Conway znów w formie

Mike Conway dzięki decyzji o zmianie opon we właściwym momencie umożliwił sobie odniesienie drugiego w tym sezonie zwycięstwa w IndyCar Series na ulicach Toronto.

Wyścig rozpoczął się niekorzystnie dla Tony'ego Kanaana, który już w trzecim zakręcie został wypchnięty z walczącej grupy i zatrzymał się przed barierą z opon, wywołując neutralizację. Brazylijczyk powrócił do wyścigu na okrążeniu lidera i wykorzystał żółtą flagę, by zjechać do boksów i dotankować swój samochód.

Po zmianie harmonogramu weekendu, o pozycjach startowych nie decydowały kwalifikacje, a punkty w klasyfikacji generalnej i tak Hélio Castroneves prowadził przed Willem Powerem, Simonem Pagenaudem i Ryanem Hunter-Reayem. Zwycięzca Indianapolis 500 przesunął się na trzecie miejsce, kiedy Pagenaud z powodu problemów z wydechem musiał zjechać do boksów, ale wkrótce musiał uznać wyższość Juana Pablo Montoyi.

Kolumbijczyk nie cieszył się długo miejscem na podium, bo na 12. okrążeniu zaczął padać deszcz i wjechał on w barierę z opon w trzecim zakręcie. Kilka metrów dalej rozbił się James Hinchcliffe, a za nimi panowanie nad swoją Dallarą stracił Michaił Aljoszym i wjechał on pod samochód Montoyi. Kiedy samochód Montoyi zdjęto, Rosjanin wysiadł ze swojego auta i mógł się przekonać, że koło Kolumbijczyka zostawiło ślad gumy na jego kasku.

Pod żółtą flagą większość kierowców zjechała po deszczowe opony. Jednym z nielicznych, którzy liczyli na szybki koniec opadów był zwycięzca pierwszego wyścigu Sébastien Bourdais. Francuz szybko pożałował swojej decyzji i tracił kolejne pozycje. W tej sytuacji na czele ponownie znaleźli się Castroneves i Power. Dwójka kierowców Penske długo utrzymywała swoje pozycje, aż na 42. okrążeniu Power wyszedł na prowadzenie dzięki manewrowi w trzecim zakręcie.

Australijczyk chciał szybko zjechać do boksów po opony na suchą nawierzchnię, ale Sebastián Saavedra wjechał w barierę z opon w trzecim zakręcie i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa, przez co zamknięto aleję serwisową. Przed wywieszeniem żółtych flag opony zdążył zmienić Mike Conway i kiedy większość stawki odwiedziła swoich mechaników po otwarciu boksów w czasie neutralizacji, Brytyjczyk przesunął się na czoło stawki, za czwórką kierowców, którzy zaryzykowali i pozostali na deszczówkach.

Na czele był Justin Wilson, ale szybko musiał uznać wyższość Conwaya, który błyskawicznie zyskał prowadzenie i odjechał od rywali z Tonym Kanaanem na czele. Brazylijczyk nie zdążył wyprzedzić Wilsona, zanim na torze nie wywieszono czerwonej flagi. Charlie Kimball zderzył się w trzecim zakręcie z Carlosem Huertasem, ten obrócił się i zablokował tor. Próbujący go ominąć Hélio Castroneves został uderzony przez Ryana Briscoe i Ryana Hunter-Reaya, a później stracił przednie skrzydło po kolizji z Lucą Filippim.

Wyścig został wznowiony na trzy okrążenia przed metą. Conway ponownie odjechał od rywali, którzy uporali się z kierowcami na deszczówkach. Tony Kanaan nie mógł jednak dogonić Brytyjczyka. Za nim Will Power powstrzymywał ataki Charliego Kimballa, a jego rywal w walce o tytuł i lider klasyfikacji Hélio Castroneves z uszkodzonym samochodem spadł na 12. pozycję.

Dla Conwaya, który zmienia się w samochodzie ze swoim szefem Edem Carpenterem, to drugie zwycięsto w tym sezonie, po triumfie na ulicach Long Beach w pierwszej połowie sezonu. Dzięki miejscu na podium, Will Power zredukował stratę do Castronevesa w klasyfikacji do 13 punktów. Na trzecie miejsce powrócił Ryan Hunter-Reay, mający dwa punkty przewagi nad Simonem Pagenaudem.

Kolejna runda IndyCar Series za dwa tygodnie na torze Mid-Ohio.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 20 Mike Conway   Ed Carpenter Racing 56 okr.
2 10 Tony Kanaan   Target Chip Ganassi Racing + 3,5418
3 12 Will Power   Team Penske + 5,1545
4 83 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 5,4857
5 14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 6,6210
6 98 Jack Hawksworth D Bryan Herta Autosport + 7,8701
7 9 Scott Dixon   Target Chip Ganassi Racing + 7,9350
8 25 Marco Andretti   Andretti Autosport + 10,1765
9 11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 12,0212
10 19 Justin Wilson   Dale Coyne Racing + 15,7853
11 8 Ryan Briscoe   NTT Data Chip Ganassi Racing + 15,8671
12 3 Hélio Castoneves   Team Penske + 16,2205
13 67 Josef Newgarden   Sarah Fisher Hartman Racing + 20,9127
14 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 22,6140
15 18 Carlos Huertas   Dale Coyne Racing + 29,2715
16 16 Luca Filippi D Rahal Letterman Lanigan Racing + 46,4382
17 34 Carlos Muñoz D Andretti - HVM + 4 okr.
18 27 James Hinchcliffe   Andretti Autosport + 4 okr.
19 2 Juan Pablo Montoya   Penske Motorsports + 4 okr.
20 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing + 6 okr.
21 17 Sebastián Saavedra   KVAFS Racing + 7 okr.
22 77 Simon Pagenaud   Schmidt Peterson Hamilton Motorsports + 9 okr.
23 7 Michaił Aloszyn D Schmidt Peterson Motorsports + 45 okr.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze