Startujący na co dzień w rajdach samochodowych Rafał Piotrowski z powodzeniem przesiadł się do wyścigów i wygrał w swoim debiucie w mistrzostwach Trofeo di serie powered by Moto Truck.
Piotrowski przystępował do sobotniego wyścigu z pole position. Szybciej od niego ruszył Rafał Gawkowski, lecz znalazł się on poza torem w pierwszym zakręcie. Kapitalnym startem popisał się Piotr Ławski. Lider klasyfikacji generalnej był klasą samą dla siebie i wyszedł nawet na prowadzenie w klasyfikacji generalnej łączonego wyścigu klas DN1, DN2 i DN5, z powodzeniem rywalizując z szybszymi samochodami.
Nie dane było mu jednak wygrać, ponieważ otrzymał 25-sekundową karę za wyprzedzanie przy żółtej fladze. Miał o tyle szczęścia, że choć wyścig zakończył się za samochodem bezpieczeństwa, to stawka nie przekroczyła mety razem i spadł tylko na trzecie miejsce.
Gawkowski po trudnym pierwszym okrążeniu zaczął odrabiać straty i do końca wyścigu przebił się na drugą lokatę, ustanawiając po drodze najszybsze okrążenie wyścigu. Nie zdążył jednak dogonić Piotrowskiego przed ogłoszeniem neutralizacji.
Tuż za podium uplasowali się Daniel Mikrut i Dawid Dziwok, a na kolejnych pozycjach do mety dojechali Marcin Ganowski i Jarosław Adamiak. Wyścigu nie ukończył Juliusz Syty.
„Bardzo fajna zabawa”
– skomentował na mecie Piotrowski. „Pierwszy raz jechałem w wyścigu, więc to dla mnie zupełnie coś nowego. Muszę przyznać, że fenomenalnie się bawiłem. Oczywiście trochę żałuję, że nie byłem teraz na rajdzie z Adrianem, ale odpisałem samochód i tak czasami bywa”.
„Miałem dużo szczęścia, bo Piotrek był szybszy i nie można było go dojść na deszczu, ale dostał karę za jakieś niepotrzebne zachowanie. Jeżeli chodzi o Trofeo di serie i te FIAT-y, to dla mnie super zabawa. Pierwszy raz startowałem w takim poważnym wyścigu. Początek mnie bardzo zaskoczył, bo czterech chłopaków mnie wyprzedziło. Później szukałem przyczepności i bardzo mi pomogło, że Rafał spadł na koniec stawki i nie zdążył mnie dogonić. Na koniec też pomógł mi samochód bezpieczeństwa, więc chyba tak miało być. Plan na jutro, to żeby atakować i przede wszystkim dać z siebie wszystko”
.
P | Kierowca | Okr. | Rezultat | Strata |
1 | Rafał Piotrowski | 10 | 27:01,079 | |
2 | Rafał Gawkowski | 10 | 27:01,514 | + 0,435 |
3 | Piotr Ławski | 10 | 27:23,602 | + 22,523 |
4 | Daniel Mikrut | 10 | 27:53,205 | + 52,126 |
5 | Dawid Dziwok | 10 | 27:57,616 | + 56,537 |
6 | Marcin Ganowski | 10 | 28:00,223 | + 59,144 |
7 | Jarosław Adamiak | 10 | 28:06,767 | + 1:05,688 |
NSK | Juliusz Syty | 6 | 16:06,048 | + 4 okr. |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.