Powracający na tor Indianapolis Motor Speedway po sześciu latach przerwy Jay Howard uzyskał najlepszy czas czwartkowych treningów do wyścigu Indianapolis 500.
Kierowca zespołu Schmidt Peterson Motorsports uzyskał średnią prędkość 226,774 mph (364,909 km/h), co jest najlepszym tegorocznym wynikiem. Brytyjczyk uplasował się przed trzema kierowcami Andretti Autosport – Ryanem Hunter-Reayem, Marco Andrettim i Fernando Alonso.
„To jest jak sen”
– powiedział Howard. „Nie mogę uwierzyć, że jesteśmy na szczycie tabeli, to wspaniałe uczucie. Wszyscy czuliśmy się pewnie przed przyjazdem tutaj, a to jest bardzo dobry start. Wciąż jednak mamy wiele do zrobienia”
.
Howard jest jednym z kierowców, którzy na początku tygodnia uczestniczyli w kursie „odświeżającym”, gdyż mistrz Indy Lights z 2006 roku wziął udział tylko w jednym Indianapolis 500 w sezonie 2011.
„Wróciłem do wprawy. To jak z jazdą na rowerze, tego się nie zapomina. Z pewnością kilka okrążeń wykonanych podczas testu w Gateway bardzo pomogło mi otrząsnąć się z rdzy i przywyknąć znów do takich prędkości. To miejsce jest magiczne, a [2011] to był mój ostatni raz tutaj”
.
Najlepszy czas Howarda został uzyskany wcześnie rano, podobnie jak drugiego Hunter-Reaya. Amerykanin uzyskał prędkość 225,826 mph, nieznacznie lepszą od swojego zespołowego kolegi Andrettiego. Inaczej było w przypadku Alonso, który swój najlepszy wynik 225,619 uzyskał na 74. z 96 przejechanych w czwartek okrążeń.
„Sprawdzaliśmy kilka poziomów docisków i różne opcje konfiguracji”
– powiedział Hiszpan. „Samochód od początku zachowywał się dobrze, ale wydaje mi się, że go jeszcze poprawiliśmy, co mnie cieszy. Wciąż pracowaliśmy nad ustawieniami na wyścig i jazdą w tłumie. Sądzę, że znaleźliśmy właściwy balans samochodu na takie warunki. Jutro skupimy się pewnie nieco na kwalifikacjach, ale priorytetem jest wyścig”
.
Inny kierowca Andretti Autosport Takuma Sato uzyskał najlepszy czas niewspomagany cieniem aerodynamicznym – 224,734 mph.
Piąty czas uzyskał najlepszy kierowca Chevroleta Josef Newgarden. Amerykanin zapisał się również ze względu na swój wypadek w pierwszym zakręcie, który był jedynym incydentem w ciągu dnia.
Kierowców IndyCar Series czeka jeszcze jeden trening przed kwalifikacjami – szybki piątek – podczas którego ciśnienie turbodoładowania zostanie zwiększone o 10 kPa do 140 kPa, czyli poziomu używanego w kwalifikacjach.
D – debiutant, W – były zwycięzca | ||||||||
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 77 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | 39,6924 | 86 | |||
2 | 28 | Ryan Hunter-Reay | W | Andretti Autosport | + 0,1613 | 79 | ||
3 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 0,1819 | 77 | |||
4 | 29 | Fernando Alonso | D | McLaren-Honda-Andretti | + 0,1978 | 96 | ||
5 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,2269 | 35 | |||
6 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,2747 | 64 | |||
7 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,2826 | 91 | |||
8 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,3366 | 74 | |||
9 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 0,3484 | 99 | |||
10 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing | + 0,3566 | 40 | |||
11 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,3769 | 98 | |||
12 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,3855 | 103 | |||
13 | 98 | Alexander Rossi | W | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,3961 | 72 | ||
14 | 22 | Juan Pablo Montoya | W | Team Penske | + 0,4018 | 50 | ||
15 | 3 | Hélio Castroneves | W | Team Penske | + 0,4133 | 117 | ||
16 | 9 | Scott Dixon | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,4167 | 87 | ||
17 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,4233 | 92 | |||
18 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 0,4269 | 64 | ||
19 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 0,4340 | 71 | |||
20 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,4771 | 68 | |||
21 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,5251 | 53 | |||
22 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,5563 | 72 | |||
23 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,5869 | 81 | |||
24 | 10 | Tony Kanaan | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,6441 | 58 | ||
25 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 0,6577 | 54 | |||
26 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,7261 | 100 | |||
27 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 0,7353 | 67 | |||
28 | 40 | Zach Veach | D | AJ Foyt Enterprises | + 0,7638 | 37 | ||
29 | 50 | Jack Harvey | D | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 0,9803 | 92 | ||
30 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 1,1487 | 82 | |||
31 | 11 | Spencer Pigot | Juncos Racing | + 1,1787 | 73 | |||
32 | 17 | Sebastián Saavedra | Juncos Racing | + 1,2986 | 37 | |||
33 | 44 | Buddy Lazier | W | Lazier Racing Partners | + 16:59,9166 | 1 |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.