Aleix Espargaró z zespołu Aprilii został najszybszym zawodnikiem pierwszego dnia testów MotoGP na torze Sepang, Hiszpan wyprzedził swojego zespołowego kolegę Mavericka Viñalesa o trzynaście tysięcznych sekundy, trzeci czas dnia należał do Alexa Rinsa z Suzuki.
Zawodnicy królewskiej kategorii pojawili się na oficjalnej sesji dopiero dziś, ale już od kilku dni na torze Sepang odbywały się jazdy w ramach shakedownu. Zespoły przygotowały na testy bardzo dużo nowych części, a zawodnicy od razu wzięli się do ciężkiej pracy i sprawdzania poprawek motocykla. Początek sesji testowej należał do Aleixa Espargaró, który wykręcił najlepszy czas dnia 1:58.371 już na swoim dziewiątym okrążeniu i nikt nie był w stanie poprawić tego rezultatu do końca. Hiszpan przejechał 42 okrążenia, i był zadowolony z przebiegu sobotniej sesji. Za plecami zawodnika Aprilii znalazł się jego zespołowy kolega, czyli Maverick Viñales, który coraz lepiej czuje się na motocyklu fabryki z Noale. Hiszpan przejechał 56 okrążeń, a swój najlepszy wynik wykręcił w końcówce sesji testowej, czym przypieczętował bardzo dobrą formę zespołu. Ciężko wyciągać daleko idące wnioski, ale widać, że motocykl Aprilii jest w tym sezonie lepszy, niż miało to miejsce w 2021 roku.
Trzeci wynik dnia należał do Alexa Rinsa, który stracił do najlepszego czasu jedną dziesiątą sekundy. Hiszpan zdołał przejechać aż 72 okrążenia i był najbardziej pracowitym zawodnikiem na torze. Sesja dla Rinsa nie była idealna, bowiem przewrócił się w dziewiątym zakręcie, na szczęście nie odniósł żadnych obrażeń i wrócił na tor po kilkunastu minutach przerwy. Czwarty był Enea Bastianini, który został najszybszym zawodnikiem Ducati ze stratą niespełna trzech dziesiątych sekundy do Aleixa Espargaró. Piąty był Johann Zarco, który przejechał 59 okrążeń, a jego najlepszy rezultat to 1:58.946. Pozostali zawodnicy Ducati nie skupiali się na szybkich okrążeniach, Jack Miller, Francesco Bagnaia i Jorge Martin skupili się na testowaniu różnych wydechów i zajęli miejsca pod koniec drugiej dziesiątki. Jutro można się spodziewać, że zarówno Miller, jak Bagnaia i Martin zdecydowanie przyspieszą i pojawią się w czołówce.
Szósty był Fabio Quartararo, który spokojnie podszedł do dzisiejszego dnia. Obrońca mistrzowskiego tytułu testował bardzo dużo nowych części, szczególnie jeśli chodzi o aerodynamikę. Dodatkowo skupiał się na sprawdzeniu podobnego systemu, który zaprezentowało Ducati w 2021 roku, a ma on pomagać w chłodzeniu tylnej opony. Ciężką pracę w trakcie całego dnia wykonał również Cal Crutchlow, który przejechał 47 okrążeń i uplasował się na jedenastym miejscu. Dużo gorzej poradził sobie Franco Morbidelli, który zajął miejsce poza drugą dziesiątką i stracił do najlepszego czasu ponad półtorej sekundy.
Najciekawszym momentem dnia dla wielu kibiców był z pewnością wyjazd na tor Marca Márqueza. Hiszpan nie zwlekał z wyjazdem i od razu wziął się do pracy, żeby sprawdzić motocykl Repsol Hondy. Na początku jeździł motocyklem z poprzedniego sezonu, a później przesiadł się na tegoroczną maszynę z nowymi elementami. Program Márqueza delikatnie zakłóciły dwie wywrotki, ale na szczęście nie było to nic poważnego i zawodnik Repsol Hondy zakończył dzień z 62 okrążeniami na koncie i najlepszą prędkością maksymalną 337,5 km/h. Dziewiąty był Pol Espargaró, który od samego początku testu jeździł tegorocznym motocyklem i zbierał kluczowe dane. Zawodnicy Hondy sprawdzali dodatkowo nowe owiewki, nowy silnik, a także cztery nowe podwozia. Widać, że inżynierowie Hondy nie próżnowali i ciężko pracowali, żeby ich motocykl był w tym roku konkurencyjny, a pierwsze przesłanki są bardzo pozytywne.
Najlepiej z debiutantów zaprezentował się Marco Bezecchi, który zajął dziesiąte miejsce i stracił do najlepszego rezultatu niewiele ponad sekundę. Kolejny debiutujący w MotoGP zawodnik, czyli Raul Fernandez był trzynasty. Gorzej poradzili sobie Remy Gardner i Darryn Binder zajmując miejsca pod koniec stawki.
Jutro zawodników królewskiej kategorii czeka jeszcze jedna sesja testowa na torze Sepang.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 1:58,371 | 42 | |||
2 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 0,013 | 56 | |||
3 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,100 | 72 | |||
4 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 0,267 | 44 | |||
5 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,575 | 59 | |||
6 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,631 | 57 | |||
7 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,696 | 68 | |||
8 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,916 | 62 | |||
9 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | + 0,982 | 64 | |||
10 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 1,097 | 49 | |||
11 | 35 | Cal Crutchlow | Yamaha Factory | + 1,187 | 47 | |||
12 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 1,263 | 62 | |||
13 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,311 | 69 | |||
14 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,413 | 58 | |||
15 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 1,542 | 65 | |||
16 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 1,574 | 60 | |||
17 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 1,578 | 49 | |||
18 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 1,595 | 52 | |||
19 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 1,656 | 61 | |||
20 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 1,676 | 42 | |||
21 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,736 | 61 | |||
22 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 1,806 | 55 | |||
23 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,971 | 60 | |||
24 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 2,099 | 60 | |||
25 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 2,447 | 45 | |||
26 | 50 | Sylvain Guintoli | SUZUKI Test Team | + 3,019 | 46 | |||
27 | 32 | Lorenzo Savadori | Aprilia Racing Test Team | + 6,014 | 15 | |||
85 | Takuya Tsuda | SUZUKI Test Team |
Wesprzyj nas na Patronite.