Mike Conway po starcie z 17. pozycji popisał się wspaniałą pogodnią za czołówką, by na dwa okrążenie przed metą objąć prowadzenie w wyścigu IndyCar na ulicach Long Beach, który zostanie zapamiętany ze względu na karambol na 55. okrążeniu.
Z pole position wystartował były mistrz serii Ryan Hunter-Reay, który wszedł w pierwszy zakręt przed Sébastienem Bourdais, który po dobrym starcie z trzeciego pola zrównał się z kierowcą Andretti Autosport, by później podążać za nim przez kilkanaście okrążeń. Kiedy Hunter-Reay zjechał do boksów na swój pierwszy pit-stop, Bourdais pozostał na torze, by w ten sposób wyjść na prowadzenie. Francuz na zużytych oponach miał problemy z hamulcami, przez co uderzył w opony w ósmym zakręcie na 27. okrążeniu. Kierowca HVSH powrócił na tor, ale 14 okrążeń później ten sam problem spowodował jego wypadnięcie w 10. zakręcie. Bourdais ostatecznie dojechał do mety ze stratą trzech okrążeń.
Losy wyścigu całkowicie zmieniły się na 55. okrążeniu. Josef Newgarden wyjechał z boksów przed prowadzącym Hunter-Reyem i bronił się przed nim do czwartego zakrętu, kiedy Hunter-Reay zaatakował kierowcę zespołu Sary Fischer po wewnętrznej. Newgarden zamknął mu drzwi, obaj zderzyli się i uderzyli w ścianę. Wyścig w tym miejscu zakończyli także nadjeżdżający kierowcy - Tony Kanaan, James Hinchcliffe i Takuma Sato.
Wyścig został wznowiony na 63. okrążeniu. Pod żółtą flagą na tankowanie nie zjechał Scott Dixon i to on objął prowadzenie przed Conwayem i liderem klasyfikacji Willem Powerem. Aktualny mistrz serii jest znany ze swoich umiejętności oszczędzania paliwa, a nadzieje na zwycięstwo rozbudziła kolejna neutralizacja pięć okrążeń później, spowodowana przed Grahama Rahala, który zatrzymał się w poprzek do kierunku jazdy w ostatnim nawrocie. W 11-okrążeniowym sprincie do mety Conway i Power wywierali presję na Dixonie, który na dwa okrążenia przed metą zjechał do boksów, bo jak powiedział po wyścigu, nie chciał stwarzać zagrożenia kiedy skończy mu się paliwo. W walce o zwycięstwo na ostatnich kilometrach rywalizacji Power nie potrafił znaleźć miejsca na wyprzedzenie kierowcy Eda Carpentera i wjechał na metę ze stratą niecałej sekundy do zwycięzcy, co przy niepowododzeniu najgroźniejszych rywali, pozwoliło mu znacząco powiększyć prowadzenie w klasyfikacji serii.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
20 | ![]() |
Mike Conway | Ed Carpenter Racing | ![]() |
80 okr. | |
12 | ![]() |
Will Power | Team Penske | ![]() |
+ 0,9005 | |
34 | ![]() |
Carlos Muñoz | Andretti - HVM | ![]() |
+ 1,5591 | |
2 | ![]() |
Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | ![]() |
+ 2,0226 | |
77 | ![]() |
Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | ![]() |
+ 2,8169 | |
7 | ![]() |
Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | ![]() |
+ 3,8574 | |
16 | ![]() |
Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | ![]() |
+ 4,9621 | |
25 | ![]() |
Marco Andretti | Andretti Autosport | ![]() |
+ 8,1948 | |
17 | ![]() |
Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | ![]() |
+ 8,9029 | |
18 | ![]() |
Carlos Huertas | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 24,2295 | |
3 | ![]() |
Hélio Castoneves | Team Penske | ![]() |
+ 30,0552 | |
9 | ![]() |
Scott Dixon | Target Ganassi Racing | ![]() |
+ 30,7310 | |
15 | ![]() |
Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | ![]() |
+ 1 okr. | |
11 | ![]() |
Sébastien Bourdais | KVSH Racing | ![]() |
+ 3 okr. | |
98 | ![]() |
Jack Hawksworth | Bryan Herta Autosport | ![]() |
+ 3 okr. | |
19 | ![]() |
Justin Wilson | Dale Coyne Racing | ![]() |
+ 16 okr. | |
8 | ![]() |
Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | ![]() |
+ 20 okr. | |
10 | ![]() |
Tony Kanaan | Target Ganassi Racing | ![]() |
+ 25 okr. | |
67 | ![]() |
Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | ![]() |
+ 25 okr. | |
28 | ![]() |
Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | ![]() |
+ 25 okr. | |
27 | ![]() |
James Hinchcliffe | Andretti Autosport | ![]() |
+ 25 okr. | |
14 | ![]() |
Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | ![]() |
+ 25 okr. | |
83 | ![]() |
Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | ![]() |
+ 39 okr. |
Trzecia runda Verizon IndyCar Series odbędzie się za dwa tygodnie na torze Barber Motorsports Park w Alabamie.