Po zakończeniu kwalifikacji, 33 kierowców przystąpiło do przygotowań do wyścigu Indianapolis 500. Poniedziałkową sesję treningową zdominował zespół Chip Ganassi Racing, którego czterej zawodnicy uplasowali się w pierwszej piątce.
Najszybsze okrążenie, ze średnią prędkością 369,250 km/h, przejechał aktualny mistrz serii Alex Palou. Drugi kierowca na mecie ubiegłorocznej edycji pokonał zdobywcę pole position Scotta Dixona oraz 7-krotnego mistrza NASCAR Jimmiego Johnsona.
Jedynym, który zdołał rozdzielić kwartet kierowców CGR był Takuma Sato, który pojechał szybciej od Markusa Ericssona. Japończyk przejechał ponad pół dystansu wyścigu, czyli 106 okrążeń – najwięcej ze wszystkich kierowców.
Na górze tabeli wyników zabrakło jedynie Tony’ego Kanaana, który spędził dużo czasu w garażu z powodu drobnych problemów technicznych oraz zmian ustawień. Na szóstym miejscu uplasował się Josef Newgarden, przed Conorem Dalym, Marco Andrettim, Sagem Karamem i Simonem Pagenaudem, który zamknął pierwszą dziesiątkę.
Pół godziny przed końcem sesji miał miejsce pierwszy tegoroczny incydent na Indianapolis. Dalton Kellett ścigał się z Romainem Grosjeanem do pierwszego zakrętu, gdy stracił panowanie nad samochodem i uderzył w barierę energochłonną.
Ostatni trening przed wyścigiem Indianapolis 500 odbędzie się w piątek.
The yellow flag is out for this incident with @Dalton_Kellett.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) May 23, 2022
Kellett has been cleared and released from the @IMS infield care center.
Watch live on @peacockTV: https://t.co/7aweZcszVk#INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/H8YcpNBfXi
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 10 | Álex Palou | Chip Ganassi Racing | 39,225 | 31 | ||||
2 | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | + 0,075 | 32 | ||||
3 | 48 | Jimmie Johnson | D | Chip Ganassi Racing | + 0,167 | 67 | |||
4 | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing with RWR | + 0,182 | 106 | ||||
5 | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | + 0,245 | 38 | ||||
6 | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | + 0,428 | 98 | ||||
7 | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | + 0,440 | 96 | ||||
8 | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta Autosport w/ Marco & Curb | + 0,461 | 77 | ||||
9 | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,474 | 86 | ||||
10 | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | + 0,534 | 83 | ||||
11 | 28 | Romain Grosjean | D | Andretti Autosport | + 0,598 | 101 | |||
12 | 30 | Christian Lundgaard | D | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,665 | 100 | |||
13 | 106 | Hélio Castroneves | Meyer Shank Racing | + 0,699 | 88 | ||||
14 | 18 | David Malukas | D | Dale Coyne Racing with HMD | + 0,708 | 91 | |||
15 | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | + 0,727 | 102 | ||||
16 | 23 | Santino Ferrucci | Dreyer & Reinbold Racing | + 0,760 | 85 | ||||
17 | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport w/ Curb-Agajanian | + 0,772 | 100 | ||||
18 | 77 | Callum Ilott | D | Juncos Hollinger Racing | + 0,778 | 97 | |||
19 | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | + 0,804 | 89 | ||||
20 | 12 | Will Power | Team Penske | + 0,813 | 82 | ||||
21 | 5 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | + 0,831 | 79 | ||||
22 | 1 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | + 0,860 | 31 | ||||
23 | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,870 | 85 | ||||
24 | 33 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | + 0,874 | 78 | ||||
25 | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | + 0,881 | 74 | ||||
26 | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | + 0,883 | 77 | ||||
27 | 11 | JR Hildebrand | AJ Foyt Racing | + 0,887 | 82 | ||||
28 | 25 | Stefan Wilson | DragonSpeed / Cusick Motorsports | + 0,898 | 88 | ||||
29 | 6 | Juan Pablo Montoya | Arrow McLaren SP | + 0,918 | 40 | ||||
30 | 14 | Kyle Kirkwood | D | AJ Foyt Racing | + 0,937 | 91 | |||
31 | 7 | Felix Rosenqvist | Arrow McLaren SP | + 1,027 | 78 | ||||
32 | 4 | Dalton Kellett | AJ Foyt Racing | + 1,159 | 65 | ||||
33 | 29 | Devlin DeFrancesco | D | Andretti Steinbrenner Autosport | + 1,214 | 85 |