Graham Rahal uzyskał najlepszy czas czwartkowej sesji treningowej przed tegorocznym wyścigiem Indianapolis 500. Syn zwycięzcy z 1986 roku Bobby’ego Rahala uplasował się przed Tonym Kanaanem oraz Marco Andrettim.
Amerykanin przejechał swoje najszybsze okrążenie ze średnią prędkością 363,787 km/h (226,047 mph) od razu po otwarciu toru i jak twierdził, wcale nie planował uzyskać dobrego czasu, a chciał zrobić symulację kwalifikacji na pustym torze.
„Stefan Wilson wyjechał przede mną”
– powiedział Rahal. „Był na końcu prostej, kiedy wychodziłem z drugiego zakrętu. Pomyślałem, że tym razem mogę przytrzymać gaz w podłodze i wykręcić dobry czas, aby obniżyć mojemu tacie ciśnienie. Ogólnie to był dla nas dobry dzień i wykonaliśmy postępy w wielu dziedzinach”
.
Większość kierowców skupiła się na dopracowywaniu swoich samochodów podczas jazdy w tłumie. Najszybsze okrążenie bez pomocy cienia aerodynamicznego uzyskał Will Power (360,446 km/h), a drugi w tej klasyfikacji był Sébastien Bourdais (359,444 km/h).
Jedyny incydent miał miejsce na niecałe pół godziny przed końcem sesji, kiedy to JR Hildebrand otarł się o barierę w trzecim zakręcie i nieznacznie uszkodził swój samochód.
O ile pozwoli na to pogoda, symulacje przejazdów kwalifikacyjnych będą częstym widokiem podczas „szybkiego piątku”, kiedy to kierowcy będą trenować z podwyższonym o 100 milibarów ciśnieniem doładowania. Dodatkowa moc około 50 KM będzie dostępna również podczas dwudniowych kwalifikacji, które to wyłonią stawkę 33 kierowców tegorocznego wyścigu.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
1 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 39,8148 | 102 | |||
2 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 0,0266 | 62 | |||
3 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 0,0816 | 86 | |||
4 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,1686 | 97 | |||
5 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,1994 | 72 | |||
6 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,2362 | 75 | |||
7 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 0,2448 | 60 | ||
8 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 0,2609 | 110 | |||
9 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 0,3188 | 86 | |||
10 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 0,3315 | 73 | |||
11 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 0,3354 | 87 | |||
12 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 0,3686 | 98 | |||
13 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,3689 | 90 | |||
14 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 0,4094 | 59 | ||
15 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 0,4192 | 82 | |||
16 | 64 | Oriol Servià | Scuderia Corsa | + 0,4283 | 62 | |||
17 | 7 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,4345 | 73 | |||
18 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing w/SPM | + 0,4436 | 94 | |||
19 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 0,4755 | 79 | |||
20 | JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,4806 | 57 | ||||
21 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 0,4854 | 32 | |||
22 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 0,5477 | 85 | |||
23 | 29 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 0,5479 | 78 | |||
24 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,5645 | 63 | ||
25 | 32 | Kyle Kaiser | D | Juncos Racing | + 0,5875 | 91 | ||
26 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 0,5954 | 92 | |||
27 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 0,6043 | 45 | |||
28 | 25 | Stefan Wilson | Andretti Autosport | + 0,6536 | 96 | |||
29 | James Davison | AJ Foyt Racing | + 0,6742 | 81 | ||||
30 | 13 | Danica Patrick | Ed Carpenter Racing | + 0,6863 | 68 | |||
31 | 5 | James Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports | + 0,6970 | 83 | |||
32 | 63 | Pippa Mann | Dale Coyne Racing | + 0,7050 | 69 | |||
33 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,7667 | 89 | |||
34 | 17 | Conor Daly | Dale Coyne Racing w/Thom Burns Racing | + 0,8020 | 89 | |||
35 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 0,8460 | 106 |
Źródło: Z wykorzystaniem informacji prasowej INDYCAR
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.