Chaves najszybszy w czwartek

Gabby Chaves był najszybszym kierowcą czwartkowego treningu przed wyścigiem Indianapolis 500 – ostatniego przed zwiększeniem ciśnienia turbodoładowania na czas kwalifikacji.

Dotychczas, przez wszystkie trzy dni treningów (wtorkowe jazdy zostały odwołane z powodu deszczu), najszybsi byli zawodnicy Hondy, lecz to może się zmienić wraz ze zwiększeniem ciśnienia przed piątkowym treningiem, bowiem z uwagi na inną charakterystykę momentu obrotowego obu silników, do głosu mogą dojść ekipy Chevroleta.

Zanim to jednak nastąpi, swój moment chwały miał młody Kolumbijczyk Gabby Chaves, który dołączył do zespołu Dale Coyne Racing przed Grand Prix of Indianapolis, zastępując w ekipie Lucę Filippiego, który nie wywiązał się z ustaleń finansowych.

Chaves, będący rewelacją ubiegłego sezonu, sam znalazł się bez pracy z powodu problemów finansowych jego byłej ekipy Bryan Herta Autosports, która w międzysezonowej przerwie połączyła się z Andretti Autosport.

„To tylko trening, ale to przyjemne uczucie” – powiedział debiutant roku 2015. „To pierwszy raz, kiedy jestem na szczycie tabeli na Indianapolis w samochodzie Indy. Cieszy mnie praca zespołu i jestem bardzo zadowolony z dotychczasowych osiągów Hondy. Myślę, że ogólnie mamy w miarę mocny pakiet”.

Chaves przejechał okrążenie ze średnią szybkością 227,961 mph, lecz wraz ze zbliżaniem się kwalifikacji, coraz więcej uwagi poświęca się czasom uzyskanym bez pomocy cienia aerodynamicznego. W takich warunkach najszybszy był Will Power w Chevrolecie, który uzyskał prędkość 225,381 mph.

„Mamy za sobą kilka dobrych przejazdów” – stwierdził mistrz IndyCar Series z sezonu 2014. „Wykonaliśmy duży postęp i wciąż mamy niewykorzystany potencjał, z którego zyski będziemy się starali znaleźć dopracowując samochód w kolejnych dniach. Jestem pewny tego, że mój Chevrolet będzie dobrze sobie radził w kwalifikacjach”.

Przed kierowcami IndyCar „szybki piątek” na Indianapolis Motor Speedway – wtedy bowiem ciśnienie turbodoładowania w samochodach zostanie zwiększone o 10 kPa, do 140 kPa. Orientacyjnie, powinno to podnieść moc silników o około 30 koni mechanicznych, które będą dostępne dla zawodników również podczas kwalifikacji.

Jedynym kierowcą, który nie odnotował czasu okrążenia był Spencer Pigot. Mistrz Indy Lights rozbił się podczas środowej sesji i jego zespół Rahal Letterman Lanigan Racing spędził cały dzień na przygotowanie drugiego samochodu, pozwalając swojemu kierowcy na przejechanie jednego okrążenia instalacyjnego na koniec dnia.

Po ostatnim piątkowym treningu będzie mieć miejsce losowanie pozycji kwalifikacyjnych. W wyznaczonej kolejności kierowcy będą przystępować do sobotniej sesji, gdzie walka będzie się toczyć o wejście do najlepszej dziewiątki, która będzie walczyć o pole position. To będzie miało miejsce w niedzielę, gdzie kierowcy będą walczyć o pozycje wewnątrz swoich grup kwalifikacyjnych.

Sam wyścig Indianapolis 500 odbędzie się 29 maja.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat
1 19 Gabby Ghaves   Dale Coyne Racing 39,4804
2 29 Townsend Bell   Andretti Autosport + 0,0638
3 26 Carlos Muñoz   Andretti Autosport + 0,0646
4 18 Conor Daly   Dale Coyne Racing + 0,0759
5 42 Charlie Kimball   Chip Ganassi Racing Teams + 0,0840
6 2 Juan Pablo Montoya   Team Penske + 0,1031
7 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing Teams + 0,1853
8 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 0,2016
9 27 Marco Andretti   Andretti Autosport + 0,2151
10 63 Pippa Mann   Dale Coyne Racing + 0,2455
11 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 0,2556
12 7 Michaił Aloszyn   Schmidt Peterson Motorsports + 0,2812
13 35 Alex Tagliani   A.J. Foyt Enterprises + 0,2948
14 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 0,2982
15 98 Alexander Rossi D Andretti Herta Autosport + 0,2991
16 77 Oriol Servià   SPM with Marotti Racing + 0,3037
17 21 Josef Newgarden   Ed Carpenter Racing + 0,3172
18 11 Sébastien Bourdais   KVSH Racing + 0,3399
19 22 Simon Pagenaud   Team Penske + 0,3455
20 10 Tony Kanaan   Chip Ganassi Racing Teams + 0,3468
21 24 Sage Karam   DRR-Kingdom Racing + 0,3562
22 8 Max Chilton D Chip Ganassi Racing Teams + 0,4165
23 12 Will Power   Team Penske + 0,4423
24 15 Graham Rahal   RLL with Theodore Racing + 0,4626
25 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 0,4659
26 14 Takuma Sato   A.J. Foyt Enterprises + 0,5118
27 6 JR Hildebrand   Ed Carpenter Racing + 0,5421
28 41 Jack Hawksworth   A.J. Foyt Enterprises + 0,5679
29 25 Stefan Wilson D KV Racing Technology + 0,5812
30 61 Matthew Brabham D PIRTEK Team Murray + 0,6363
31 88 Bryan Clauson   Coyne/Byrd's Racing + 0,7559
32 4 Buddy Lazier   Lazier/Burns Racing + 0,9607
  16 Spencer Pigot D Rahal Letterman Lanigan Racing  

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series

Redakcja

Tomasz Kubiak
Daniel Wawiórka
Roksana Ćwik
Kamil Topczewski
Dariusz Szymczak
Mikołaj Suchocki
Gabriela Skoczylas
Zuzanna Kurek
Adrian Kleć
Jakub Cieciura
Julia Trusewicz

Informacje

Redaguj z nami
Polityka prywatności
Gdzie oglądać wyścigi?
Kalendarz
Klasyfikacje
Wyniki

Partnerzy

rally and race cyrkf1 feeder league