Sébastien Ogier uzyskał najlepszy czas na odcinku testowym przed inauguracyjnym sezon WRC Rajdem Monte Carlo, w którym debiutują samochody hybrydowe.
Ośmiokrotny mistrz świata, który w tym sezonie wystartuje tylko w wybranych rajdach w barwach zespołu Toyota Gazoo Racing, uzyskał czas lepszy o pół sekundy od Sébastiena Loeba, który powrócił na ten sezon do WRC na częściowy program dla M-Sport Forda. Zespołowy kolega Ogiera oraz ubiegłoroczny mistrz, Elfyn Evans, odnotował trzeci wynik, tracąc kolejne pół sekundy.
„Ogólnie samochód sprawował się dobrze”
– powiedział Ogier. „To nie był tak naprawdę reprezentacyjny shakedown, nie miał w sobie tej charakterystyki, z jaką zmierzymy się później. Nie ma pewności, czy wszystko jest dobrze ustawione na wieczór, ale przynajmniej możemy sprawdzić, czy samochód pracuje dobrze”
.
Po pierwszym przejeździe najlepszym czasem popisał się Loeb za kierownicą Forda Pumy. Francuz, który wygrywał Rajd Monte Carlo siedmiokrotnie, podwyższył poprzeczkę przy drugim podejściu, a Ogier wysunął się na prowadzenie na trzeciej i zarazem ostatniej próbie.
Czwarty czas na shakedownie uzyskał Thierry Neuville za kierownicą Hyundaia i20 N, tracąc do Evansa 0,8 sekundy. Piąte i szóste miejsce zajął duet M-Sporta Forda: Adrien Fourmaux oraz Gus Greensmith – drugi z nich miał pewne problemy ze wspomaganiem kierowcy, jednak Brytyjczyk wkrótce powrócił do pełnej szybkości.
Kalle Rovanpera z Toyoty zatrzymał swojego GR Yarisa tuż po rozpoczęciu swojego trzeciego podejścia, gdy usłyszał dziwny dźwięk wydobywający się z samochodu. Samochód wrócił na lawecie do Monako, jednak oczekuje się, że usterka powinna zostać szybko naprawiona przed wieczornym rozpoczęciem rajdu.
Problemów nie uniknął również Takamoto Katsuta, który później rozpoczął swój shakedown. Podczas dojazdu do testowego odcinka na jego desce rozdzielczej zapaliła się kontrolka, a Japończyk postanowił wrócić do parku serwisowego. Jego Toyota została jednak szybko naprawiona i kierowca wkrótce przystąpił do shakedownu.
W Rajdzie Monte Carlo załogi będą mieć do pokonania 17 odcinków specjalnych o łącznej długości 296,03 km. Już w czwartek wieczorem, o godzinie 20:18, ruszy pierwszy z zaplanowanych na ten dzień dwóch oesów rozgrywanych po zmroku.
Źródło: wrc.com
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | Sébastien Ogier Benjamin Veillas | Toyota Gazoo Racing WRT | 1:50,4 | |||
2 | 19 | Sébastien Loeb Isabelle Galmiche | M-Sport Ford WRT | + 0,5 | |||
3 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,0 | |||
4 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1,8 | |||
5 | 16 | Adrien Fourmaux Alexandre Coria | M-Sport Ford WRT | + 2,6 | |||
6 | 44 | Gus Greensmith Jonas Andersson | M-Sport Ford WRT | + 2,7 | |||
7 | 42 | Craig Breen Paul Nagle | M-Sport Ford WRT | + 3,0 | |||
8 | 18 | Takamoto Katsuta Aaron Johnston | Toyota Gazoo Racing WRT NG | + 3,8 | |||
9 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 3,9 | |||
10 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Hyundai Shell Mobis WRT | + 3,9 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.