Dixon ponownie dominuje w Teksasie

Aktualny mistrz serii IndyCar Scott Dixon został pierwszym kierowcą w historii, który wygrał dwa razy z rzędu na owalu w Teksasie. Nowozelandczyk objął prowadzenie tuż po starcie i nie oddał go już do mety, pokonując swojego rodaka Scotta McLaughlina i Patricio O’Warda.

Z powodu deszczu, kwalifikacje zostały odwołane, a stawka do wyścigu ustawiła się w kolejności punktów w klasyfikacji generalnej. Po raz pierwszy z pole position wystartował więc zespołowy kolega Dixona Álex Palou. Hiszpan prowadził przez pierwsze dwa okrążenia, lecz już na trzecim kółku objechał go Dixon, po tym jak uporał się z Willem Powerem. Za tą trójką jechali Colton Herta oraz Jack Harvey, który wyprzedził Simona Pagenauda. Takuma Sato przebił się natomiast z 12. na 9. pozycję.

Jako pierwsi z czołówki do alei serwisowej zjechali na 55. okrążeniu Pagenaud i Power. Gdy na kolejnym kółku to samo chciał zrobić Colton Herta i Sébastien Bourdais, nadciągający z tyłu Josef Newgarden wjechał w zwalniającego Francuza i obrócił go. Kierowca AJ Foyt Racing uderzył w barierę, wywołując pierwszą neutralizację, z kolei Newgarden został ukarany przesunięciem na koniec stawki.

Pit-stopy tuż przed wyjazdem samochodu bezpieczeństwa przeszkodziły Powerowi i Pagenaudowi, którzy stracili okrążenie do liderów i pozostali poza pierwszą dziesiątką, gdy ci zmienili opony podczas neutralizacji. Na żółtej fladze skorzystali natomiast Alexander Rossi, Scott McLaughlin i Tony Kanaan, awansując na pozycje 5., 6. i 8.

Po wznowieniu wyścigu na 72. okrążeniu Kanaan przesunął się o kolejną lokatę, wyprzedzając Rinusa VeeKaya. Holender wkrótce wypadł poza pierwszą dziesiątkę, objechany także przed Eda Jonesa, Felixa Rosenqvista, Pietro Fittipaldiego i Marcusa Ericssona.

Na 13. pozycji podążał natomiast Patricio O’Ward, gdy tuż przed półmetkiem wyścigu zdecydował się zjechać na swój drugi pit-stop. Dziewięć okrążeń później na taki sam ruch zdecydował się drugi z kierowców McLarena SP Felix Rosenqvist, gdy Dixon pozostawał na torze aż do 125. okrążenia. Nowozelandczyk chwilowo oddał prowadzenie z powrotem w ręce Palou, lecz powrócił na pierwsze miejsce, gdy ten również jechał trzy okrążenia później.

Szybkie okrążenia przejechane na nowych oponach sprawiły, że gdy cała stawka powróciła na tor po swoich pit-stopach, obaj kierowcy McLarena SP awansowali do pierwszej piątki – rozdzieleni przez Scotta McLaughlina, który przyjął podobną strategię, zatrzymując się cztery okrążenia przed liderem.

Do tej trójki uśmiechnęło się szczęście, gdy na 160. okrążeniu James Hinchcliffe rozbił się w drugim zakręcie – tuż po tym jak zdublował go Rosenqvist – i wywołał drugą neutralizację. Cała stawka zgodnie zjechała bowiem do alei serwisowej na swój ostatni pit-stop, eliminując konieczność oszczędzania paliwa przez tych, którzy poprzedni zjazd odbyli wcześniej.

Dixon przystępował do ostatniego restartu na 174. okrążeniu jako lider, lecz za sobą miał tym razem McLaughlina i O’Warda, którzy przeskoczyli Palou w alei serwisowej. Rosenqvistowi w tym samym przeszkodził jego rodak Marcus Ericsson, który opuścił swoje stanowisko z niedokręconym kołem i nie mogąc skręcić, zablokował drogę kierowcy McLarena SP i zmusił go do wyjazdu na trawę.

Aktualny mistrz serii Dixon kontrolował tempo po restarcie i pewnie sięgnął po swoje piąte zwycięstwo na torze w Teksasie. McLaughlin w końcówce zbliżał się do lidera, lecz ostatecznie musiał zadowolić się drugą lokatą w swoim debiucie na torze owalnym. O’Ward stanął na najniższym stopniu podium, dojeżdżając do mety przed Palou i Grahamem Rahalem.

Zwycięzca ostatniego wyścigu w St. Petersburgu Colton Herta jechał na szóstym miejscu, gdy w jego samochodzie zapalił się prawy tylny hamulec, zmuszając go do wycofania się na 22 okrążenia do mety. Jego pozycję zajął inny Amerykanin Josef Newgarden, który odrobił straty po wcześniejszej karze i pokonał na mecie Jacka Harveya, Alexandra Rossiego, Takumę Sato i Simona Pagenauda.

Tor w Teksasie gości jedną z dwóch podwójnych rund w sezonie 2021, zatem kolejny wyścig odbędzie się już w niedzielę. Ponieważ kolejność na starcie znów wyznaczą punkty, na pole position ustawi się nowy lider klasyfikacji generalnej Dixon.

PNrKierowcaZespół Rezultat
19
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing212 okr.
23
Scott McLaughlin
DTeam Penske+ 0,264
35
Patricio O'Ward
Arrow McLaren SP+ 1,780
410
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 2,856
515
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 6,604
62
Josef Newgarden
Team Penske+ 7,903
760
Jack Harvey
Meyer Shank Racing+ 8,504
827
Alexander Rossi
Andretti Autosport+ 9,589
930
Takuma Sato
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 10,065
1022
Simon Pagenaud
Team Penske+ 10,427
1148
Tony Kanaan
Chip Ganassi Racing+ 12,018
1218
Ed Jones
Dale Coyne Racing w/ Vasser-Sullivan+ 12,578
137
Felix Rosenqvist
Arrow McLaren SP+ 12,947
1412
Will Power
Team Penske+ 14,354
1551
Pietro Fittipaldi
Dale Coyne Racing with RWR+ 15,050
1628
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport+ 17,493
1720
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing+ 19,893
184
Dalton Kellett
AJ Foyt Racing+ 23,956
198
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing+ 1 okr.
2021
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 1 okr.
2159
Conor Daly
Carlin+ 1 okr.
2226
Colton Herta
Andretti Autosport+ 22 okr.
2329
James Hinchcliffe
Andretti Steinbrenner Autosport+ 54 okr.
2414
Sébastien Bourdais
AJ Foyt Racing+ 157 okr.

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league