Drugi sezon Unitel Mazda MX-5 Cup Poland

W połowie maja rozpoczął się drugi sezon wyścigowy polskiej edycji pucharu Mazdy MX-5 pod nazwą Unitel Mazda MX-5 Cup Poland. W ubiegłym roku podczas czterech podwójnych rund na torze w Poznaniu nowy puchar szybko znalazł swoje miejsce w krajobrazie naszych wyścigów. Przygotowane w Polsce Mazdy startowały także w wyścigach długodystansowych nie tylko w Polsce, ale i za granicą – zadebiutowały na torach w Czechach i Słowacji.

Dzięki lekkiej konstrukcji i tylnemu napędowi nawet seryjna Mazda MX-5 ma w sobie geny prawdziwego samochodu wyścigowego, dlatego startuje na torach w wielu krajach od pierwszych lat produkcji, czyli od końca lat 80. W użyciu była wtedy legendarna już generacja NA z otwieranymi reflektorami. Od 2015 roku produkowana jest czwarta generacja modelu, nosząca oznaczenie ND i takie właśnie samochody startują w polskiej edycji pucharu, w ramach Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, organizowanych przez Polski Związek Motorowy i Automobilklub Wielkopolski.

Kierowcy mają do dyspozycji 10 pojazdów zaadaptowanych do sportu wyłącznie przez polskich inżynierów i mechaników w warszawskiej firmie TG Auto na zlecenie operatora cyklu – firmy Unitel Motorsport. Jedenasty egzemplarz przeznaczony jest do startu dla zaproszonych gości – VIP-ów. Partnerem pucharu jest polski importer – Mazda Motor Poland.

Samochody oferowane są kierowcom w formule „Arrive & Drive”. Oznacza to, że identycznie przygotowane Mazdy są dostarczane na tor przez Unitel Motorsport wraz z oponami, paliwem oraz niezbędnymi częściami, a kierowca przyjeżdża na tor jedynie ze swoim kombinezonem, kaskiem i wyposażeniem osobistym. Organizator zapewnia także do obsługi samochodów inżynierów i mechaników oraz całe know-how.

W tym roku Unitel Mazda MX-5 Cup Poland zyskał trzech nowych partnerów. Firma Ragnar Simulator jest operatorem wirtualnej edycji Pucharu Polski Digital Motorsport. Renomowany koreański producent opon Hankook został dostawcą wyścigowego ogumienia typu slick, a gdańska marka Diverse Extreme Team ubierze uczestników i organizatorów pucharu w wysokiej jakości odzież sportową.

„Wyścigowa Mazda MX-5 napędzana jest seryjnym, 2-litrowym, wolnossącym silnikiem Skyactiv o mocy niemal 200 KM” – mówi Paweł Skucha, dyrektor TG Auto. „Układ przeniesienia napędu pozostał bez zmian, z pomocą partnerów pucharu wprowadzono jednak istotne modyfikacje w zawieszeniu i układzie jezdnym. Masa samochodu wynosi około 970 kg. Po pierwszych wyścigach jesteśmy bardzo zadowoleni z opon Hankook, które zapewniają tempo lepsze o 3 – 4 sekundy na okrążeniu, niż w poprzednim sezonie, a także jeszcze więcej emocji i sportowych doznań”.

„Rywalizacja, którą mogliśmy obserwować w pierwszy weekend tego sezonu pokazała, że mamy w pucharze nie tylko samochody o równych osiągach, ale i kierowców zdolnych do kręcenia niemal identycznych czasów przez cały wyścig, dostarczając kibicom niesamowitych emocji” – podkreśla Szymon Sołtysik, odpowiedzialny za PR Mazdy w Polsce. „Cieszymy się, że za kierownicami wyścigowych roadsterów MX-5 pojawiło się 8 nowych zawodników o zróżnicowanym doświadczeniu – od początkujących, po „wyjadaczy” z mistrzowskimi tytułami na koncie”.

Do startujących Mazdą MX-5 Cup w minionym sezonie braci Krzysztofa i Marcina Siadkowskich, Wicemistrzów Polski Endurance 2021 w klasie D5 2000, dołączyli kierowcy-debiutanci: Przemysław Turek i Krzysztof Bogusz. Obok nich na starcie stanęli utytułowani zawodnicy – Jacek Cichopek, Bartosz Palusko, Jakub Glasse oraz Nikodem Wierzbicki. Element egzotyki wniósł Konrad Czaczyk, który swoje wyścigowe szlify zdobywał na Florydzie w seriach F4 i Formula 1600. W drugi weekend sezonu 2022 do kierowców dołączy Tomasz Lach startujący w tym roku także w serii Porsche Sprint Challenge.

„W swoim zaledwie drugim roku istnienia puchar dostarcza mi podwójnej satysfakcji jako organizatorowi: sportowej, dzięki pojawieniu się bardzo wyrównanej stawki na niezwykle wysokim poziomie oraz biznesowej dzięki nawiązaniu współpracy z najpoważniejszymi w swoich branżach partnerami: Mazda Motor Poland, Ragnar, Diverse Extreme Team, Hankook” – mówi Marcin Siadkowski, wspólnik w Unitel Motorsport, jeden z pomysłodawców pucharu. „Wierzę, że na tym nie koniec i niedługo będziemy mogli ogłosić kolejne niespodzianki. Jednego jestem pewien już dziś: dzięki takim zawodnikom i partnerom chcemy być i będziemy najlepszą marką w polskich wyścigach”.

Najbliższa podwójna runda pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland odbędzie się w ostatni weekend czerwca na torze w Poznaniu.

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze