Drugie miejsce Michała Słomiana w 6-godzinnym wyścigu

Polski kierowca, którego zmiennikami było dwóch Słowaków, zajął drugie miejsce w kończącym wyścigowy sezon ESET 6 hours Final Race na torze Slovakia Ring. Załoga ARC Bratislava z Michałem w składzie wygrała klasę D4-3500.

W miniony weekend na zakończenie sezonu wyścigowego w Czechach, Słowacji i na Węgrzech zorganizowano 6-godzinny wyścig długodystansowy pod nazwą ESET 6 hours Final Race. Impreza odbyła się na torze Slovakia Ring pod Bratysławą, liczącym 5,922 km i zgromadziła wyścigową czołówkę z Europy Środkowo-Wschodniej. W zawodach brał udział także tegoroczny uczestnik SEAT Leon Supercopa, 21-latek z Oleśnicy Michał Słomian.

Młody i utalentowany Polak wystartował w zespole ARC Bratislava w aucie Porsche 911 GT3 Cup, a w załodze miał za swoich zmienników Słowaków Miro i Mateja Konopkę, ojca i syna. Trzyosobowa ekipa wywalczyła 8. pozycję startową w oficjalnej sesji kwalifikacyjnej i podczas 6-godzinnych zmagań pięła się do góry odrabiając kolejne straty w klasyfikacji. Gdy nad torem powiewała już biało-czarna szachownica, Michał Słomian doprowadził do mety Porsche ARC Bratislava na 2.miejscu w wyścigu. Wynik ten był jednocześnie najlepszym w klasie pojazdów D4-3500. Triumfatorem wyścigu był inny polski kierowca, Maciej Stańco w Ferrari F430 GT3.

Michał Słomian: „Jestem w pełni zadowolony i usatysfakcjonowany z minionego weekendu. Wróciłem w bardzo pozytywnym nastroju. W piątek przejechałem 2 treningi, na których miałem okazję poznać tor. Slovakia Ring to na pewno obiekt nietypowy, ale bardzo przyjemny do jazdy, z kilkoma niespodziankami czyli wzniesieniami na których auto wybija w powietrze a za jednym z tych wzniesień od razu jest ostre hamowanie z 6-stego biegu do 3-ki. Dzienna czasówka poszła całkiem nieźle, jednak nie do końca po naszej myśli. Mieliśmy trochę problemów z set-upem przodu, przez co auto było dość mocno podsterowne. Na nocne kwalifikacje zostało to zmienione i wyjechałem na parę okrążeń w celu sprawdzenia ustawień. Nie nastawiałem się na poprawę czasu, ponieważ w nocy jest to niemożliwe.

Do sobotniego wyścigu przyszło nam startować z 8 pozycji. Ja jechałem jako pierwszy. Na starcie wyprzedziłem dwa Porsche 997 GT3 i GT3 Cup S, Vipera GT3 oraz Ferrari F430 GT3. Przez kilkanaście pierwszych okrążeń broniłem się mocno przed Ferrari, ale na bardzo szybkim zakręcie popełniłem lekki błąd i zbyt szeroko wyjechałem na zewnętrzną. Jadąc lewą stroną po pułapce żwirowej, auto straciło stabilność, jednak udało mi się wybronić przed jakimś incydentem. Wtedy jednak z okazji skorzystało Ferrari i mnie wyprzedziło. Moja pierwsza zmiana dalej przebiegała bez żadnych kłopotów i po godzinie jazdy zjechałem na pit stop i zmianę kierowcy. Po mnie kolejno jechali Miro Konopka i jego syn Matej. Ich tempo było całkiem dobre, jechali równe czasy co pozwalało nam utrzymywać się na czwartej pozycji. Ostatnią zmianę ponownie wykonywałem ja. Mój stint przebiegał bez żadnych zakłóceń, po godzinie musiałem tylko zjechać na dotankowanie. Pod koniec swojej zmiany czułem już ewidentne zużycie opon, przez co nie dało się jechać tak szybkim tempem jak na początku. Wyścig zakończyliśmy ostatecznie na drugim miejscu w generalce, wygrywając przy tym klasę D4-3500. W zespole zapanowała radość, ponieważ nikt przed wyścigiem nie spodziewał się takiego rezultatu. Ten wynik to konsekwencja pracy całego teamu mechaników oraz nas jako kierowców podczas całego weekendu i podczas samego wyścigu oczywiście. Bardzo chciałbym podziękować całemu zespołowi ARC Bratislava, jak i moim rodzicom oraz wszystkim partnerom, którzy wspierali mnie podczas sezonu 2011”.

Czołówka wyścigu ESET 6 hours Final Race:
1. Maciej Stańco/Luis Scarpaccio – Ferrari F430 GT3
2. Michał Słomian/Miro Konopka/Matej Konopka – Porsche 911 GT3 Cup (typ 997)
3. Rudolf Machánek/Štefan Rosina/Istvan Racz – Porsche 911 GT3 RSR
4. Matthias Schmitter/Paul Pfefferkorn/Jörg Peham – Porsche 911 GT3 Cup S (typ 997)
5. Attila Barta/Gregor Zsigo/Štefan Rosina – BMW Alpina B6 GT3

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze