Tylko 408 okrążeń przejechali kierowcy IndyCar Series podczas środowej sesji treningowej przed wyścigiem Indianapolis 500. Najszybszym spośród 21 kierowców z zanotowanymi czasami był Ed Carpenter, który uzyskał średnią prędkość 222,894 mph (358,713 km/h).
Wszystkie zespoły znacząco ograniczyły swoje programy podczas trzeciego dnia treningów, z uwagi na silny wiatr, którego podmuchy osiągały prędkość do 70 km/h. Carpenter swój najlepszy czas uzyskał bez pomocy cienia aerodynamicznego, w ostatniej godzinie sesji. Amerykanin był jednak o prawie 4 mph wolniejszy od Marco Andrettiego, który w poniedziałek przejechał najszybsze tegoroczne okrążenie (226,338 mph).
„Wydawało mi się ważne jeździć w taki dzień, ze względu na wyzwanie”
– powiedział dwukrotny zdobywca pole position. „Wiatr ciągle się zmieniał i według mnie, jeśli będziesz się czuć komfortowo w takich warunkach, przełoży się to na komfort w trakcie wyścigu. Nigdy nie wiadomo, może takie właśnie będą wtedy warunki”
.
Drugi najlepszy wynik należał do czterokrotnego mistrza serii Scotta Dixona (222,599 mph). Nowozelandczyk pokonał JR Hildebranda – zespołowego kolegę Carpentera.
Czwarty czas uzyskał tegoroczny debiutant Fernando Alonso. Hiszpan przejechał łącznie 39 okrążeń, z których najlepsze z prędkością 219,533 mph: „Było trudno. Czołowi kierowcy mało jeździli, ale mnie każde warunki mogą czegoś nauczyć – dzisiaj na przykład jak radzić sobie przy silnym wietrze. Wszystko poszło zgodnie z planem. Zespół wykorzystywał te przejazdy do swoich celów, więc myślę że to był kolejny produktywny dzień”
.
Kierowcy mają przed sobą jeszcze dwie sześciogodzinne sesje treningowe, zanim przystąpią do kwalifikacji w sobotę i niedzielę. 500-milowy wyścig odbędzie się 28 maja.
D – debiutant, W – były zwycięzca | ||||||||
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 40,3779 | 52 | |||
2 | 9 | Scott Dixon | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,0536 | 47 | ||
3 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,4287 | 54 | |||
4 | 29 | Fernando Alonso | D | McLaren-Honda-Andretti | + 0,6182 | 39 | ||
5 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 0,6744 | 22 | |||
6 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,7420 | 23 | |||
7 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 0,7481 | 28 | |||
8 | 40 | Zach Veach | D | AJ Foyt Enterprises | + 0,7864 | 46 | ||
9 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,8835 | 12 | |||
10 | 77 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,0396 | 9 | |||
11 | 10 | Tony Kanaan | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 1,0859 | 8 | ||
12 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1,1223 | 5 | |||
13 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,1266 | 2 | |||
14 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,2246 | 8 | |||
15 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 16,0163 | 11 | |||
16 | 50 | Jack Harvey | D | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 17,0639 | 18 | ||
17 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 19,1735 | 9 | |||
18 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 41,5313 | 2 | |||
19 | 98 | Alexander Rossi | W | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 43,4844 | 3 | ||
20 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 47,2119 | 4 | |||
21 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1:46,4397 | 6 | |||
1 | Simon Pagenaud | Team Penske | ||||||
3 | Hélio Castroneves | W | Team Penske | |||||
11 | Spencer Pigot | Juncos Racing | ||||||
12 | Will Power | Team Penske | ||||||
17 | Sebastián Saavedra | Juncos Racing | ||||||
18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | ||||||
19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | |||||
22 | Juan Pablo Montoya | W | Team Penske | |||||
28 | Ryan Hunter-Reay | W | Andretti Autosport | |||||
44 | Buddy Lazier | W | Lazier Racing Partners | |||||
63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | ||||||
88 | Gabby Chaves | Harding Racing |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.