Fabio Quartararo okazał się najszybszym zawodnikiem sesji kwalifikacyjnej na torze Mandalika. Kolejni byli motocykliści Pramac Ducati – Jorge Martín oraz Johann Zarco. W Q2 nie zobaczyliśmy, chociażby Joana Mira i Marca Márqueza po tym, jak oboje zaliczyli upadki.
Skład zawodników w pierwszej części kwalifikacji był dość zaskakujący – bezpośrednio do Q2 po treningach nie awansowali, chociażby Pol Espargaró (najlepszy w testach na tym torze, przed wymianą nawierchni), Marc Márquez, Joan Mir czy Francesco Bagnaia.
Walka o pole position rozpoczęła się później, niż było to planowane przez zapalenie się motocykla Álexa Rinsa podczas czwartego treningu.
Q1
Na torze jako pierwszy pojawił się wielokrotny mistrz świata z Repsol Hondy. Ustanowił czas 1:31,830. Potem linię mety przeciął Bagnaia, lecz był on o sekundę wolniejszy od Hiszpana. Dalej, na pierwsze dwie pozycję wskoczyli kolejno Marco Bezzecchi oraz Luca Marini.
W tym czasie awansować nie dawali rady Joan Mir, jak i Pol Espargaró, powoli pokazując, że nie będą oni wielkimi konkurentami w walce o Q2. Liderem sesji stał się za to Bagnaia, który pojechał niewiele szybciej od Bezzecchiego.
Wtedy motocykl zmienił Marc Márquez. Prowadził się on zupełnie inaczej niż ten na poprzednich ustawieniach – Hiszpan naciskał bardzo mocno, chcąc poprawić rezultat, ale jego maszyna nie chciała z nim współpracować. W końcu zawodnik Repsol Hondy przewrócił się w zakręcie trzynastym, a następnie sprintem ruszył w kierunki barierek, aby dostać się do garażu i spróbować jeszcze raz na innej maszynie.
Do końca sesji zostało sześć minut.
Wicemistrz świata z zeszłego sezonu, Francesco Bagnaia, poprawił swój czas i umocnił się na pierwszej pozycji. Co więcej, na drugie miejsce premiujące awansem do Q2 zaskakująco przesunął się Fabio di Giannantonio. Chwilę później upadł Marco Bezzecchi, który ustanawiał dobre międzyczasy i miał szansę na pojechanie jeszcze lepiej.
Na tor powrócił Marc Márquez – Hiszpan postanowił ustawić się za Takaakim Nakagamim, wciskając się przed Andreę Dovizioso, który na szczęście nie był na swoim szybkim kółku. Hiszpan jednak naciskał jeszcze mocniej niż w przypadku pierwszej wywrotki. Ponownie doszło do uślizgu przedniego koła, zawodnik Repsol Hondy wylądował w żwirze i przekreślił swoje szanse na awans do Q2. Zaledwie sekundy później na ziemi znalazł się także Joan Mir.
Ostatecznie do bezpośredniej walki o pole position awansowali Francesco Bagnaia i Fabio di Giannantonio.
Q2
Pierwsze dobre czasy ustanowili Bagnaia oraz Rins. Potem dołączyli do nich też Jorge Martín i Miguel Oliveira. Najlepsze tempo prezentował jednak Fabio Quartararo, który w każdym sektorze poruszał się coraz szybciej. Ostatecznie wykręcił czas 1:31,227 i został, oczywiście, liderem. Chwilę przed tym, jak Francuz przeciął linię mety, przewrócił się Franco Morbidelli. Włoch wstał jednak o własnych siłach i powędrował do boksu.
Kolejne kółka dobrze zaczęli zawodnicy na Ducati: Bastianini, Bagnaia i Martín. Jednak cała trójka odpuściła zaledwie kilka chwil później, zjeżdżając do boksu. Wicemistrz świata z tamtego sezonu wyjechał z boksów chwilę później, dobrze zaczynając kółko – wiele stracił jednak w drugim sektorze. Dokładnie w tym samym czasie genialnie jechał Fabio Quartararo, który swoją przewagę dość szybko zwiększał. Ostatecznie Francuz ustanowił rezultat 1:31,067 – najlepszy osiągnięty na tym torze.
Wkrótce z drugiej pozycji zepchnięty został Francesco Bagnaia – na jego miejsce wskoczył Jorge Martín. Poprawienie czasów innym zawodnikom utrudnił jednak Aleix Espargaró, który przewrócił się w ostatnich momentach sesji – bardzo niezadowolony był z tego Jack Miller, który znajdował się na szóstym miejscu.
Swoje czasy poprawili jeszcze Johann Zarco, który awansował do pierwszej trójki, a także Enea Bastianini oraz Brad Binder.
Zdobywca pole position został aktualny mistrz świata, Fabio Quartararo – było to jego pierwsze zwycięstwo w kwalifikacjach od Grand Prix Katalonii 2021.
Wyścig o Grand Prix Indonezji rozpocznie się w niedzielę o godzinie 8:00 czasu polskiego.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | 1:31,067 | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 0,213 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,311 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,366 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 0,437 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,440 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,499 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,515 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 0,647 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 0,656 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 0,762 | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,269 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 0,447* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 0,476* | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,611* | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | + 0,612* | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
17 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 0,651* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,656* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
19 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 0,768* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 0,787* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 0,903* | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
22 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 0,921* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
23 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,080* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
24 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 1,111* | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
* - strata względem najlepszego czasu z Q1 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.