Will Power odniósł zwycięstwo w tegorocznym wyścigu Indianapolis 500. Australijczyk pokonał zdobywcę pole position Eda Carpentera oraz Scotta Dixona.
Kierowca Team Penske rozpoczynał wyścig z trzeciego pola i już na starcie wyprzedził swojego zespołowego kolegę Simona Pagenauda, choć ten odzyskał drugą lokatę cztery okrążenia później. Za nimi podążali aktualny mistrz serii Josef Newgarden oraz Sebastien Bourdais. Do przodu przesuwał się Tony Kanaan, który w ciągu dwóch okrążeń awansował z 10. na 6. pozycję.
Ruszający z pole position Carpenter zdążył zbudować sobie dwusekundową przewagę nad Pagenaudem, lecz później utknął za dublowanym Conorem Dalym i czołówka znów zbliżyła się do siebie. Liderzy zjechali na swój pierwszy pitstop w okolicach 30. okrążenia. Jako jeden z pierwszych w boksach pojawił się Kanaan, dzięki czemu powrócił na tor na drugim miejscu, a swoich zespołowych kolegów przeskoczył Newgarden, awansując tym samym na trzecią lokatę. Do przodu przesuwali się również Spencer Pigot – który znalazł się przed Bourdaisem – oraz Graham Rahal, który po starcie z 30. pola przesunął się na 17. miejsce.
Pierwsza neutralizacja miała miejsce na 47. okrążeniu, kiedy to wolno jadący James Davison został uderzony przez ubiegłorocznego zwycięzcę Takumę Sato. Liderzy skorzystali z okazji na kolejne tankowanie, a na prowadzenie wyszedł Zachary Claman De Melo. Tegoroczny debiutant szybko został jednak wyprzedzony przez Carpentera i Kanaana, którzy rozpoczęli pojedynek o pierwszą lokatę.
Ich walka nie trwała jednak długo, bowiem w odstępie dziesięciu okrążeń rozbili się Ed Jones oraz Danica Patrick, wywołując kolejne neutralizacje. Gdy wyścig został w końcu wznowiony na dłuższy czas, Kanaan wysforował się na prowadzenie i zyskał prawie półtorej sekundy przewagi nad Carpenterem. Szarża Brazylijczyka zakończyła się jednak gdy przebił on oponę i musiał wykonać dodatkowy postój krótko po kolejnym tankowaniu.
Po zakończeniu tury pitstopów w okolicy połowy wyścigu, na prowadzenie z prawie pięciosekundową przewagą wysunął się Power, mając za sobą Carpentera i Pagenauda. Australijczyk stracił większość tej przewagi na 121. okrążeniu, kiedy został wyprzedzony przez zdublowanego Stefana Wilsona, lecz Carpenter nie mógł mu zagrozić.
W trakcie kolejnej serii zjazdów do boksów rozbił się Bourdais, a kilka okrążeń po restarcie to samo zrobił Helio Castroneves. Po restarcie na 154. okrążeniu do walki o zwycięstwo włączył się Alexander Rossi. Amerykanin wyprzedził w pierwszym zakręcie swojego zespołowego kolegę Ryana Hunter-Reaya oraz Pagenauda, by wysunąć się na trzecią lokatę.
Chwilę później w ścianę uderzył Sage Karam, wywołując kolejną neutralizację. Kilku kierowców zdecydowało się na zjazd do boksów, choć pozostały dystans nie mógł być pokonany na jednym baku bez kolejnej żółtej flagi – taką strategię objęli m.in. Oriol Servia, Wilson oraz Scott Dixon.
Po restarcie na 162. okrążeniu Power znów odjechał od Carpentera i Rossiego. Zjechał on do boksów osiem okrążeń później i powrócił na tor szósty, za kierowcami ze wspomnianej wcześniej grupy. Dotychczasowi liderzy narzucili jednak szybsze tempo i na 185. kółku Power wyprzedził Dixona i tracił już tylko 14 sekund do prowadzącego Servii.
Sytuacja skomplikowała się na 188. okrążeniu, kiedy to Tony Kanaan obrócił się w drugim zakręcie i wywołał żółtą flagę. Power jechał wtedy na czwartej pozycji, za Servią, Wilsonem oraz Jackiem Harveyem. Gdy wyścig został wznowiony na siedem okrążeń przed metą dwaj ostatni objechali Hiszpana z obu stron, a prowadzenie objął Wilson. Korzystając z okazji, Power również znalazł się przed kierowcą Scuderia Corsa.
Pomimo potrzebnej im neutralizacji, Wilson i Harvey nie mieli dość paliwa, aby dojechać do mety i na dwa okrążenia przed metą Power odzyskał prowadzenie, z komfortową przewagą nad Carpenterem i Dixonem. Czwarty był Rossi, przed Hunter-Reayem i Pagenaudem, a pierwszą dziesiątkę uzupełnili Carlos Munoz, Newgarden, Robert Wickens oraz Rahal.
Dzięki wygranej w podwójnie punktowanym wyścigu, Power objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej, z dwupunktową przewagą nad Rossim. Kolejna runda IndyCar Series odbędzie się w najbliższy weekend na ulicach Detroit.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | |||
1 | 12 | Will Power | Team Penske | 200 okr. | |||
2 | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 3,1589 | |||
3 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 4,5928 | |||
4 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport w/Yarrow | + 5,2237 | |||
5 | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | + 6,7187 | |||
6 | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | + 7,2357 | |||
7 | 29 | Carlos Muñoz | Andretti Autosport | + 7,8377 | |||
8 | 1 | Josef Newgarden | Team Penske | + 8,6917 | |||
9 | 6 | Robert Wickens | D | Schmidt Peterson Motorsports | + 9,3112 | ||
10 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 11,3368 | |||
11 | JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | + 12,7354 | ||||
12 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/Curb-Agajanian | + 14,0745 | |||
13 | 4 | Matheus Leist | D | AJ Foyt Racing | + 14,7798 | ||
14 | 88 | Gabby Chaves | Harding Racing | + 15,1173 | |||
15 | 25 | Stefan Wilson | Andretti Autosport | + 33,6747 | |||
16 | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing w/SPM | + 34,7970 | |||
17 | 64 | Oriol Servià | Scuderia Corsa | + 38,2325 | |||
18 | 23 | Charlie Kimball | Carlin | + 41,5148 | |||
19 | 19 | Zachary Claman De Melo | D | Dale Coyne Racing | + 1 okr. | ||
20 | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | + 1 okr. | |||
21 | 17 | Conor Daly | Dale Coyne Racing w/Thom Burns Racing | + 1 okr. | |||
22 | 59 | Max Chilton | Carlin | + 2 okr. | |||
23 | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | + 2 okr. | |||
24 | 7 | Jay Howard | Schmidt Peterson Motorsports | + 7 okr. | |||
25 | 14 | Tony Kanaan | AJ Foyt Racing | + 13 okr. | |||
26 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 46 okr. | |||
27 | 3 | Hélio Castroneves | Team Penske | + 55 okr. | |||
28 | 18 | Sébastien Bourdais | Dale Coyne Racing w/Vasser-Sullivan | + 63 okr. | |||
29 | 32 | Kyle Kaiser | D | Juncos Racing | + 90 okr. | ||
30 | 13 | Danica Patrick | Ed Carpenter Racing | + 133 okr. | |||
31 | 10 | Ed Jones | Chip Ganassi Racing | + 143 okr. | |||
32 | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 154 okr. | |||
33 | James Davison | AJ Foyt Racing | + 155 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.