Sébastien Ogier objął prowadzenie w Rajdzie Turcji, wyprzedzając swojego zespołowego kolegę z Citroëna Esapekkę Lappiego o zaledwie 0,2 sekundy. Z kolei w kategorii WRC 2 na pierwszym miejscu pozostał Kajetan Kajetanowicz, który utrzymał sporą przewagę nad resztą stawki.
Po piątkowej części rywalizacji na czele był Lappi, który miał 17,7 sekundy przewagi nad Ogierem, zaś Francuz miał zaledwie 0,7 sekundy zapasu nad swoim rywalem w walce o tytuł Thierrym Neuvillem. Lider mistrzostw Ott Tänak po przebiciu opony jechał na ósmej pozycji ze stratą ponad półtorej minuty do liderów. Dzisiaj z kolei załogi miały do przejechania 6 odcinków specjalnych o łącznej długości 109,80 km.
Na pierwszym odcinku specjalnym dnia OS8 Yeşilbelde 1 (33 km) wyśmienite tempo zaprezentował Ogier, który nie tylko był najszybszy, ale również pokonał drugiego Lappiego aż o 16,7 sekundy, zmniejszając różnicę w klasyfikacji generalnej do zaledwie jednej sekundy. Pech spotkał z kolei Neuville’a, który rolował swoim Hyundaiem i zatrzymał się na boku po uderzeniu w kamień po przejechaniu 17 km tego oesu. Z powodu tego incydentu Belg spadł z trzeciego na dziewiąte miejsce, tracąc do liderów ponad cztery i pół minuty.
Na OS9 Datça 1 (8,75 km) najszybszy czas uzyskał Andreas Mikkelsen, który jednocześnie awansował na trzecie miejsce, wyprzedając Teemu Suninena, zaś ponownie drugi Lappi tym razem był szybszy od Ogiera o 1,2 sekundy. Do startu tego odcinka nie dojechał z kolei Tänak, którego Toyota Yaris odmówiła posłuszeństwa z powodu awarii elektryki na dojazdówce, przez co Estończyk musiał wycofać się z rywalizacji. Jego zespół potwierdził jednak, że kierowca wystartuje jutro w ramach Rally 2, aby powalczyć chociaż o dodatkowe punkty na Power Stage.
Na ostatnim odcinku porannej pętli OS10 Kızlan 1 (13,15 km) najszybszy czas uzyskał Lappi, który jednocześnie powiększył przewagę nad Ogierem do 10 sekund. Na tej próbie drugi był Neuville, a z trzecim czasem zameldował się jego zespołowy kolega Mikkelsen, który zajmował trzecie miejsce w rajdzie mając ponad minutę straty do Lappiego. Na wcześniejszym pechu Tänaka skorzystał między innymi dotychczasowy lider WRC 2 Kajetanowicz, który awansował do punktowanej dziesiątki rajdu.
Po południowym serwisie na OS11 Yeşilbelde 2 Ogier ponownie był najszybszy, tym razem urywając z czasu Lappiego 7,8 sekundy, przez co różnica między nimi w klasyfikacji generalnej wynosiła zaledwie 2,2 sek.
Na drugim przejeździe krótkiego Datça 2 (OS12) najlepszy czas uzyskał Neuville, który był o 6,3 sek. szybszy od zespołowego kolegi Daniego Sordo. Ogier na tej próbie był czwarty, lecz wykorzystał on mały błąd Lappiego pod koniec odcinka, dzięki czemu Francuz stał się nowym liderem rajdu, mając 4,7 sek. zapasu nad partnerem z Citroëna.
Na ostatnim oesie dnia OS13 Kızlan 2 Lappi odpowiedział Ogierowi przez najszybszy czas, zmniejszając stratę przed finałowym dniem do zaledwie 0,2 sekundy – wszystko wskazuje na to, że kwestia zwycięstwa rozstrzygnie się pomiędzy duetem Citroëna, lecz nie będzie zaskoczenia, jeśli francuski zespół zdecyduje się użyć poleceń zespołowych, aby podwyższyć szansę Ogiera na obronę mistrzowskiego tytułu.
Na trzecim miejscu wciąż podąża Mikkelsen, jednak do Citroënów traci ponad minutę. Na czwartej pozycji znajduje się Suninen, który do Norwega traci prawie 10 sekund. Piąty jest Sordo, jednak jego strata do Suninena wynosi prawie minutę. Szostą pozycję zajmuje Jari-Matti Latvala, który na ostatnim odcinku dnia wykorzystał kolejny już mały błąd Krisa Meeke’a. Ósmą lokatę zajmuje Neuville, a z dziewiątym miejscem melduje się Pontus Tidemand.
Czołową dziesiątkę rajdu zamyka lider WRC 2 Kajetanowicz. Polak ponownie zaliczył bezbłędny dzień i utrzymał ponad trzyminutową przewagę nad resztą stawki. Oprócz tego odnotował on trzy oesowe zwycięstwa w swojej kategorii i jednocześnie jest najlepszym kierowcą wśród samochodów RC2. Jego najbliższy rywal w klasyfikacji generalnej Gus Greensmith znajduje się na prowadzeniu w zestawieniu WRC 2 Pro, zaś tych kierowców dzieli mniej niż minuta.
Jutro załogi będą miały do pokonania cztery odcinki specjalne o łącznej długości 38,62 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Citroën Total WRT | 3:20:12,0 | |||
2 | 4 | Esapekka Lappi Janne Ferm | Citroën Total WRT | + 0,2 | |||
3 | 89 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:17,1 | |||
4 | 3 | Teemu Suninen Jarmo Lehtinen | M-Sport Ford WRT | + 1:26,9 | |||
5 | 6 | Dani Sordo Carlos del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | + 2:24,7 | |||
6 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | + 3:14,4 | |||
7 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | + 3:29,5 | |||
8 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | + 4:38,2 | |||
9 | 7 | Pontus Tidemand Ola Fløene | M-Sport Ford WRT | + 6:55,8 | |||
10 | 41 | Kajetan Kajetanowicz Maciej Szczepaniak | Kajetan Kajetanowicz | + 12:52,5 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.