Loeb prowadzi w Rajdzie Monte Carlo

Sébastien Loeb znajduje się na prowadzeniu po piątkowej części rywalizacji w otwierającym tegoroczny sezon WRC Rajdzie Monte Carlo.

Po czwartkowych dwóch nocnych odcinkach specjalnych, które padły łupem Sebastiena Ogiera, w piątek załogi miały do pokonania 6 oesów o łącznej długości 97,86 km.

Loeb, który w tym sezonie realizuje częściowy program startów w M-Sporcie za kierownicą Forda Pumy Rally 1, sięgnął po swoje 922. etapowe zwycięstwo w WRC na otwarcie dnia, na OS3 Roure / Beuil 1 (18,33 km). Mimo zaskoczenia zlodowaciałą trasą, pojechał on szybciej o 1,2 sekundy od Ogiera, który w tym sezonie także wystartuje tylko w wybranych rajdach. Kierowca Toyoty może ponadto mówić o szczęściu, ponieważ pod koniec etapu trącił barierę tylną lewą częścią swojego GR Yarisa.

Pechowo sezon rozpoczął z kolei Adrien Fourmaux z M-Sporta Forda. Francuz źle ocenił zbliżający się lewy zakręt, w wyniku którego samochód z dużą siłą uderzył w skaliste pobocze, a następnie wyleciał w powietrze oraz wielokrotnie rolował wzdłuż stromego zbocza góry. Na szczęście zarówno Fourmaux, jak i jego pilot Alexandre Coria wyszli z tego spektakularnego wypadku bez szwanku, jednak ze względu na ogromne uszkodzenia pojazdu powrót do rajdu nie był możliwy.

Loeb kontynuował solidną jazdę i odniósł kolejne etapowe zwycięstwo, tym razem na OS4 Guillaumes / Péone / Valberg 1 (13,49 km). Na nim pokonał o 0,8 sekundy Otta Tänaka z Hyundaia, którego system hybrydowy zaczął funkcjonować po pewnych problemach z układem na OS3. Z trzecim czasem zameldował się zespołowy kolega Tänaka - Thierry Neuville, a czołową piątkę odcinka uzupełnili Elfyn Evans z Toyoty oraz Ogier.

Loeb zgarnął trzeci z rzędu oesowy triumf na OS5 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 1 (17,11 km), będąc szybszym od Evansa o 2,3 sekundy. Tempo Evansa było o tyle wyjątkowe, że na tym oesie doznał wolnej utraty ciśnienia z jednej z opon. Ogier z kolei pojechał wyjątkowo ostrożnie na lodowatych fragmentach, przez co stracił do Loeba aż 15,8 sek.

Na półmetku dnia Loeb miał 10,6 sek. przewagi nad drugim Evansem, który wyprzedził Ogiera na trzecim dzisiejszym oesie. Czwartą lokatę zajmował Thierry Neuville, a czołową piątkę zamykał Craig Breen.

Załogi powróciły na trasę po południu, lecz bez serwisu. Loeb nadal prezentował wyśmienite tempo, sięgając po czwarte etapowe zwycięstwo na drugim przejeździe odcinka OS6 Roure / Beuil o długości 18,33 km. Pokonał na nim Ogiera o 2,9 sekundy oraz Evansa różnicą 3,9 sek. Dość imponująco pojechał z kolei Gus Greensmith za kierownicą Forda Pumy. Brytyjczyk, który wcześniej miał pewne problemy z układem hybrydowym, co kosztowało go dodatkową moc, zagroził liderom na pierwszych splitach, lecz finalnie stracił do Loeba 4,9 sek i odnotował czwarty rezultat.

M-Sport sięgnął po kolejny oesowy triumf na OS7 Guillaumes / Péone / Valberg, lecz tym razem nie za sprawą Loeba, a właśnie Greensmitha. Jako że przejechał odcinek jako jeden z pierwszych, musiał poczekać na czas Loeba, lecz Francuz finalnie stracił 2,9 sekundy na skutek problemów z hybrydą.

Ostatni odcinek specjalny dnia – OS8 Val-de-Chalvagne / Entrevaux 2 (17,11 km) – został rozegrany w chłodniejszych i bardziej śliskich warunkach niż poprzednie oesy. Mimo to, Ogier naciskał na to, aby zmniejszyć stratę do Loeba wynoszącą do tej pory aż 14,4 sekundy. Ta sztuka udała się aktualnemu mistrzowi świata, który był najszybszy na tej próbie, pokonując tym razem czwartego Loeba o 4,5 sekundy. Z drugim wynikiem zameldował się Neuville, który odzyskał hybrydę i do najlepszego czasu stracił tylko 1,5 sek., zaś trzeci był Tänak.

W klasyfikacji generalnej Rajdu Monte Carlo Loeb prowadzi z przewagą 9,9 sekundy nad Ogierem, zaś trzeci Evans, który pojechał bardzo ostrożnie ostatni oes dnia, ma już 22 sek. straty względem lidera. Czwartą lokatę zajmuje Neuville, na piątej pozycji plasuje się Tänak, zaś szósty jest Breen. Siódme miejsce okupuje Gus Greensmith, a czołową dziesiątkę uzupełniają Takamoto Katsuta i Kalle Rovanperä z Toyoty, a także Oliver Solberg z Hyundaia.

W sobotę załogi będą miały do pokonania 5 odcinków specjalnych o łącznej długości 92,46 km.

PNrZałogaZespół Rezultat
119

Sébastien Loeb
Isabelle Galmiche
M-Sport Ford WRT1:22:49,0
21

Sébastien Ogier
Benjamin Veillas
Toyota Gazoo Racing WRT+ 9,9
333

Elfyn Evans
Scott Martin
Toyota Gazoo Racing WRT+ 22,0
411

Thierry Neuville
Martijn Wydaeghe
Hyundai Shell Mobis WRT+ 47,8
58

Ott Tänak
Martin Järveoja
Hyundai Shell Mobis WRT+ 56,7
642

Craig Breen
Paul Nagle
M-Sport Ford WRT+ 59,2
744

Gus Greensmith
Jonas Andersson
M-Sport Ford WRT+ 1:08,4
818

Takamoto Katsuta
Aaron Johnston
Toyota Gazoo Racing WRT NG+ 1:35,9
969

Kalle Rovanperä
Jonne Halttunen
Toyota Gazoo Racing WRT+ 2:12,8
102

Oliver Solberg
Elliott Edmondson
Hyundai Shell Mobis WRT+ 2:22,9

Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Pokaż komentarze