Josef Newgarden potwierdził swoją znakomitą skuteczność na torze Iowa Speedway, wygrywając na nim po raz czwarty w karierze kierowcy IndyCar. Było to jednocześnie czwarte zwycięstwo Amerykanina w tym sezonie.
Z pole position wystartował jego zespołowy kolega Will Power, który utrzymał Newgardena za sobą. Trzeci był Conor Daly, przed Patricio O’Wardem i Scottem McLaughlinem. Świetnie wystartował lider klasyfikacji generalnej Marcus Ericsson, który na pierwszym okrążeniu awansował z 12. na 9. pozycję, a wkrótce wyprzedził także Jacka Harveya w walce o ósmą lokatę.
Is this heaven? No, it's Iowa.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 23, 2022
The #HyVeeDeals250 is GREEN!
WATCH LIVE: @NBC and @PeacockTV#INDYCAR // @INDYCARatiowa pic.twitter.com/HQInVkUTQQ
Pierwsza neutralizacja nastąpiła na 17. okrążeniu, kiedy to obrócił się Jimmie Johnson. 7-krotny mistrz NASCAR uniknął jednak uderzenia w barierę i nie zgasił silnika, dzięki czemu pozostał na okrążeniu lidera. Część kierowców skorzystała z okazji, aby zjechać do boksów po nowe opony – m.in. Colton Herta, Scott Dixon czy najbardziej potrzebujący ich Johnson.
Full course yellow is out for this spin (and no contact!) by @jimmiejohnson.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 23, 2022
WATCH LIVE: @NBC and @PeacockTV#INDYCAR // #HyVeeDeals250 pic.twitter.com/HPT3LrNpmC
Moment restartu na 23. okrążeniu najlepiej wyczuł Newgarden, który rozpędził się za Powerem i wyprzedził go już w pierwszym zakręcie, obejmując prowadzenie w wyścigu. Kolejne pozycje zyskał Ericsson, wyprzedzając Rinusa Veekaya i McLaughlina, by przesunąć się na piątą lokatę.
Josef Newgarden timed it PERFECTLY.
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) July 23, 2022
See how he zipped by Will Power on the restart at @iowaspeedway.
📺 : @nbc and @peacockTV pic.twitter.com/UgteYThjkx
Mając nowe opony, w błyskawicznym tempie przez stawkę przebijał się Herta. Na 50. okrążeniu był już trzeci, wyprzedzając po drodze Veekaya, McLaughlina, Daly’ego, Ericcsona czy O’Warda.
Spośród tych, którzy nie zatrzymywali się podczas neutralizacji, jako pierwszy do boksów zjechał Daly. Amerykanin od tego momentu nie miał już tempa i odpadł z walki o czołowe pozycje. Czołówka zjechała do boksów nieco później, w okolicach 60. okrążenia. Newgarden utrzymał prowadzenie na sekwencji pit-stopów, z kolei O’Ward przeskoczył na drugie miejsce, przed Powera. Ericsson pozostał czwarty, a McLaughlin wyprzedził Hertę i był piąty.
Herta stracił następnie pozycję na rzecz Dixona. Miało to zwiastować poważniejsze problemy kierowcy Andretti Autosport, który z powodu awarii elektrycznej stracił osiem okrążeń i spadł na koniec stawki.
"I can't do it! There's no clutch!"
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 23, 2022
Issues for @ColtonHerta in the pits.#INDYCAR // @INDYCARatIowa pic.twitter.com/ugxV3fSbtn
Drugą neutralizację spowodował Felix Rosenqvist, rozbijając się w drugim zakręcie na 111. okrążeniu. Cała stawka zjechała w tym momencie na tankowanie i zmianę opon – zyskał na tym Ericsson, przeskakując przed Powera.
.@FRosenqvist has been seen and released after this incident at @INDYCARatIowa. #INDYCAR // @ArrowMcLarenSP pic.twitter.com/9tmksZRFWz
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 23, 2022
Szwed po restarcie wyprzedził drugiego O’Warda i zaczął ścigać lidera wyścigu. O’Ward bardzo szybko stracił także kolejną pozycję na rzecz Powera. Przed utratą kolejnych pozycji kierowcę McLarena uratowała następna neutralizacja, którą wywieszono po tym, jak na torze znalazł się duży plastikowy element.
Gdy tylko wyścig został wznowiony na 134. okrążeniu, Ericsson rzucił się do ataków na Newgardena. Lider klasyfikacji generalnej był bardzo agresywny i pomiędzy pierwszą dwójką doszło nawet do kontaktu. Ostatecznie Newgarden utrzymał pozycję lidera, a Ericsson stracił inicjatywę i spadł za Powera. Na 156. okrążeniu kierowcę Chip Ganassi Racing wyprzedził O’Ward, a niedługo później Ericsson wpadł w poślizg, po którym spadł na koniec pierwszej dziesiątki.
WHOA.@Ericsson_Marcus and @josefnewgarden with a close call battling for the lead at @iowaspeedway! #INDYCAR
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) July 23, 2022
📺 : @nbc and @peacockTV pic.twitter.com/7EuE7PvxsO
Ostatni wyjazd samochodu bezpieczeństwa miał miejsce po wypadku Eda Carpentera na 165. okrążeniu. Pod żółtymi flagami cała stawka zjechała do boksów po raz ostatni.
Caution: @edcarpenter20
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) July 23, 2022
WATCH LIVE: @NBC and @PeacockTV#INDYCAR // #HyVeeDeals250 pic.twitter.com/GvvhnKlYdI
Gdy zielona flaga była już w górze, problemy miał Scott McLaughlin – Nowozelandczyk zgubił nakrętkę prawego tylnego koła i musiał wrócić do boksów, co kosztowało go utratę wielu punktów do klasyfikacji generalnej.
Krótko po restarcie mistrz serii Alex Palou wyprzedził O’Warda w walce o trzecie miejsce. Kierowca McLarena odpowiedział jednak i wyprzedził Hiszpana, a na 33 okrążenia do mety objechał także Powera, korzystając na tym, że liderzy dojechali już do ogona stawki.
Przez wolniejszych kierowców szybko przebijał się Newgarden, lecz także on w pewnym momencie utknął za walczącymi ze sobą dublowanymi zawodnikami. O’Ward zmniejszył wtedy swoją stratę do niecałej sekundy, lecz ani razu nie był na tyle blisko, by choćby pomyśleć o ataku na lidera.
Gdy Newgarden uporał się z wolniejszymi kierowcami, odjechał od O’Warda na sześć sekund i odniósł pewne zwycięstwo, po którym awansował na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.
RETWEET to congratulate @josefnewgarden!
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) July 23, 2022
Win No. 4 of the season.
Win No. 4 at @iowaspeedway! pic.twitter.com/puGPNqAjdu
Power dojechał do mety trzeci, tuż przed szarżującym w końcówce Rinusem Veekayem. Holender zyskał czwarte miejsce na pięć okrążeń do mety, kiedy wyprzedził Palou. Hiszpana do końca wyścigu objechał także jego zespołowy kolega Scott Dixon, który finiszował jako ostatni na okrążeniu lidera.
Za Palou, na siódmej pozycji finiszował Romain Grosjean. Marcus Ericsson był ósmy i utrzymał prowadzenie w klasyfikacji generalnej, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Graham Rahal i Christian Lundgaard.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 250 okr. | ||||
2 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 6,178 | ||||
3 | 12 | Will Power | Team Penske | + 20,282 | ||||
4 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 20,374 | ||||
5 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 21,974 | ||||
6 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||||
7 | 28 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||||
8 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||||
9 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | ||||
10 | 30 | Christian Lundgaard | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | |||
11 | 48 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | + 1 okr. | ||||
12 | 77 | Callum Ilott | D | Juncos Hollinger Racing | + 1 okr. | |||
13 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||||
14 | 18 | David Malukas | D | Dale Coyne Racing with HMD | + 1 okr. | |||
15 | 14 | Kyle Kirkwood | D | AJ Foyt Racing | + 1 okr. | |||
16 | 6 | Hélio Castroneves | Meyer Shank Racing | + 1 okr. | ||||
17 | 29 | Devlin DeFrancesco | D | Andretti Steinbrenner Autosport | + 1 okr. | |||
18 | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1 okr. | ||||
19 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | ||||
20 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 3 okr. | ||||
21 | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing with RWR | + 5 okr. | ||||
22 | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | + 6 okr. | ||||
23 | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | + 6 okr. | ||||
24 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | + 8 okr. | ||||
25 | 33 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 90 okr. | ||||
26 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 141 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.