Johann Zarco z zespołu Pramac Ducati został najszybszym zawodnikiem pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Emilii-Romanii. Francuz wyprzedził w deszczowych warunkach Marca Márqueza, a czołową trójkę uzupełnił Jack Miller.
Warunki panujące na torze w trakcie pierwszego treningu były trudne, deszcz padał dość mocno, ale nie przeszkodziło to zawodnikom w szybkim pojawieniu się na torze. Pierwszym zawodnikiem, który przejechał pomiarowe okrążenie był Iker Lecuona, ale jego czas bardzo szybko został poprawiony przez Jacka Millera. Kolejne minuty mijały pod znakiem walki o czas między Hiszpanem, a Australijczykiem i po 10 minutach lepszym czasem legitymował się Jack Miller. Kolejnym zawodnikiem, który przejął prowadzenie w treningu był Miguel Oliveira, następnie Francesco Bagnaia i znów Jack Miller, który wykręcił czas 1:43.999 i miał w tym momencie przewagę prawie pół sekundy nad swoim zespołowym kolegą - Bagnaią.
Kolejne minuty nie przynosiły zbyt wiele szybkich przejazdów, czy akcji na torze. Większość zawodników królewskiej kategorii starało się bezpiecznie przetestować swoje motocykle przed dalszą częścią weekendu. Dużo okrążeń przejechał między innymi Marc Márquez, Miguel Oliveira, czy Johann Zarco. Jack Miller utrzymywał prowadzenie przez ponad dwadzieścia minut sesji treningowej, a potem do głosu doszedł Johann Zarco, który na 5 minut przed końcem sesji zdołał poprawić wynik Australijczyka o jedną dziesiątą sekundy.
Kolejne okrążenia przejechane przez Francuza były jeszcze lepsze i ostatecznie zatrzymał stoper na wyniku 1:42.374 wyprzedzając o prawie półtorej sekundy drugiego Marca Márqueza. Czołową trójkę uzupełnił Jack Miller, czwarty był Jorge Martin, a piąty niespodziewanie Franco Morbidelli, który został najszybszym zawodnikiem Yamahy w pierwszym treningu. Włoch powoli wraca do formy po kontuzji, której doznał w tym sezonie. Czołową dziesiątkę uzupełnili Francesco Bagnaia, Miguel Oliveira, Danilo Petrucci, Iker Lecuona i Joan Mir.
Poza dziesiątką uplasowali się, szesnasty Alex Rins, siedemnasty Maverick Viñales, czy osiemnasty Fabio Quartararo. Pierwsza sesja treningowa nie przyniosła odpowiedzi na zbyt wiele pytań, gdyż warunki były dosyć trudne, ale słabe opady deszczu zapowiadane są również na drugi trening w godzinach popołudniowych. Zawodnicy powinni podjąć wtedy większe ryzyko walcząc o najlepszy czas okrążenia.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | 1:42,374 | 19 | |||
2 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 1,417 | 20 | |||
3 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 1,625 | 15 | |||
4 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 1,667 | 19 | |||
5 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,680 | 13 | |||
6 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 1,809 | 17 | |||
7 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,869 | 20 | |||
8 | 9 | Danilo Petrucci | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,950 | 17 | |||
9 | 27 | Iker Lecuona | Tech 3 KTM Factory Racing | + 2,031 | 18 | |||
10 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 2,139 | 18 | |||
11 | 10 | Luca Marini | SKY VR46 Esponsorama | + 2,201 | 17 | |||
12 | 46 | Valentino Rossi | Petronas Yamaha SRT | + 2,377 | 14 | |||
13 | 51 | Michele Pirro | Ducati Lenovo Team | + 2,514 | 13 | |||
14 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 2,637 | 18 | |||
15 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | + 2,830 | 19 | |||
16 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 2,847 | 20 | |||
17 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing Team Gresini | + 3,071 | 19 | |||
18 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 3,103 | 20 | |||
19 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing Team Gresini | + 3,282 | 15 | |||
20 | 23 | Enea Bastianini | Esponsorama Racing | + 3,479 | 15 | |||
21 | 4 | Andrea Dovizioso | Petronas Yamaha SRT | + 3,507 | 16 | |||
22 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 3,672 | 18 | |||
23 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 3,778 | 14 | |||
24 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing Team Gresini | + 4,592 | 12 |
Wesprzyj nas na Patronite.