Juan Pablo Montoya po starcie z pole position wygrał niedzielny, 500-milowy wyścig IndyCar Series na torze Pocono. Po drugiej podwójnie punktowanej rundzie sezonu, Hélio Castroneves zrównał się na czele klasyfikacji z Willem Powerem.
W pierwszym zakręcie na prowadzenie wyszedł lider klasyfikacji generalnej Will Power i rozpoczęła się trwająca 157 okrążeń rywalizacja pod zieloną flagą (najdłuższy okres bez żółtej flagi od startu w historii 500-milowych wyścigów IndyCar), w której dzięki lepszemu zużyciu paliwa na czoło wysunęli się kierowcy Rogera Penske, początkowo zagrożeni przez podopiecznych Michaela Andrettiego. Drugi z zespołów już w początkowej fazie wyścigu stracił jedną ze swoich gwiazd - zwycięzca Indianapolis 500 Ryan Hunter-Reay z powodu problemów elektrycznych stracił 19 okrążeń do liderów. Z czołowej frupy odpadł także Marco Andretti, który podczas jednego ze swoich postojów przekroczył prędkość w alei serwisowej i otrzymał karę drive-trough. Dzięki późniejszej neutralizacji, Amerykanin utrzymał się na okrążeniu lidera i zajął 9. miejsce.
Trzeci z wielkiej trójki zespołów, zarządzany przez Chipa Ganassiego, zajął całe podium podczas ubiegłorocznego wyścigu w Pocono i Tony Kanaan miał szansę odnieść pierwsze zwycięstwo tej ekipy w tym sezonie. Zespół zaryzykował, decydując się na drastyczne oszczędzanie paliwa i jednego zjazdu do boksów. Jadąc średnio o 10 mph wolniej na każdym okrążeniu, Brazylijczyk tracił dystans do liderów i zrezygnowano z planu. Kanaan musiał zjechać do boksów na 4 okrążenia przed metą.
Wtedy na prowadzenie wyszedł mocny przez cały wyścig Montoya. Za nim jechał Hélio Castroneves, który zmusił Willa Powera do błędu podczas walki o drugie miejsce, Australijczyk zablokował manewr Brazylijczyka, za co otrzymał karę drive-trough, po której spadł na 10. miejsce i stracił całą przewagę punktową nad swoim kolegą z zespołu.
Ze średnią prędkością 202,402 mph, był to najszybszy 500-milowy wyścig IndyCar w historii. Poprzedni rekord ustanowiono w 2002 roku na torze Auto Club Speedway (197,995 mph). Jeszcze wcześniej, bo we wrześniu 2000 roku Montoya ostatni raz stanął na najwyższym stopniu podium, po wyścigu na torze Gateway International Raceway. Dłuższą przerwę między swoimi zwycięstwami miał jedynie John Paul Jr. w latach 1983-98.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | 200 okr. | ||||
3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 2,3403 | ||||
34 | Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | + 2,9653 | |||
8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 3,8431 | ||||
9 | Scott Dixon | Target Chip Ganassi Racing | + 4,6933 | ||||
77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | + 6,0105 | ||||
7 | Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 8,3658 | |||
67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 8,9506 | ||||
25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 9,4477 | ||||
12 | Will Power | Team Penske | + 17,2301 | ||||
10 | Tony Kanaan | Target Chip Ganassi Racing | + 22,0701 | ||||
27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 1 okr. | ||||
20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | ||||
19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||||
17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 1 okr. | ||||
11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 1 okr. | ||||
83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 2 okr. | ||||
28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 19 okr. | ||||
15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 43 okr. | ||||
18 | Carlos Huertas | D | Dale Coyne Racing | + 111 okr. | |||
14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 175 okr. | ||||
98 | Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.