Alex Rins uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas pierwszego treningu wolnego przed niedzielnym wyścigiem MotoGP o Grand Prix Ameryk, mimo doznania usterki w jednym ze swoich motocykli Suzuki. Na tor wrócił z kolei Marc Márquez po swoich problemach z diplopią.
Márquez doznał nawrotu podwójnego widzenia – diplopii – na skutek groźnej wywrotki, do której doszło w rozgrzewce przed GP Indonezji. Z tego powodu Hiszpan nie wystartował w ubiegłotygodniowym GP Argentyny, lecz po otrzymaniu zielonego światła zdecydował się na start w GP Ameryk, gdzie wygrywał wszystkie wyścigi królewskiej klasy poza 2019 rokiem.
Zawodnik fabrycznego zespołu Hondy już od początku pokazał mocne tempo. Po upływie 15 minut od rozpoczęcia sesji, znajdował się on na pierwszym miejscu z czasem 2:04,469. Pozostawał on na czele przez większość czasu, a dopiero na 12 minut przed końcem lepszy rezultat odnotował Maverick Viñales z Aprilii, który podniósł poprzeczkę o 0,096 sekundy, schodząc na 2:04,373. Aprilia jako zespół odnotowuje swój najlepszy okres w MotoGP: po obiecującym występie w Indonezji, nadszedł czas na pierwsze zwycięstwo w królewskiej klasie w Argentynie w ubiegłym tygodniu.
Na półmetku sesji w Suzuki GSX-RR Rinsa doszło do awarii technicznej, która charakteryzowała się całkowitym zgaśnięciem silnika w trakcie jazdy. Hiszpan doznał problemów w zakręcie 11 przed wyjazdem na prostą startową, a motocykl zaparkował za barierą. Sam jednak został przetransportowany skuterem do padoku, gdzie zasiadł na drugi motocykl.
Rins w samej końcówce pokonał szybkie trzy okrążenia, zaś najlepsze z nich – 2:04,007 – pozwoliło mu znaleźć się na czele tabeli z czasami. Zagrozić mógł mu Viñales, jednak finalnie stracił do reprezentanta Suzuki zaledwie 0,008 sekundy. Z trzecim rezultatem zameldował się z kolei Jack Miller z Ducati. Czwarty czas odnotował aktualny mistrz świata Fabio Quartararo, a piąty był Márquez, który w swoim powrocie na motocykl pokonał 17 okrążeń. Szósta pozycja przypadła jego koledze z zespołu, Polowi Espargaró, który już po wywieszeniu flagi w szachownicę doznał problemów ze swoją Hondą i zatrzymał się w zakręcie 10.
Siódmy czas uzyskał Enea Bastianini z Gresini Racing, ósme miejsce w tabeli zajął aktualny lider mistrzostw Aleix Espargaró, a czołową dziesiątkę uzupełnili Takaaki Nakagami z LCR Hondy oraz Johann Zarco z Pramac Ducati.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | Okr. | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 42 | Álex Rins | Team SUZUKI ECSTAR | 2:04,007 | 14 | |||
2 | 12 | Maverick Viñales | Aprilia Racing | + 0,008 | 15 | |||
3 | 43 | Jack Miller | Ducati Lenovo Team | + 0,430 | 18 | |||
4 | 20 | Fabio Quartararo | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 0,443 | 17 | |||
5 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | + 0,462 | 17 | |||
6 | 44 | Pol Espargaró | Repsol Honda Team | + 0,574 | 15 | |||
7 | 23 | Enea Bastianini | Gresini Racing MotoGP | + 0,587 | 15 | |||
8 | 41 | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | + 0,679 | 16 | |||
9 | 30 | Takaaki Nakagami | LCR Honda IDEMITSU | + 0,737 | 18 | |||
10 | 5 | Johann Zarco | Pramac Racing | + 0,886 | 17 | |||
11 | 36 | Joan Mir | Team SUZUKI ECSTAR | + 0,893 | 16 | |||
12 | 33 | Brad Binder | Red Bull KTM Factory Racing | + 0,976 | 17 | |||
13 | 63 | Francesco Bagnaia | Ducati Lenovo Team | + 0,996 | 17 | |||
14 | 89 | Jorge Martín | Pramac Racing | + 1,043 | 16 | |||
15 | 73 | Álex Márquez | LCR Honda CASTROL | + 1,139 | 18 | |||
16 | 10 | Luca Marini | Mooney VR46 Racing Team | + 1,170 | 17 | |||
17 | 21 | Franco Morbidelli | Monster Energy Yamaha MotoGP | + 1,280 | 14 | |||
18 | 4 | Andrea Dovizioso | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 1,317 | 15 | |||
19 | 25 | Raúl Fernández | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,319 | 14 | |||
20 | 72 | Marco Bezzecchi | Mooney VR46 Racing Team | + 1,379 | 16 | |||
21 | 87 | Remy Gardner | Tech 3 KTM Factory Racing | + 1,665 | 15 | |||
22 | 40 | Darryn Binder | WithU Yamaha RNF MotoGP Team | + 2,191 | 16 | |||
23 | 88 | Miguel Oliveira | Red Bull KTM Factory Racing | + 2,438 | 15 | |||
24 | 49 | Fabio Di Giannantonio | Gresini Racing MotoGP | + 2,490 | 16 |
Wesprzyj nas na Patronite.