Sébastien Ogier odniósł pierwsze od Meksyku zwycięstwo, stając na najwyższym stopniu podium w Rajdzie Turcji. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega z Citroëna Esapekka Lappi, a trzecią lokatę wywalczył Andreas Mikkelsen. W kategorii WRC 2 po wygraną sięgnął z kolei Kajetan Kajetanowicz, który jednak zaliczył pechową końcówkę ze względu na urwaną półoś z przodu swojej Škody, lecz mimo to był w stanie dojechać do mety rajdu.
Po sobotniej części rywalizacji na czele zestawienia znajdował się Ogier, który przez cały dzień walczył z Lappim o pozycję lidera i przed niedzielą różnica między nimi wynosiła zaledwie 0,2 sekundy. Dzisiaj załogi miały do przejechania cztery odcinki specjalne o łącznej długości 38,62 km.
O poranku na OS14 Marmaris 1 (7,05 km) najlepszym czasem popisał się Ott Tänak, który wczoraj musiał się wycofać z rywalizacji z powodu awarii elektryki na dojazdówce podczas pierwszej pętli. Estończyk powrócił do rywalizacji w ramach Rally 2, licząc na dodatkowe punkty na Power Stage. Był on szybszy od Andreasa Mikkelsena o 1,5 sekundy. Z kolei na prowadzenie w rajdzie wysunął się Ogier, który miał po tym oesie przewagę 5,7 sekundy nad Finem.
Na OS15 Gökçe (11,32 km) najlepsze tempo zaprezentował Jari-Matti Latvala, który był szybszy od Mikkelsena o 1,2 sekundy. Ogier oraz Lappi uzyskali identyczny czas na mecie odcinka, przez co różnica między nimi w klasyfikacji generalnej pozostała taka sama.
Na przedostatnim odcinku OS16 Çiçekli Mikkelsen i Latvala wymienili się pozycjami i tym razem Norweg miał 0,3 sek przewagi nad swoim rywalem na mecie. Ogier dotarł do mety oesu z czwartym czasem (+ 3,0), ale przede wszystkim wykorzystał błąd ze strony Lappiego, który obrócił się na trasie, tracąc przed Power Stagem prawie 20 sekund do zespołowego kolegi. Ten odcinek okazał się również pechowy dla Gusa Greensmitha, który plasował się tuż za czołową dziesiątką rajdu. Tuż po przekroczeniu mety oesu wyleciał z trasy w dość wolnym lewym zakręcie i zatrzymał się na boku. Był on jednak w stanie powrócić do rywalizacji z uszkodzeniami w swoim Fordzie. Kajetanowicz, który dominował w WRC 2, doznał awarii półosi w Škodzie, tracąc przez to ponad minutę do najszybszego w swojej kategorii Henninga Solberga.
Power Stage – OS17 Marmaris 2 – był przypieczętowaniem zwycięstwa Ogiera, który odzyskał nadzieję na obronę mistrzowskiego tytułu po problematycznym rajdzie ze strony Tänaka i Neuville’a. Drugie miejsce zajął jego zespołowy kolega z Citroëna Lappi mimo kapcia na zakończenie rajdu, co dało sporą liczbę punktów francuskiemu zespołowi do klasyfikacji producentów, a na najniższym stopniu podium stanął Andreas Mikkelsen.
Czwartą lokatę wywalczył Teemu Suninen, piąty był Dani Sordo szósta pozycja przypadła Latvali, siódme miejsce zajął Kris Meeke, a na ósmej lokacie dojechał Neuville. Dziewiątym miejscem zadowolić się musiał Pontus Tidemand, a czołową dziesiątkę zamknął Greensmith mimo uszkodzeń po rolowaniu z wcześniejszego odcinka.
Na Power Stage po dodatkowe punkty sięgnęli: Tänak (5), Neuville (4), Ogier (3), Latvala (2) i Suninen (1).
W klasyfikacji WRC 2 Pro zwycięstwo odniósł Greensmith, który o pół minuty pokonał Jana Kopeckiego. Z kolei w WRC 2 po pierwszy triumf w tej kategorii sięgnął Kajetanowicz, który mimo urwanej półosi był w stanie dojechać do mety rajdu ze sporą przewagą nad rywalami. Ten wynik oznacza również, że Polak wysunął się na prowadzenie klasyfikacji sezonu WRC 2.
Do końca sezonu pozostały trzy rundy. Kolejnym przystankiem w tegorocznym kalendarzu WRC będzie Rajd Wielkiej Brytanii, który odbędzie się w dniach 3-6 października.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Citroën Total WRT | 3:50:12,1 | |||
2 | 4 | Esapekka Lappi Janne Ferm | Citroën Total WRT | + 34,7 | |||
3 | 89 | Andreas Mikkelsen Anders Jæger | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1:04,5 | |||
4 | 3 | Teemu Suninen Jarmo Lehtinen | M-Sport Ford WRT | + 1:35,1 | |||
5 | 6 | Dani Sordo Carlos del Barrio | Hyundai Shell Mobis WRT | + 2:25,9 | |||
6 | 10 | Jari-Matti Latvala Miikka Anttila | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2:59,1 | |||
7 | 5 | Kris Meeke Sebastian Marshall | Toyota Gazoo Racing WRT | + 3:53,3 | |||
8 | 11 | Thierry Neuville Nicolas Gilsoul | Hyundai Shell Mobis WRT | + 5:34,8 | |||
9 | 7 | Pontus Tidemand Ola Fløene | M-Sport Ford WRT | + 7:22,9 | |||
10 | 22 | Gus Greensmith Elliott Edmondson | M-Sport Ford WRT | + 15:18,7 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.