Po trzecim dniu Rajdu Monte Carlo Sébastien Ogier utrzymuję pozycję lidera w klasyfikacji generalnej, wyprzedzając zaledwie o 4,3 sekundy Thierry'ego Neuvilla. Na trzecie miejsce wysunął się Sebastien Loeb.
Podczas dzisiejszego dnia Ogier oprócz kół z kolcami, postanowił korzystać z dwóch dodatkowych opon super miękkich, podczas gdy Neuville zdecydował się na wybór 4 z kolcami i 2 opony miękkie. Różnica w wyborze była nieodczuwalna ponieważ po południu Ogier stracił 1,2 sekundy na odcinku Agnieres en Devoluy-Corps i zyskał jedynie 0,2 sekundy na wcześniejszym etapie. Urzędujący mistrz świata był pod ogromnym wrażeniem formy, jaką prezentowała dzisiaj Toyota: „Toyota była zdecydowanie dzisiaj najszybsza, a naprawdę bardzo mocno naciskałem! Na odcinkach było raczej sucho, więc mogłem podjąć nieco większe ryzyko. Myślę, że na jutrzejszych etapach C3 będzie dobrze się sprawować”
– zakończył z optymizmem Ogier.
Neuville przyznał, że pozostawił nieco więcej marginesu w swoim tempie na pierwszej pętli dzisiejszych odcinków, jednak druga była nieco bardziej wymagająca: „Ostatni odcinek był prawie na limicie, z wyjątkiem miejsc gdzie występował lód, było dobrze, ale nic więcej nie mogłem zrobić”
.
Trzecie miejsce w klasyfikacji Rajdu Monte Carlo zajmuje Sebastien Loeb, który poprzez równą i konsekwentną jazdę wyprzedza o 2,3 sekundy Jariego Matti Latvalę : „Naprawdę mi się podobało, byłem szczęśliwy z tego jak samochód prowadził się po południu, mogłem trochę bardziej naciskać ponieważ znaleźliśmy lepsze ustawienia podczas serwisu. Po prostu czerpię radość ze ścigania się".
Na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej awansowała gwiazda dzisiejszego dnia - Ott Tänak, który wygrał wszystkie cztery odcinki specjalne. Estoński kierowca wczorajszy dzień zakończył na 7 miejscu ze względu na przebicie przedniej lewej opony. Ott swój awans zawdzięcza ryzykownej strategii podczas drugiej pętli, w której wybrał cztery zimowe opony bez kolcy, kiedy reszta stawki miała opony z kolcami, bardziej dopasowane do lodowatych warunków: „Nie było to duże ryzyko, ale gdyby było sporo śnieg lub lodu, to mogliśmy stracić 10 lub 15 sekund”
– podsumował swoją decyzję Tänak.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Citroën Total WRT | 2:38:30,0 | |||
2 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | + 4,3 | |||
3 | 19 | Sébastien Loeb Daniel Elena | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:58,7 | |||
4 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2:01,0 | |||
5 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2:16,0 | |||
6 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | + 5:26,8 | |||
7 | 21 | Gus Greensmith Elliott Edmondson | M-Sport Ford WRT | + 10:12,0 | |||
8 | 22 | Yoann Bonato Benjamin Boulloud | Yoann Bonato | + 11:43,4 | |||
11 | 34 | Stéphane Sarrazin Jacques-Julien Renucci | Stéphane Sarrazin | + 12:16,0 | |||
12 | 25 | Guillaume de Mevius Martijn Wydaeghe | Guillaume de Mevius | + 13:07,0 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.