Deszcz znowu odegrał swoją rolę – McLaughlin najszybszy w trzecim treningu do Indy 500

Kierowcy Penske – Scott McLaughlin i Will Power - znaleźli się na czele środowej sesji treningowej do Indy 500. Podium treningu uzupełnił Colton Herta. Plany znów postanowił pokrzyżować padający deszcz.

Trening planowo miał rozpocząć się o godzinie 16 czasu polskiego, jednak padający deszcz przesunął godzinę startu aż do 21. W zamian za odwołany czas dyrekcja przedłużyła sesję o jedną godzinę – do 1 w nocy czasu polskiego.

Od samego początku kierowcy wzięli się do pracy. Niestety dla nich sesję sześciokrotnie przerywano neutralizacją czy to przez wilgotny tor, czy przez planowaną jego inspekcję. Przygodę przy wyjeździe ze swojego stanowiska serwisowego miał Pato O’Ward, jednak Meksykanin zdołał opanować swój bolid.

Najlepsze czasy zostały ustanowione stosunkowo szybko po rozpoczęciu. Scott McLaughlin osiągnął średnią prędkość 229,493 mili na godzinę przed upłynięciem 45 minut i - podobnie jak wczoraj Scott Dixon - był jedynym kierowcą, który przekroczył 229 mph.

„Samochód zaraz po wyjeździe z boksów był całkiem niezły” – powiedział McLaughlin. „Udało mi się wykorzystać tunel aerodynamiczny i uzyskać taką prędkość – oczywiście samochód ma całkiem niezłe tempo. Przeanalizowaliśmy tyle elementów, ile się dało i jesteśmy w całkiem dobrym miejscu”.

Will Power swoje 228,767 mph osiągnął na krótko przed upłynięciem 90 minut, a killka minut wcześniej swój najlepszy czas na poziomie 227,858 mph ustalił trzeci Colton Herta.

Większość zespołów ze względu na okrojony czas treningów i perspektywę deszczu w piątek skupiała się na symulacjach wyścigów. Inaczej sytuacja wyglądała dla debiutantów, którzy dostali pierwszą dłuższą szansę, by poznać warunki Indy 500.

„To trochę frustrujące” – powiedział Kyle Larson o straconym czasie na torze. „Ale tak właśnie jest. Jest mnóstwo czasu na torze, więc próbuję jak najwięcej rzeczy spamiętać. Wciąż próbuję zrozumieć wiele rzeczy i nimi się bawić”.

„Ogólnie jestem zadowolony z tych kilku godzin, które spędziliśmy na torze. Wydaje mi się, że wiem, co muszę robić w tłoku, aby utrzymać te przejazdy, ale jeśli trochę się rozluźnisz lub pojedziesz w czystym powietrzu, bolid będzie dziwnie luźny. Są takie momenty, w których czuję, że jest nieprzewidywalny w takich momentach. Ale Tony bardzo mi pomógł i miło będzie usłyszeć, co myślą wszyscy inni w zespole”.

Larson zajął piętnaste miejsce i był najlepszym z debiutantów. Z innych kierowców: zwycięzca z zeszłego roku Josef Newgarden był czwarty, urzędujący mistrz Alex Palou był ósmy, a powracający Hélio Castroneves dziesiąty.

Najwięcej okrążeń – 105 – przejechał Tom Blomqvist. Do liczby trzycyfrowej zbliżyli się jeszcze Christian Rasmussen (94 przejechane kółka) i Nolan Siegel (85 okrążeń).

Następny trening dzisiaj od 16 do północy czasu polskiego. Tym razem powinien odbyć się bez żadnych zawirowań.

PNrKierowcaZespół Rezultat
13
Scott McLaughlin
Team Penske39,2168
212
Will Power
Team Penske+ 0,1246
326
Colton Herta
Andretti Global with Curb-Agajanian+ 0,2814
42
Josef Newgarden
Team Penske+ 0,3133
57
Alexander Rossi
Arrow McLaren+ 0,3464
627
Kyle Kirkwood
Andretti Global+ 0,4293
75
Patricio O'Ward
Arrow McLaren+ 0,4369
810
Álex Palou
Chip Ganassi Racing+ 0,4897
923
Ryan Hunter-Reay
Dreyer & Reinbold Racing+ 0,5201
106
Hélio Castroneves
Meyer Shank Racing w/ Curb Agajanian+ 0,5687
119
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing+ 0,5809
1215
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 0,6228
1360
Felix Rosenqvist
Meyer Shank Racing+ 0,7253
1421
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing+ 0,7388
1517
Kyle Larson
DArrow McLaren+ 0,7397
1628
Marcus Ericsson
Andretti Global+ 0,7429
1775
Takuma Sato
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 0,7487
1877
Romain Grosjean
Juncos Hollinger Racing+ 0,8010
1924
Conor Daly
Dreyer & Reinbold Racing+ 0,8169
208
Linus Lundqvist
DChip Ganassi Racing+ 0,8217
216
Callum Ilott
Arrow McLaren+ 0,8335
2298
Marco Andretti
Andretti Herta w/ Marco & Curb-Agajanian+ 0,8376
2311
Marcus Armstrong
DChip Ganassi Racing+ 0,8381
2430
Pietro Fittipaldi
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 0,8863
2520
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing+ 0,8886
2633
Christian Rasmussen
DEd Carpenter Racing+ 0,9056
2745
Christian Lundgaard
Rahal Letterman Lanigan Racing+ 0,9354
2866
Tom Blomqvist
DMeyer Shank Racing+ 0,9708
294
Kyffin Simpson
DChip Ganassi Racing+ 1,0459
3041
Sting Ray Robb
AJ Foyt Racing+ 1,1030
3151
Katherine Legge
Dale Coyne Racing with RWR+ 1,1280
3218
Nolan Siegel
DDale Coyne Racing+ 1,1440
3314
Santino Ferrucci
AJ Foyt Racing+ 1,3628
3478
Agustín Canapino
Juncos Hollinger Racing+ 1,3918

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze