Thierry Neuville uzyskał najlepszy czas na odcinku testowym przed Rajdem Sardynii, w którym wystartują dwie polskie załogi.
Belg odnotował najlepszy wynik na swoim trzecim i zarazem ostatnim przejeździe próby Olmedo o długości 3,53 km. Neuville za kierownicą Hyundaia i20 N Rally1 był szybszy o 0,3 sekundy od drugiego Esapekki Lappiego z Toyoty, który zalicza swój debiut w aucie z hybrydą na szutrowych odcinkach. Czołową trójkę uzupełnił zespołowy kolega Lappiego, Elfyn Evans, tracąc kolejne 0,2 sek. Czwartą lokatę w tabeli zajął Pierre-Louis Loubet z M-Sportu, będąc najszybszym kierowcą Pumy. Za jego plecami uplasował się Kalle Rovanperä z Toyoty. Szóste i siódme miejsce zajęli Craig Breen oraz Gus Greensmith z M-Sportu. Z kolei Dani Sordo, reprezentujący barwy Hyundaia, który dwukrotnie wygrywał Rajd Sardynii, był dopiero 10.
Ott Tänak z Hyundaia był w stanie przejechać tylko jedną próbę w wyznaczonym czasie, zanim jego samochód został dotknięty przez problem techniczny związany z silnikiem.
Jednym z głównych punktów rywalizacji w Sardynii są wysokie temperatury, które w połączeniu z kurzem będą stanowiły ekstremalne wyzwanie dla załóg. Już wcześniej poruszono temat, że w najnowszych samochodach WRC temperatury w środku są bardzo wysokie, a gdy oczekuje się, że temperatura powietrza może wynosić nawet 35°C wokół Alghero, stanowić to może zagrożenie. Z tego względu na tę rundę producenci jednogłośnie zgodzili się na zamontowanie na dachu i górnej części przedniej szyby specjalnych osłon, których zadaniem będzie odbijanie promieni słonecznych, które w przeciwnym razie byłyby wchłaniane przez auto i zamieniane na ciepło.
Rovanperä jako lider mistrzostw będzie otwierać trasy w piątek, co na szutrowych odcinkach zazwyczaj oznacza wolniejsze czasy przez czyszczenie drogi. W trakcie rywalizacji załogi będą miały do pokonania 21 odcinków specjalnych o łącznej długości 307,91 km.
W Rajdzie Sardynii wystartują dwie polskie załogi, obie w klasie WRC 2 w samochodzie Škoda Fabia Rally2 evo: Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk, a także Daniel Chwist/Kamil Heller.
Źródło: wrc.com
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | 2:15,4 | |||
2 | 4 | Esapekka Lappi Janne Ferm | Toyota Gazoo Racing WRT | + 0,3 | |||
3 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 0,5 | |||
4 | 7 | Pierre-Louis Loubet Vincent Landais | M-Sport Ford WRT | + 1,6 | |||
5 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | + 1,8 | |||
6 | 42 | Craig Breen Paul Nagle | M-Sport Ford WRT | + 2,0 | |||
7 | 44 | Gus Greensmith Jonas Andersson | M-Sport Ford WRT | + 2,3 | |||
8 | 18 | Takamoto Katsuta Aaron Johnston | Toyota Gazoo Racing WRT NG | + 2,6 | |||
9 | 16 | Adrien Fourmaux Alexandre Coria | M-Sport Ford WRT | + 2,7 | |||
10 | 6 | Dani Sordo Cándido Carrera | Hyundai Shell Mobis WRT | + 3,8 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.