„Celem  rywalizacja długodystansowa” - VW Racing Polska

Po długiej, prawie dwumiesięcznej wakacyjnej przerwie, zawodnicy Volkswagen Racing Polska wracają do zmagań w ramach Wyścigowych i Długodystansowych Samochodowych Mistrzostw Polski. V i VI runda WSMP oraz druga eliminacja DSMP rozegrane zostaną na torze Poznań w ostatni weekend lipca (25–26.07). Dla kierowców zespołu Volkswagen Racing Polska priorytetem będzie rywalizacja trzygodzinna, ale i w sprincie możemy spodziewać się zaciętej walki z udziałem jednego z nich.

Przed zawodami w Poznaniu w klasyfikacji generalnej wyścigu długodystansowego bracia Gładyszowie, startujący za kierownicą Volkswagena Jetty, znajdują się na wysokiej piątej pozycji. W klasie 3 (samochody do pojemności 3500 ccm – przyp. aut) załoga Adam Gładysz/Marcin Gładysz prowadzi z kompletem punktów. Walka na torze zapowiada się niesamowicie ekscytująco, a główną atrakcją będą zapewne pojedynki Jetty z Renault Megane Trophy. Poza walką o punkty w swojej klasie pojemnościowej, Adam i Marcin zamierzają również osiągnąć jak najlepszy wynik w klasyfikacji generalnej, do jakiego zobowiązuje 3. lokata w zeszłorocznej edycji DSMP. Mając za przeciwników kierowców w autach takich jak Porsche czy Ferrari, zwycięstwo nie będzie łatwe, ale Adam i Marcin nie raz już udowadniali, na ile ich stać. Do tego samochód, którym startują jest w tym sezonie bardzo dobrze dysponowany. Wyznaczając sobie za nadrzędny cel koncentrację na zmaganiach trzygodzinnych, zespół VW Racing Polska podjął decyzję, że podczas rundy w Poznaniu ani Adam, ani Marcin nie wezmą udziału w sprincie.

Druga wyścigowa rodzina reprezentująca barwy VW Racing Polska — Piotr, Adam i Tomasz Nowaccy — jedzie do Poznania w nadzwyczaj bojowych nastrojach. Ekipie wystawiającej do zmagań zbudowanego przez VW Racing Polska VW Golfa VI TDI, na skutek wypadku spowodowanego przez rywali, nie powiodła się I runda DSMP. Był to ogromny pech, zwłaszcza że do czasu incydentu zawodnicy Intermarche Racing prowadzili w swojej klasie i byli na jak najlepszej drodze do utrzymania tej lokaty. Niepowodzenie nie zdołało ich jednak zdeprymować, a wręcz przeciwnie: jeszcze bardziej zaostrzyło wyścigowy apetyt. Samochód, w którym jeździ klan Nowackich został przygotowany stricte pod kątem zmagań długodystansowych, więc za niecały tydzień w Poznaniu z pewnością śledzić będzie można pełną emocji walkę na torze. W kategorii, w której startują Nowaccy znajduje się siedem silnych załóg. Niebezpiecznymi rywalami dla kierowców Volkswagena mogą być ekipy takich aut jak Renault Clio, Alfa Romeo, BMW czy przede wszystkim drugiego VW Golfa TDI – notabene również zbudowanego przez VW Racing Polska, którego wystawia zespół Pachura Motorsport. 

Poza startem ze swoimi synami w wyścigu trzygodzinnym, Piotr Nowacki wystąpi również w sprincie, licząc na miejsce na podium. Będzie więc jedynym zawodnikiem Volkswagen Racing Polska, biorącym udział w V i VI rundzie WSMP. Zawodnik z Zielonej Góry zajmuje aktualnie 3. miejsce w klasie do 2 litrów, a od lidera Sebastiana Pachury dzielą go zaledwie cztery punkty.
Startem w Poznaniu w najbliższy weekend i konsekwentną walką o tytuły w polskich cyklach team VW Racing Polska będzie kontynuował swoje przygotowania do udziału w 24-godzinnych zmaganiach w Dubaju (styczeń 2010).

Opinie przed Poznaniem

Adam Gładysz: — Podjęliśmy decyzję, że w tym roku już nie wystartujemy więcej w sprincie i skupimy się wyłącznie na długim dystansie. Zostały nam więc jeszcze cztery wyścigi: teraz w Poznaniu, później Most, znowu Poznań i ostatnia runda w Brnie. Jesteśmy jak zawsze dobrze przygotowani i bardzo bojowo nastawieni. Jedziemy po zwycięstwo w klasie i jak najwyższe miejsce w „generalce”. Jeśli chodzi o dalszą część sezonu, to jestem teraz w trakcie rozmów z teamami w sprawie startu pod koniec sezonu w jednej eliminacji pucharu SEATa Leona Supercopa. Może uda się jeszcze we wrześniu, a jeśli nie, to w październiku. Jak już mówiłem wcześniej, wiążę duże nadzieje z przyszłym sezonem, w którym chciałbym startować tylko za granicą. W tym roku celem jest wygrana w długim dystansie. Tak jak i my, druga załoga Volkswagen Racing Polska jedzie do Poznania odpowiednio przygotowana. Piotr, Adam i Tomasz Nowaccy wystartują razem w wyścigu trzygodzinnym i liczymy na to, że wywalczą w tegorocznym cyklu tytuł Mistrzów Polski w swojej kategorii.

Marcin Gładysz: — Ze względu na niską frekwencję i małe zainteresowanie zrezygnowaliśmy ze startów w sprincie. Co prawda kierowcy biorący w nim udział są szybcy, ale fakt, że jest ich tak niewielu nie daje satysfakcji z ewentualnej wygranej. Koncentrujemy się więc na długim dystansie. Jesteśmy przygotowani i mierzymy wysoko. Jetta jest nam dobrze znanym samochodem i przygotowana przez Volkswagen Racing Polska spisuje się rewelacyjnie. Po I rundzie DSMP jesteśmy na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, a w klasie na pierwszym. Myślę, że to dobry punkt wyjścia do satysfakcjonującego wyniku. Oczywiście najistotniejszym elementem jest osiągnięcie mety, ponieważ liczą się punkty ze wszystkich eliminacji. Myślę, że na naszych wyścigach są za długie przerwy. Poprzednie zawody były pod koniec maja, więc odstęp między nimi a Poznaniem wyniósł prawie dwa miesiące. Zdecydowanie za długo. Bardzo dobrze znamy samochód i tor Poznań, na którym ścigamy się od ponad 10 lat. Nie ma on dla nas już żadnych tajemnic i całą strategię, razem ze zmianami i szybkim tankowaniem, mamy w 100% opracowaną. Jedziemy walczyć o jak najwyższe miejsce w „generalce” i bronić prowadzenia w klasie.

Adam Nowacki: - Już za kilka dni kolejna eliminacja DSMP... co tu dużo mówić, po prostu nie mogę się jej doczekać! Pięć eliminacji na sezon to dla mnie stanowczo za mało. Czuję ogromny głód ścigania się za kierownicą VW Golfa zespołu VW Racing Polska. Co prawda zrobiłem około 80 kółek na Hockenheim przy okazji czerwcowej eliminacji Ceed Cup, ale to zupełnie inne auto i inny styl prowadzenia. Niedosyt treningów jest ogromny, leczto absolutnie nie znaczy, że zamierzamy odpuścić. Cel jest jeden - pierwsze miejsce w klasie.

Tomasz Nowacki: - Po ostatniej przygodzie w Poznaniu mamy niestety wiele do odrobienia, ale jestem pozytywnie nastawiony. Wierze, że uda nam się odrobić straty. Uważam, że Golf VI jest w stanie zwyciężać, zakładając, że nie wystąpią żadne niespodzianki techniczne. Mieliśmy trochę problemów zarówno z komputerem jak i ze skrzynią biegów, ale mam nadzieje, że zostały już rozwiązane. Nie mogę się doczekać tego weekendu i jestem gotów podjąć walkę z najlepszymi. Liczę, że tym razem wszystko pójdzie zgodnie z planem. Mamy szanse na wysokie pozycje i postaramy się jej nie zmarnować.

Piotr Nowacki: - W Poznaniu wystartujemy prototypem wyścigowego Golfa VI i liczymy na dobry wynik. Tym razem użyjemy co prawda sprawdzonego w bojach silnika z „piątki”, ale samochód jest tak bardzo dobrze przygotowany trakcyjnie, że nie powinno to stanowić problemu. Na ostatniej eliminacji mieliśmy pecha ulegając wypadkowi, który pozbawił nas zwycięstwa w klasie. To duża strata, szczególnie z uwagi na to, że w tym roku nie odrzuca się z ogólnej punktacji najmniej udanego wyścigu. Będzie zatem bardzo trudno odrabiać straty. W WSMP na razie nie mam zbyt wielkiej straty do dwójki zawodników znajdujących się przede mną, ale zdaję sobie sprawę, że to ja muszę gonić. Zatem o żadnym pechu już nie może być mowy. 

Harmonogram weekendu

Sobota, 25 lipca
Treningi wolne płatne 
10.00 – 10.50 - samochody Formuła do 2000 
11.00 – 11.50 - samochody DSMP i D4
12.00 – 12.50 - samochody WPP
13.00 – 13.50 - samochody Formuła do 2000 
14.00 – 14.50 - samochody DSMP i D4

Treningi kwalifikacyjne
15.20 – 15.50 - samochody Formuła do 2000 
16.00 – 16.30 - samochody D4 do V Rundy WSMP 
16.40 – 17.10 - samochody WPP

Wyścigi
17.30 - Formuła do 2000 Mistrzostwa Czech - 15 okrążeń
18.20 - D4 V Runda WSMP - 15 okrążeń
19.00 - WPP - 10 okrążeń

Niedziela, 26 lipca
Treningi kwalifikacyjne
08.30 – 09.00 - samochody D4 VI Runda WSMP
09.10 – 09.40 - samochody Formuła do 2000 Mistrzostwa Czech
09.50 – 10.20 - samochody DSMP do 2000
10.30 – 11.00 - samochody DSMP pow. 2000

Wyścigi
11.30 - samochody D4 VI Runda WSMP - 15 okrążeń
12.15 - Formuła do 2000 Mistrzostwa Czech - 15 okrążeń
13.30 - DSMP - 3 godziny

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze