Sébastien Ogier odebrał Elfynowi Evansowi prowadzenie w drugim dniu kończącego sezon WRC Rajdu Monzy i jest na dobrej drodze do wywalczenia ósmego w karierze mistrzowskiego tytułu, choć jego przewaga nad zespołowym kolegą z Toyoty wynosi zaledwie pół sekundy.
Utytułowany Francuz ukończył poranną sobotnią pętlę z przewagą 5,2 sekundy nad zespołowym kolegą z Toyoty, Evansem, który był liderem po piątku z zapasem 1,4 sekundy. Duet ten przez cały dzień wymieniał się pierwszym miejscem w tabeli. Przed południem na czterech odcinkach specjalnych doszło do trzech zmian – Ogier wyszedł na czoło po OS8, lecz stracił nieco tempa na OS9, który padł łupem Evansa. Następnie Ogier odnotował najlepszy czas na OS10 i OS11, aby powrócić na pozycję lidera z kilkusekundową przewagą.
Na trzecie miejsce awansował z kolei Dani Sordo po tym, jak jego zespołowy kolega z Hyundaia, Thierry Neuville, dość mocno uderzył w bariery na OS9 po triumfie na poprzednim odcinku specjalnym. Belg po przejechaniu zaledwie pół kilometra utracił przyczepność tyłu w swoim i20 WRC w długim, ale zarazem szybkim prawym zakręcie, który skutkował czołowym zderzeniem z armco. Mimo dość wyraźnych sporych uszkodzeń, Neuville kontynuował jazdę przyzwoitym tempem i poranną pętlę ukończył na czwartym miejscu za Sordo, który do liderów tracił 28,2 sekundy.
Na piątym miejscu pozostał Oliver Solberg, jako szósty jechał Takamoto Katsuta, a dalsze pozycje zajmowali Teemu Suninen, który w tym rajdzie w Hyundaiu zastępuje Otta Tänaka, a także Gus Greensmith oraz Kalle Rovanperä, który otrzymał instrukcję jazdy konserwatywnym tempem, aby nie wpływać jakkolwiek o walkę o zwycięstwo i tytuł między Ogierem a Evansem.
Po południu na pozostałych dwóch oesach sytuacja na czele pozostała niemal taka sama. Evans był w stanie odzyskać prowadzenie na OS12 po etapowym zwycięstwie, nadrabiając na nim aż 5,5 sekundy względem Ogiera. Drugi przejazd wzdłuż próby Sottozero sprawił jednak, że to Ogier rozpocznie ostatnią, niedzielą część rywalizacji jako lider, choć jego przewaga nad Evansem wynosi zaledwie 0,5 sekundy. Francuz, który spędza ostatni pełny sezon w WRC i od przyszłego roku zamierza startować tylko w wybranych rundach, musi jedynie dojechać do mety na pewnej punktowanej pozycji, aby zostać ośmiokrotnym rajdowym mistrzem świata.
Na trzecim miejscu jedzie Sordo, który triumfował na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym. Kierowca Hyundaia przed niedzielą ma 27,4 sek. straty względem Ogiera, lecz ma komfortową, 19,2-sekundowy zapas nad Neuvillem. Nadal jako piąty jedzie Solberg, który imponuje w swoim zaledwie czwartym rajdzie w samochodzie klasy WRC. Szósta pozycja należy do Katsuty, a siódmą lokatę zachował Suninen. Ósmy jest Greensmith, a nadal jako dziewiąty podąża Rovanperä.
W klasyfikacji WRC 2 na prowadzenie wysunął się Jari Huttunen po tym jak Marco Bulacia Wilkinson doznał problemów w prawym tylnym kołem i nie był w stanie kontynuować jazdy. Fin ma prawie półtorej minuty przewagi nad Andreasem Mikkselsenem, który już wcześniej zapewnił sobie tytuł mistrza tej kategorii.
Z kolei w klasie WRC 3 na prowadzenie wysunął się Andrea Crugnola, zaś walczący o tytuł Yohan Rossel oraz Kajetan Kajetanowicz jadą odpowiednio na drugim i trzecim miejscu, a różnica między nimi wynosi tylko 2,6 sekundy.
W niedziele załogi będą miały do pokonania 3 odcinki specjalne o łącznej długości 39,53 km, w tym nagradzany dodatkowymi punktami Power Stage.
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Julien Ingrassia | Toyota Gazoo Racing WRT | 2:13:27,2 | |||
2 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 0,5 | |||
3 | 6 | Dani Sordo Cándido Carrera | Hyundai Shell Mobis WRT | + 27,4 | |||
4 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | + 46,6 | |||
5 | 2 | Oliver Solberg Elliott Edmondson | Hyundai 2C Competition | + 1:21,2 | |||
6 | 18 | Takamoto Katsuta Aaron Johnston | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1:38,8 | |||
7 | 3 | Teemu Suninen Mikko Markkula | Hyundai Shell Mobis WRT | + 2:17,1 | |||
8 | 44 | Gus Greensmith Jonas Andersson | M-Sport Ford WRT | + 2:24,8 | |||
9 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 3:39,1 | |||
10 | 35 | Andrea Crugnola Pietro Ometto | Andrea Crugnola | + 8:07,1 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.