Rahal najszybszy w czwartek

Graham Rahal uzyskał najlepszy czas czwartkowej sesji treningowej przed tegorocznym wyścigiem Indianapolis 500. Syn zwycięzcy z 1986 roku Bobby’ego Rahala uplasował się przed Tonym Kanaanem oraz Marco Andrettim.

Amerykanin przejechał swoje najszybsze okrążenie ze średnią prędkością 363,787 km/h (226,047 mph) od razu po otwarciu toru i jak twierdził, wcale nie planował uzyskać dobrego czasu, a chciał zrobić symulację kwalifikacji na pustym torze.

„Stefan Wilson wyjechał przede mną” – powiedział Rahal. „Był na końcu prostej, kiedy wychodziłem z drugiego zakrętu. Pomyślałem, że tym razem mogę przytrzymać gaz w podłodze i wykręcić dobry czas, aby obniżyć mojemu tacie ciśnienie. Ogólnie to był dla nas dobry dzień i wykonaliśmy postępy w wielu dziedzinach”.

Większość kierowców skupiła się na dopracowywaniu swoich samochodów podczas jazdy w tłumie. Najszybsze okrążenie bez pomocy cienia aerodynamicznego uzyskał Will Power (360,446 km/h), a drugi w tej klasyfikacji był Sébastien Bourdais (359,444 km/h).

Jedyny incydent miał miejsce na niecałe pół godziny przed końcem sesji, kiedy to JR Hildebrand otarł się o barierę w trzecim zakręcie i nieznacznie uszkodził swój samochód.

O ile pozwoli na to pogoda, symulacje przejazdów kwalifikacyjnych będą częstym widokiem podczas „szybkiego piątku”, kiedy to kierowcy będą trenować z podwyższonym o 100 milibarów ciśnieniem doładowania. Dodatkowa moc około 50 KM będzie dostępna również podczas dwudniowych kwalifikacji, które to wyłonią stawkę 33 kierowców tegorocznego wyścigu.

P Nr Kierowca Zespół   Rezultat Okr.
1 15 Graham Rahal   Rahal Letterman Lanigan Racing 39,8148 102
2 14 Tony Kanaan   AJ Foyt Racing + 0,0266 62
3 98 Marco Andretti   Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian + 0,0816 86
4 20 Ed Carpenter   Ed Carpenter Racing + 0,1686 97
5 24 Sage Karam   Dreyer & Reinbold Racing + 0,1994 72
6 1 Josef Newgarden   Team Penske + 0,2362 75
7 19 Zachary Claman De Melo D Dale Coyne Racing + 0,2448 60
8 3 Hélio Castroneves   Team Penske + 0,2609 110
9 21 Spencer Pigot   Ed Carpenter Racing + 0,3188 86
10 88 Gabby Chaves   Harding Racing + 0,3315 73
11 22 Simon Pagenaud   Team Penske + 0,3354 87
12 9 Scott Dixon   Chip Ganassi Racing + 0,3686 98
13 12 Will Power   Team Penske + 0,3689 90
14 4 Matheus Leist D AJ Foyt Racing + 0,4094 59
15 18 Sébastien Bourdais   Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan + 0,4192 82
16 64 Oriol Servià   Scuderia Corsa + 0,4283 62
17 7 Jay Howard   Schmidt Peterson Motorsports + 0,4345 73
18 60 Jack Harvey   Meyer Shank Racing w/SPM + 0,4436 94
19 10 Ed Jones   Chip Ganassi Racing + 0,4755 79
20 66 JR Hildebrand   Dreyer & Reinbold Racing + 0,4806 57
21 23 Charlie Kimball   Carlin + 0,4854 32
22 27 Alexander Rossi   Andretti Autosport w/Yarrow + 0,5477 85
23 29 Carlos Muñoz   Andretti Autosport + 0,5479 78
24 6 Robert Wickens D Schmidt Peterson Motorsports + 0,5645 63
25 32 Kyle Kaiser D Juncos Racing + 0,5875 91
26 28 Ryan Hunter-Reay   Andretti Autosport + 0,5954 92
27 59 Max Chilton   Carlin + 0,6043 45
28 25 Stefan Wilson   Andretti Autosport + 0,6536 96
29 33 James Davison   AJ Foyt Racing + 0,6742 81
30 13 Danica Patrick   Ed Carpenter Racing + 0,6863 68
31 5 James Hinchcliffe   Schmidt Peterson Motorsports + 0,6970 83
32 63 Pippa Mann   Dale Coyne Racing + 0,7050 69
33 30 Takuma Sato   Rahal Letterman Lanigan Racing + 0,7667 89
34 17 Conor Daly   Dale Coyne Racing w/Thom Burns Racing + 0,8020 89
35 26 Zach Veach   Andretti Autosport + 0,8460 106

Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze