IndyCar Series ogłosiło zwiększenie mocy systemu push-to-pass, wykorzystywanego na torach drogowych i ulicznych, na sezon 2016.
Pochodzące z turbosprężarek doładowanie w czasie korzystania z systemu wzrośnie ze 160 do 165 kilopaskali, co przekładać się będzie na około 20 koni mechanicznych więcej. Względem normalnego dopuszczonego ciśnienia doładowania 150 kPa, system push-to-pass będzie dawał przewagę około 60 KM.
„IndyCar Series już teraz zapewnia jedne z najbardziej ekscytujących wyścigów”
– powiedział Jay Frye, dyrektor rywalizacji IndyCar. „Ta zmiana jest częścią trwającego procesu poprawy poziomu rywalizacji i jeszcze większego zwiększenia emocji. Wzrost mocy z systemu push-to-pass da więcej możliwości do wyprzedzania na torach drogowych i ulicznych”
.
System push-to-pass będzie dostępny podczas 11 wyścigów w sezonie 2016. Parametry jego pracy – ilość użyć i czas trwania – różnią się w zależności od obiektu.
Obaj producenci silników – Chevrolet i Honda – wyposażają swoje zespoły w jednostki o objętości 2.2 litra z dwiema turbosprężarkami. Przed sezonem 2016 możliwe jest dokonanie gruntownych zmian w homologacji – modyfikacji mogą ulec gniazda zaworów, układ wtryskowy i zapłonowy, cylindry i elementy korbowodu – co przyczyniło się do decyzji o zwiększeniu mocy z systemu push-to-pass.
Pierwszą okazją do przekonania się, jak sprawdza się wzmocniony system, będzie otwierający sezon wyścig na ulicach Saint Petersburga 13 marca.
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej Verizon IndyCar Series
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.