Gabby Chaves był najszybszym kierowcą czwartkowego treningu przed wyścigiem Indianapolis 500 – ostatniego przed zwiększeniem ciśnienia turbodoładowania na czas kwalifikacji.
Dotychczas, przez wszystkie trzy dni treningów (wtorkowe jazdy zostały odwołane z powodu deszczu), najszybsi byli zawodnicy Hondy, lecz to może się zmienić wraz ze zwiększeniem ciśnienia przed piątkowym treningiem, bowiem z uwagi na inną charakterystykę momentu obrotowego obu silników, do głosu mogą dojść ekipy Chevroleta.
Zanim to jednak nastąpi, swój moment chwały miał młody Kolumbijczyk Gabby Chaves, który dołączył do zespołu Dale Coyne Racing przed Grand Prix of Indianapolis, zastępując w ekipie Lucę Filippiego, który nie wywiązał się z ustaleń finansowych.
Chaves, będący rewelacją ubiegłego sezonu, sam znalazł się bez pracy z powodu problemów finansowych jego byłej ekipy Bryan Herta Autosports, która w międzysezonowej przerwie połączyła się z Andretti Autosport.
„To tylko trening, ale to przyjemne uczucie”
– powiedział debiutant roku 2015. „To pierwszy raz, kiedy jestem na szczycie tabeli na Indianapolis w samochodzie Indy. Cieszy mnie praca zespołu i jestem bardzo zadowolony z dotychczasowych osiągów Hondy. Myślę, że ogólnie mamy w miarę mocny pakiet”
.
Chaves przejechał okrążenie ze średnią szybkością 227,961 mph, lecz wraz ze zbliżaniem się kwalifikacji, coraz więcej uwagi poświęca się czasom uzyskanym bez pomocy cienia aerodynamicznego. W takich warunkach najszybszy był Will Power w Chevrolecie, który uzyskał prędkość 225,381 mph.
„Mamy za sobą kilka dobrych przejazdów”
– stwierdził mistrz IndyCar Series z sezonu 2014. „Wykonaliśmy duży postęp i wciąż mamy niewykorzystany potencjał, z którego zyski będziemy się starali znaleźć dopracowując samochód w kolejnych dniach. Jestem pewny tego, że mój Chevrolet będzie dobrze sobie radził w kwalifikacjach”
.
Przed kierowcami IndyCar „szybki piątek” na Indianapolis Motor Speedway – wtedy bowiem ciśnienie turbodoładowania w samochodach zostanie zwiększone o 10 kPa, do 140 kPa. Orientacyjnie, powinno to podnieść moc silników o około 30 koni mechanicznych, które będą dostępne dla zawodników również podczas kwalifikacji.
Jedynym kierowcą, który nie odnotował czasu okrążenia był Spencer Pigot. Mistrz Indy Lights rozbił się podczas środowej sesji i jego zespół Rahal Letterman Lanigan Racing spędził cały dzień na przygotowanie drugiego samochodu, pozwalając swojemu kierowcy na przejechanie jednego okrążenia instalacyjnego na koniec dnia.
Po ostatnim piątkowym treningu będzie mieć miejsce losowanie pozycji kwalifikacyjnych. W wyznaczonej kolejności kierowcy będą przystępować do sobotniej sesji, gdzie walka będzie się toczyć o wejście do najlepszej dziewiątki, która będzie walczyć o pole position. To będzie miało miejsce w niedzielę, gdzie kierowcy będą walczyć o pozycje wewnątrz swoich grup kwalifikacyjnych.
Sam wyścig Indianapolis 500 odbędzie się 29 maja.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 19 | Gabby Ghaves | Dale Coyne Racing | 39,4804 | |||
2 | 29 | Townsend Bell | Andretti Autosport | + 0,0638 | |||
3 | 26 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 0,0646 | |||
4 | 18 | Conor Daly | Dale Coyne Racing | + 0,0759 | |||
5 | 42 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,0840 | |||
6 | 2 | Juan Pablo Montoya | Team Penske | + 0,1031 | |||
7 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,1853 | |||
8 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 0,2016 | |||
9 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport | + 0,2151 | |||
10 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 0,2455 | |||
11 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 0,2556 | |||
12 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,2812 | |||
13 | 35 | Alex Tagliani | A.J. Foyt Enterprises | + 0,2948 | |||
14 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,2982 | |||
15 | 98 | Alexander Rossi | D | Andretti Herta Autosport | + 0,2991 | ||
16 | 77 | Oriol Servià | SPM with Marotti Racing | + 0,3037 | |||
17 | 21 | Josef Newgarden | Ed Carpenter Racing | + 0,3172 | |||
18 | 11 | Sébastien Bourdais | KVSH Racing | + 0,3399 | |||
19 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,3455 | |||
20 | 10 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,3468 | |||
21 | 24 | Sage Karam | DRR-Kingdom Racing | + 0,3562 | |||
22 | 8 | Max Chilton | D | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,4165 | ||
23 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,4423 | |||
24 | 15 | Graham Rahal | RLL with Theodore Racing | + 0,4626 | |||
25 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,4659 | |||
26 | 14 | Takuma Sato | A.J. Foyt Enterprises | + 0,5118 | |||
27 | 6 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,5421 | |||
28 | 41 | Jack Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises | + 0,5679 | |||
29 | 25 | Stefan Wilson | D | KV Racing Technology | + 0,5812 | ||
30 | 61 | Matthew Brabham | D | PIRTEK Team Murray | + 0,6363 | ||
31 | 88 | Bryan Clauson | Coyne/Byrd's Racing | + 0,7559 | |||
32 | 4 | Buddy Lazier | Lazier/Burns Racing | + 0,9607 | |||
16 | Spencer Pigot | D | Rahal Letterman Lanigan Racing |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej IndyCar Series
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.