Za nami kolejny wyścig zdominowany przez Marca Márqueza. W tym artykule dokładnie przeanalizujemy wyścig o GP Hiszpanii MotoGP i być może poznamy tajemnicę sukcesu Hiszpana.
Tym razem linia z czasami Jorge Lorenzo nie spada na pierwszych okrążeniach gwałtownie do dołu. Hiszpan zaliczył słaby start i jego dotychczasową rolę, jaką było rewelacyjne tempo na pierwszych okrążeniach przejął Marc Márquez. Mistrz świata początkowo jechał w jednej grupie z Valentino Rossim, ale jak się okazało reprezentant zespołu Repsol Honda uzyskiwał czasy szybsze o około 0,3 dziesiąte sekundy na okrążeniu. „Dobrze dziś wystartowałem, ale gdy zobaczyłem Valentino, który próbował mnie wyprzedzić w pierwszym zakręcie, to zdałem sobie sprawę z tego, iż chce zwolnić i kontrolować wyścig. Jadąc za nim zdałem sobie sprawę, że mogę jechać szybciej, więc go wyprzedziłem, ale nie myślałem, że ucieknę” – powiedział Marc Márquez.
Dobrze wyścig o GP Hiszpanii rozpoczął Aleix Espargaro. Hiszpan niestety miał do dyspozycji miększą tylną oponę, która przeszkodziła mu w dobrym wyniku wyścigu. Jednak Andrea Dovizioso jeździł na podobnych zasadach. Dwójka na przestrzeni całego wyścigu walczyła ze sobą i jak widać na wykresie mieli bardzo podobne tempo wyścigowe. Warto podkreślić, że Yamaha Aleixa była szybsza w zakrętach, a Ducati Andrei zyskiwało i to bardzo dużo na prostych odcinkach toru.
Pod koniec wyścigu najszybszy był Valentino Rossi i zyskiwał wówczas do Maca Márqueza, a naciskał go jeszcze Dani Pedrosa. Dodatkowo Włoch miał twardą przednią oponę, która także pozwoliła mu na uzyskiwanie dobrych czasów okrążeń.
Jorge Lorenzo ma za sobą bardzo słaby wyścig. W jego połowie popełnił mnóstwo dużych błędów i to przesądziło o tym, iż tak źle sobie poradził dzisiejszego dnia. Przeczytajmy, co na ten temat ma do powiedzenia sam zainteresowany: „Wykonałem dziś bardzo zły start, który w treningach ani razu mi nie wyszedł. Wyścig i moja kondycja fizyczna była słabsza niż myślałem. Musimy popracować nad tym i poczekać na nasz moment”.
Oczywiście wyścig o GP Hiszpanii odbywał się w bardzo ciężkich warunkach. Temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, a nawierzchni prawie 50! Przez to przyczepność asfaltu była znacznie niższa i cieszy, że było bardzo mało wywrotek.
Od autora…
GP Hiszpanii było kolejnym pokazem klasy Marca Márqueza. Jego dominacja zaczyna powoli nudzić, ale trzeba przyznać, że jest najlepszym zawodnikiem w tegorocznej stawce. Hamuje niesamowicie późno i nic sobie nie robi z tego, że tylna opona lata na boki. Potem kontruje w zakrętach, składając się w nie pod kątem 60 stopni i wychodzi na prostą szybciej niż ktokolwiek inny. Jednak tym razem Hiszpan stracił opony i pod koniec wyścigu dramatycznie tracił tempo.
Mistrz świata, jednak zwraca nam uwagę na bardzo ważną rzecz: „Widzę, że Dani, Valentino i Jorge dają z siebie wszystko w każdej sesji treningowej i wyścigach. Tak więc jestem przekonany, że prędzej czy później nadejdą wyścigi, w których nie będziemy w stanie wygrywać, ale postaram się wyciągnąć z tego wnioski i zebrać spore punkty”.
Dani Pedrosa miał problemy z przednią oponą podczas pierwszych okrążeń. Dlatego też Hiszpan tyle stracił, ale i tak trzeba powiedzieć, że mocno rozczarowuje. Powinien utrzymywać tempo Márqueza, a tu okazuje się, że nie ma na to żadnych szans.
Podczas tej Grand Prix dobrze się spisał Valentino Rossi. Włoch wykonywał bardzo dobre okrążenia i widać, że Yamasze trochę brakuje, aby miał on szansę na powalczenie z Márquezem, ale może za jakiś czas się to uda.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Motocykl | Pkt | Strata | |
1 | 93 | Marc Márquez | Repsol Honda Team | Honda | 25 | ||
2 | 46 | Valentino Rossi | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 20 | +1.431 | |
3 | 26 | Dani Pedrosa | Repsol Honda Team | Honda | 16 | +1.529 | |
4 | 99 | Jorge Lorenzo | Movistar Yamaha MotoGP | Yamaha | 13 | +8.541 | |
5 | 4 | Andrea Dovizioso | Ducati Team | Ducati | 11 | +27.494 | |
6 | 19 | Alvaro Bautista | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 10 | +27.606 | |
7 | 41 | Aleix Espargaro | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | 9 | +27.917 | |
8 | 38 | Bradley Smith | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 8 | +27.947 | |
9 | 44 | Pol Espargaro | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 7 | +29.419 | |
10 | 6 | Stefan Bradl | LCR Honda MotoGP | Honda | 6 | +32.872 | |
11 | 69 | Nicky Hayden | Drive M7 Aspar | Honda | 5 | +35.490 | |
12 | 7 | Hiroshi Aoyama | Drive M7 Aspar | Honda | 4 | +40.083 | |
13 | 45 | Scott Redding | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 3 | +43.830 | |
14 | 68 | Yonny Hernandez | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 2 | +52.295 | |
15 | 8 | Hector Barbera | Avintia Racing | Avintia | 1 | +54.873 | |
16 | 70 | Michael Laverty | Paul Bird Motorsport | PBM | +1:06.182 | ||
17 | 23 | Broc Parkes | Paul Bird Motorsport | PBM | +1:23.420 | ||
18 | 5 | Colin Edwards | NGM Forward Racing | Forward Yamaha | Nie ukończył | ||
19 | 29 | Mike Di Meglio | Pramac Racing | Ducati | Nie ukończył | ||
20 | 63 | Andrea Iannone | Avintia Racing | Avintia | Nie ukończył | ||
21 | 17 | Karel Abraham | Cardion AB Motoracing | Honda | Nie ukończył | ||
22 | 35 | Cal Crutchlow | Ducati Team | Ducati | Nie ukończył | ||
23 | 51 | Michele Pirro | Ducati Team | Ducati | Nie ukończył |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.