oliver Askew, Alexander Rossi i Marcus Ericsson, którzy stracili po kilka pozycji.
Po starcie z 10. pola, Graham Rahal uwiązał się w walkę z Coltonem Hertą, a następnie z Oliverem Askew, co kosztowało go utratę pozycji. Amerykanina wyprzedził m.in. Scott Dixon, który w przeciągu pierwszych trzech okrążeń awansował o pięć miejsc. W górę stawki przesuwali się także Kanadyjczycy – James Hinchcliffe oraz Robert Wickens, dla którego był to pierwszy oficjalny wyścig od czasu wypadku w Pocono sprzed półtora roku. Reprezentant McLarena nie uniknął jednak problemów i zderzył się z Jimmym Johnsonem.
W okolicach 10. okrążenia z czołowej grupy odpadł Scott Speed, który musiał zjechać do boksów po kolizji z Josefem Newgardenem i spadł na 16. lokatę. Niedługo później obrócił się Scott Dixon, natomiast na 13. kółku do boksów zjechał Scott McLaughlin. Nowozelandczyk jako jeden z nielicznych zdecydował się na taki manewr przed neutralizacją, która nastąpiła na 15. okrążeniu.
W momencie wznowienia rywalizacji na 19. okrążeniu, nadal prowadził Karam, przed Powerem, Rosenqvistem i Palou. Newgarden awansował na piątą lokatę i miał za sobą Pagenauda, Hertę i Askew. McLaughlin po swoim pit-stopie znajdował się na 12. pozycji, a trzy miejsca dalej jechał Speed.
Zdecydowany na dwa postoje, McLaughlin szybko zaczął przebijać się przez stawkę i w przeciągu dwóch okrążeń awansował na dziewiąte miejsce. W okolicach połowy wyścigu do boksów zaczęli zjeżdżać kierowcy planujący jeden postój – byli wśród nich Power, Karam, Palau i Rosenqvist, a okazję do tankowania wykorzystał też Speed.
Po zakończeniu serii zjazdów do boksów, McLaughlin znajdował się na prowadzeniu, z około 10-sekundową przewagą nad resztą stawki. Dzięki późniejszemu zjazdowi, Rosenqvist przeskoczył przed Karama, który był jednak zdeterminowany znów znaleźć się przed Szwedem. Rosenqvist w swojej obronie przestrzelił hamowanie do siódmego zakrętu i uderzył w krawężnik, a następnie wpadł wprost pod koła Karama. Niedługo po tym incydencie Karam otrzymał karę przejazdu przez boksy za nadmierną prędkość w alei serwisowej i wycofał się z rywalizacji. Rosenqvist kontynuował jazdę, lecz wkrótce zaliczył jeszcze obrót.
Była to znakomita wiadomość dla McLaughlina, który na 32. okrążeniu odbył swój drugi pit-stop i po swoim powrocie na tor miał przed sobą tylko Scotta Speeda. Reprezentant Team Penske dogonił i wyprzedził Amerykanina na sześć okrążeń przed metą, a na tej rywalizacji skorzystał Will Power, który również wyprzedził rywala z Andretti Autosport i awansował na drugą lokatę.
Do końca wyścigu Power próbował dogonić prowadzącego 26-latka, lecz nie zdołał przypuścić żadnego ataku i McLaughlin wygrał różnicą 0,418 sekundy. Speed dojechał na metę trzeci, przed Palou i Pagenaudem. Rosenqvist spadł na szóste miejsce, przed Coltonem Hertą oraz startującym z końca stawki Robertem Wickensem. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Josef Newgarden i Santino Ferrucci.
Trzeci wyścig wirtualnego cyklu IndyCar odbędzie się w następny weekend. Po raz pierwszy rywalizacja będzie toczyła się na torze owalnym, a o wyborze obiektu w Michigan zadecydowali sami zawodnicy.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 2 | Scott McLaughlin | Team Penske | 45 okr. | ||
2 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,418 | ||
3 | 98 | Scott Speed | Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian | + 13,931 | ||
4 | 55 | Álex Palou | Dale Coyne Racing w/ Team Goh | + 14,364 | ||
5 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 14,626 | ||
6 | 10 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | + 14,691 | ||
7 | 88 | Colton Herta | Andretti Harding Steinbrenner Autosport | + 23,745 | ||
8 | 6 | Robert Wickens | Arrow McLaren SP | + 45,832 | ||
9 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 48,468 | ||
10 | 18 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan | + 55,004 | ||
11 | 41 | Dalton Kellett | AJ Foyt Enterprises | + 55,780 | ||
12 | 48 | Jimmie Johnson | Jimmie Johnson Racing | + 1:00,484 | ||
13 | 4 | Sébastien Bourdais | AJ Foyt Enterprises | + 1:02,294 | ||
14 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1:05,928 | ||
15 | 7 | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | + 1 okr. | ||
16 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||
17 | 29 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||
18 | 21 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | ||
19 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||
20 | 28 | Kyle Kirkwood | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||
21 | 11 | Kyle Kaiser | Juncos Racing | + 1 okr. | ||
22 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 2 okr. | ||
23 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 2 okr. | ||
24 | 5 | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | + 7 okr. | ||
25 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 14 okr. | ||
26 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Enterprises | + 16 okr. | ||
27 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 16 okr. | ||
28 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | + 18 okr. | ||
29 | 31 | Felipe Nasr | Carlin | + 27 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.