Marc Márquez odniósł zwycięstwo w pierwszym w historii wyścigu MotoGP o Grand Prix Tajlandii, pokonując w końcówce rywalizacji Andreę Dovizioso. Na najniższym stopniu podium stanął Maverick Viñales.
Przed wyścigiem warunki na torze Chang sprzyjały rywalizacji. Niebo było tylko częściowo zachmurzone, temperatura powietrza wynosiła 32°C, zaś asfalt rozgrzany był do 52°C. Z tego też względu dobór opon nie stanowił niespodzianek – spora część zawodników postawiła na twardą oponę Michelin zarówno z przodu, jak i z tyłu motocykli.
Na starcie wyścigu zdobywca pole position Marc Márquez obronił pierwszą pozycję i odparł atak ze strony Valentino Rossiego na hamowaniu do pierwszego zakrętu. Na dalszej części tego okrążenia Włoch trzymał się bardzo blisko lidera klasyfikacji i przez chwilę zrównał się z reprezentantem Repsol Hondy, lecz i tym razem Hiszpan wyszedł górą. Za ich plecami Andrea Dovizioso jechał na trzeciej pozycji, a na czwartą lokatę awansował Cal Crutchlow, który wyprzedził Mavericka Viñalesa.
Na trzecim okrążeniu wywrotkę w ostatnim, dwunastym zakręcie zaliczył Takaaki Nakagami, tracąc szansę na zdobycie dobrego wyniku,, zaś dwa okrążenia później doszło do zmiany na pozycji lidera: Rossi, który przez chwilę tracił nieco do Márqueza, zbliżył się do swojego rywala i pewnie go wyprzedził. Niedługo później również Dovizioso nie miał większych problemów z wyprzedzeniem Márqueza, awansując na drugie miejsce.
Mimo prowadzenia, Rossi nie był w stanie odjechać od Dovizioso, prawdopodobnie w ten sposób próbując zadbać o swoje ogumienie. W wyniku tego tempa pierwszą piątkę wyścigu dzieliło tylko 1,2 sekundy. Na 11. okrążeniu Rossi popełnił mały błąd na hamowaniu do pierwszego zakrętu, przez co zaliczył on słabe wyjście z tej sekcji – pomyłkę zawodnika Yamahy pewnie wykorzystali Dovizioso oraz Márquez, którzy awansowali odpowiednio na pierwsze i drugie miejsce, zaś Rossi spadł na trzecią lokatę. Z powodu wolniejszego tempa czołówki, do prowadzącej piątki byli w stanie dojechać Alex Rins, Dani Pedrosa oraz Johann Zarco, który próbował wyprzedzić zawodnika Suzuki, jednak popełnił błąd, który wykorzystał Pedrosa.
Na 11 okrążeń przed końcem czołówka zdecydowała się podkręcić swoje tempo – rekordowe tempo zaprezentował Márquez, jednak wówczas to nie wystarczyło, aby powrócić na pozycję lidera. Dobrą dyspozycję zaprezentował z kolei Pedrosa, który wyprzedził Rinsa, awansując na szóste miejsce i dojeżdżając do Viñalesa. Hiszpan czując na plecach oddech swojego rodaka uporał się z jadącym przed nim Crutchlowem, jednak jego manewr skopiował również Pedrosa, przez co Viñales i jego najbliższy rywal awansowali odpowiednio na czwarte i piąte miejsce. Niedługo później z Crutchlowem poradził sobie również Rins, co podkreślało problemy Brytyjczyka z tempem na tym etapie rywalizacji.
Na 8 kółek przed metą Pedrosa, który razem z Viñalesem zbliżali się do czołówki, przewrócił się na hamowaniu do piątego zakrętu i odpadł z rywalizacji. Pech zawodnika Repsol Hondy wykorzystał między innymi Rins, który awansował do pierwszej piątki, lecz do jadącego przed nim Viñalesa tracił ponad dwie sekundy. Co więcej, Viñales jechał na tyle dobrym tempem, że niedługo później zbliżył się, a następnie wyprzedził i odjechał momentalnie od Rossiego, awansując na trzecie miejsce i starając się gonić prowadzącą dwójkę.
Viñales nie musiał zbytnio się starać, aby dojechać do Márqueza. Lider mistrzostw prawdopodobnie zauważył, co się dzieje za jego plecami i na czwartym okrążeniu przed końcem próbował on wyprzedzić Dovizioso na hamowaniu do pierwszego zakrętu, jednak przestrzelił on tę sekcję i pozostał na drugim miejscu. Na kolejnym kółku Márquez dwukrotnie próbował swojego szczęścia, jednak za każdym razem to Ducati wychodziło obronną ręką.
Na przedostatnim okrążeniu wyścigu Márquez znowu spróbował zaatakować Dovizioso i przez chwilę znajdował się na prowadzeniu, jednak Włoch po raz kolejny odpowiedział. Ostatnie okrążenie to jednak popis Márqueza. Hiszpan wyprzedził Dovizioso w dosyć nietypowym miejscu, bo na hamowaniu do piątego zakrętu i chociaż reprezentant Ducati próbował odzyskać pozycję w ostatnim zakręcie, jednak przestrzelił on hamowanie, przez co Márquez był w stanie skontrować i finalnie odnieść zwycięstwo w ekscytującym, pierwszym wyścigu MotoGP o Grand Prix Tajlandii. Drugie miejsce zajął Dovizioso, a na najniższym stopniu podium stanął Viñales .Jako czwarty linię mety przekroczył Rossi, piąty był Zarco, szóstą pozycję wywalczył Rins, siódme miejsce przypadło Crutchlowowi, a czołową dziesiątkę zamknęli Alvaro Bautista, Danilo Petrucci oraz Jack Miller.
Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu MotoGP będzie wyścig o Grand Prix Japonii na torze Motegi, który odbędzie się za 2 tygodnie, 21 października.
P | Nr | Zawodnik | Zespół | Rezultat | |||
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | 26 okr. | |||
2 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | + 0,115 | ||||
3 | 25 | Maverick Viñales | Movistar Yamaha MotoGP | + 0,270 | |||
4 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | + 1,564 | |||
5 | 5 | Johann Zarco | Monster Yamaha Tech 3 | + 2,747 | |||
6 | 42 | Alex Rins | Team Suzuki Ecstar | + 3,023 | |||
7 | 35 | Cal Crutchlow | LCR Honda Castrol | + 6,520 | |||
8 | 19 | Alvaro Bautista | Ángel Nieto Team | + 6,691 | |||
9 | 9 | Danilo Petrucci | Alma Pramac Racing | + 9,944 | |||
10 | 43 | Jack Miller | Alma Pramac Racing | + 11,077 | |||
11 | 29 | Andrea Iannone | Team Suzuki Ecstar | + 15,488 | |||
12 | 55 | Hafizh Syahrin | Monster Yamaha Tech 3 | + 17,691 | |||
13 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 21,413 | |||
14 | 21 | Franco Morbidelli | EG 0,0 Marc VDS | + 22,802 | |||
15 | 38 | Bradley Smith | Red Bull KTM Factory Racing | + 23,628 | |||
16 | 45 | Scott Redding | Aprilia Racing Team Gressini | + 23,804 | |||
17 | 17 | Karel Abraham | Ángel Nieto Team | + 32,507 | |||
18 | 10 | Xavier Siméon | Reale Avintia Racing | + 37,216 | |||
19 | 81 | Jordi Torres | Reale Avintia Racing | + 39,204 | |||
20 | 12 | Thomas Lüthi | EG 0,0 Marc VDS | + 39,421 | |||
21 | 44 | Pol Espargaró | Red Bull KTM Factory Racing | + 53,388 | |||
22 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda Idemitsu | + 2 okr. | |||
NSK | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.