Mike Conway dzięki decyzji o zmianie opon we właściwym momencie umożliwił sobie odniesienie drugiego w tym sezonie zwycięstwa w IndyCar Series na ulicach Toronto.
Wyścig rozpoczął się niekorzystnie dla Tony'ego Kanaana, który już w trzecim zakręcie został wypchnięty z walczącej grupy i zatrzymał się przed barierą z opon, wywołując neutralizację. Brazylijczyk powrócił do wyścigu na okrążeniu lidera i wykorzystał żółtą flagę, by zjechać do boksów i dotankować swój samochód.
Po zmianie harmonogramu weekendu, o pozycjach startowych nie decydowały kwalifikacje, a punkty w klasyfikacji generalnej i tak Hélio Castroneves prowadził przed Willem Powerem, Simonem Pagenaudem i Ryanem Hunter-Reayem. Zwycięzca Indianapolis 500 przesunął się na trzecie miejsce, kiedy Pagenaud z powodu problemów z wydechem musiał zjechać do boksów, ale wkrótce musiał uznać wyższość Juana Pablo Montoyi.
Kolumbijczyk nie cieszył się długo miejscem na podium, bo na 12. okrążeniu zaczął padać deszcz i wjechał on w barierę z opon w trzecim zakręcie. Kilka metrów dalej rozbił się James Hinchcliffe, a za nimi panowanie nad swoją Dallarą stracił Michaił Aljoszym i wjechał on pod samochód Montoyi. Kiedy samochód Montoyi zdjęto, Rosjanin wysiadł ze swojego auta i mógł się przekonać, że koło Kolumbijczyka zostawiło ślad gumy na jego kasku.
Pod żółtą flagą większość kierowców zjechała po deszczowe opony. Jednym z nielicznych, którzy liczyli na szybki koniec opadów był zwycięzca pierwszego wyścigu Sébastien Bourdais. Francuz szybko pożałował swojej decyzji i tracił kolejne pozycje. W tej sytuacji na czele ponownie znaleźli się Castroneves i Power. Dwójka kierowców Penske długo utrzymywała swoje pozycje, aż na 42. okrążeniu Power wyszedł na prowadzenie dzięki manewrowi w trzecim zakręcie.
Australijczyk chciał szybko zjechać do boksów po opony na suchą nawierzchnię, ale Sebastián Saavedra wjechał w barierę z opon w trzecim zakręcie i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, przez co zamknięto aleję serwisową. Przed wywieszeniem żółtych flag opony zdążył zmienić Mike Conway i kiedy większość stawki odwiedziła swoich mechaników po otwarciu boksów w czasie neutralizacji, Brytyjczyk przesunął się na czoło stawki, za czwórką kierowców, którzy zaryzykowali i pozostali na deszczówkach.
Na czele był Justin Wilson, ale szybko musiał uznać wyższość Conwaya, który błyskawicznie zyskał prowadzenie i odjechał od rywali z Tonym Kanaanem na czele. Brazylijczyk nie zdążył wyprzedzić Wilsona, zanim na torze nie wywieszono czerwonej flagi. Charlie Kimball zderzył się w trzecim zakręcie z Carlosem Huertasem, ten obrócił się i zablokował tor. Próbujący go ominąć Hélio Castroneves został uderzony przez Ryana Briscoe i Ryana Hunter-Reaya, a później stracił przednie skrzydło po kolizji z Lucą Filippim.
Wyścig został wznowiony na trzy okrążenia przed metą. Conway ponownie odjechał od rywali, którzy uporali się z kierowcami na deszczówkach. Tony Kanaan nie mógł jednak dogonić Brytyjczyka. Za nim Will Power powstrzymywał ataki Charliego Kimballa, a jego rywal w walce o tytuł i lider klasyfikacji Hélio Castroneves z uszkodzonym samochodem spadł na 12. pozycję.
Dla Conwaya, który zmienia się w samochodzie ze swoim szefem Edem Carpenterem, to drugie zwycięsto w tym sezonie, po triumfie na ulicach Long Beach w pierwszej połowie sezonu. Dzięki miejscu na podium, Will Power zredukował stratę do Castronevesa w klasyfikacji do 13 punktów. Na trzecie miejsce powrócił Ryan Hunter-Reay, mający dwa punkty przewagi nad Simonem Pagenaudem.
Kolejna runda IndyCar Series za dwa tygodnie na torze Mid-Ohio.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 20 | Mike Conway | Ed Carpenter Racing | 56 okr. | |||
2 | 10 | Tony Kanaan | Target Chip Ganassi Racing | + 3,5418 | |||
3 | 12 | Will Power | Team Penske | + 5,1545 | |||
4 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 5,4857 | |||
5 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 6,6210 | |||
6 | 98 | Jack Hawksworth | D | Bryan Herta Autosport | + 7,8701 | ||
7 | 9 | Scott Dixon | Target Chip Ganassi Racing | + 7,9350 | |||
8 | 25 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 10,1765 | |||
9 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 12,0212 | |||
10 | 19 | Justin Wilson | Dale Coyne Racing | + 15,7853 | |||
11 | 8 | Ryan Briscoe | NTT Data Chip Ganassi Racing | + 15,8671 | |||
12 | 3 | Hélio Castoneves | Team Penske | + 16,2205 | |||
13 | 67 | Josef Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing | + 20,9127 | |||
14 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 22,6140 | |||
15 | 18 | Carlos Huertas | Dale Coyne Racing | + 29,2715 | |||
16 | 16 | Luca Filippi | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 46,4382 | ||
17 | 34 | Carlos Muñoz | D | Andretti - HVM | + 4 okr. | ||
18 | 27 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | + 4 okr. | |||
19 | 2 | Juan Pablo Montoya | Penske Motorsports | + 4 okr. | |||
20 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 6 okr. | |||
21 | 17 | Sebastián Saavedra | KVAFS Racing | + 7 okr. | |||
22 | 77 | Simon Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports | + 9 okr. | |||
23 | 7 | Michaił Aloszyn | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 45 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.