Scott Dixon wywalczył swoje 26. pole position w IndyCar Series. Nowozelandczyk uzyskał najlepszy od 21 lat wynik kwalifikacji do wyścigu Indianapolis 500.
Kierowca Chip Ganassi Racing po raz pierwszy w tym roku stanie na pole position, a to za sprawą przejazdu czterech okrążeń ze średnią prędkością 232,164 mph (373,631 km/h), co stanowi najlepszy wynik od 1996 roku, kiedy to Arie Luyendyk ustanowił rekordowe 236,986 mph.
„Czułem, że było szybko”
– powiedział Dixon. „Każde okrążenie powyżej 215-220 mph wydaje się tu bardzo szybkie, ale za kierownicą nie myśli się o tym, a o tym jak zachowuje się samochód, jaką linię przejazdu obrać i jak uczynić kolejne okrążenie lepszym od poprzedniego. Utrzymanie samochodu na torze przez te cztery okrążenia było w ten weekend bardzo wymagające i myślę, że to na tym się skupiliśmy”
.
Dixon po raz trzeci w swojej karierze przystąpi do wielkiego wyścigu z pole position – swój pierwszy kwalifikacyjny triumf w 2008 roku zamienił na swoje jedyne zwycięstwo w Indianapolis 500. Choć punkty za kwalifikacje nie są przyznawane aż do zakończenia wyścigu, Dixon objął prowizoryczne prowadzenie w klasyfikacji, z 21-punktową przewagą nad Simonem Pagenaudem.
W środku pierwszego rzędu ustawi się Ed Carpenter, będący jedynym przedstawicielem Chevroleta w pierwszej piątce, a po zewnętrznej wystartuje ubiegłoroczny zwycięzca Alexander Rossi.
„To było wszystko, na co nas było stać”
– powiedział Carpenter po uzyskaniu wyniku 231,664 mph. „Fajnie byłoby mieć trzecie pole position, ale jestem w środku pierwszego rzędu, pomiędzy dwoma byłymi zwycięzcami, zatem mam nadzieję w końcu przełożyć start z pierwszej linii na zwycięstwo”
.
Trzeci Rossi był najszybszym kierowcą Andretti Autosport. Amerykanin pokonał swoich zespołowych kolegów Takumę Sato oraz Fernando Alonso. Szósty był JR Hildebrand – zespołowy kolega Carpentera – a pierwszą dziewiątkę uzupełnili Tony Kanaan, Marco Andretti i Will Power, który był najlepszym kierowcą Team Penske – zespołu, który zakończył w ten sposób serię sześciu pole position z rzędu w IndyCar Series.
Najszybszym spośród niewalczących o pole position był były zwycięzca i inny kierowca Andretti Autosport Ryan Hunter-Reay. Amerykanin uzyskał imponujące 231,442, co było czwartym wynikiem dnia, lecz wystartuje on z czwartego rzędu, obok Eda Jonesa i Oriola Servii.
W niedzielnych kwalifikacjach nie uczestniczył samochód #18 od Dale Coyne Racing, rozbity poprzedniego dnia przez Sébastiena Bourdaisa. W wyścigu zastąpi go James Davison, a sam Francuz wydał oświadczenie w sprawie sobotniego wypadku: „Chciałbym podziękować wszystkim za pomoc i słowa wsparcia. Wielu kierowców zdążyło mnie już odwiedzić. Zajmie mi to trochę czasu, ale czuję się nieźle po operacji i pewnego dnia wrócę – po prostu nie wiem jeszcze kiedy”
.
101. edycja wyścigu Indianapolis 500 odbędzie się 28 maja.
D – debiutant, W – były zwycięzca | |||||||
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 9 | Scott Dixon | W | Chip Ganassi Racing Teams | 2:35,0630 | ||
2 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,3346 | |||
3 | 98 | Alexander Rossi | W | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,4533 | ||
4 | 26 | Takuma Sato | Andretti Autosport | + 0,5351 | |||
5 | 29 | Fernando Alonso | D | McLaren-Honda-Andretti | + 0,5793 | ||
6 | 21 | JR Hildebrand | Ed Carpenter Racing | + 0,8561 | |||
7 | 10 | Tony Kanaan | W | Chip Ganassi Racing Teams | + 0,8971 | ||
8 | 27 | Marco Andretti | Andretti Autosport w/Yarrow | + 1,1368 | |||
9 | 12 | Will Power | Team Penske | + 1,3229 | |||
10 | 28 | Ryan Hunter-Reay | W | Andretti Autosport | + 0,4833 | ||
11 | 19 | Ed Jones | D | Dale Coyne Racing | + 1,0663 | ||
12 | 16 | Oriol Servià | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1,2488 | |||
13 | 7 | Michaił Aloszyn | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,2747 | |||
14 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 1,2869 | |||
15 | 8 | Max Chilton | Chip Ganassi Racing Teams | + 1,4128 | |||
16 | 83 | Charlie Kimball | Chip Ganassi Racing Teams | + 1,4884 | |||
17 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,5539 | |||
18 | 22 | Juan Pablo Montoya | W | Team Penske | + 1,7550 | ||
19 | 3 | Hélio Castroneves | W | Team Penske | + 1,7898 | ||
20 | 77 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 1,8583 | |||
21 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 1,8817 | |||
22 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 2,4858 | |||
23 | 1 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 2,7673 | |||
24 | 14 | Carlos Muñoz | AJ Foyt Enterprises | + 2,8867 | |||
25 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 3,5828 | |||
26 | 4 | Conor Daly | AJ Foyt Enterprises | + 3,9201 | |||
27 | 50 | Jack Harvey | D | Michael Shank w/Andretti Autosport | + 4,4111 | ||
28 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 4,9314 | |||
29 | 11 | Spencer Pigot | Juncos Racing | + 5,6138 | |||
30 | 44 | Buddy Lazier | W | Lazier Racing Partners | + 6,0710 | ||
31 | 17 | Sebastián Saavedra | Juncos Racing | + 7,7281 | |||
32 | 40 | Zach Veach | D | AJ Foyt Enterprises | + 7,7730 | ||
18 | James Davison | Dale Coyne Racing |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.