Aktualny lider WRC Kalle Rovanperä uzyskał najlepszy czas na odcinku testowym przed Rajdem Safari, zaś kierowcy rajdowi dostosowywali się do afrykańskich szutrów.
Rajd Safari znany jest jednocześnie z szybkich, ale również niezwykle wymagających tras, a celem dla sporej części załóg będzie po prostu dojechanie do mety. Na początku weekendu kierowcy będą rywalizować na suchych i pełnych kurzu drogach, jednak jest szansa na burze, które mogą zamienić drogi w błotnistą przeprawę.
Rovanperä na środowym shakedownie Loldia o długości 5,4 km pokonał o pół sekundy Thierry’ego Neuville’a z Hyundaia. Z trzecim czasem zameldował się z kolei Sébastien Loeb z M-Sportu. Czwarty był Ott Tänak z Hyundaia, który wygrał swój pierwszy tegoroczny rajd w Sardynii, zaś Sébastien Ogier z Toyoty zameldował się z piątym wynikiem. Na kolejnych pozycjach uplasowali się jego zespołowi koledzy – Takamoto Katsuta oraz Elfyn Evans, zaś kierujący Fordem Pumą Rally1 Gus Greensmith, Adrien Fourmaux i Craig Breen zamknęli czołówkę WRC.
Ogier, ubiegłoroczny zwycięzca tego rajdu, był najszybszy po pierwszym przejeździe, jednak to jego zespołowy kolega Rovanperä pojechał szybciej podczas swojego drugiego podejścia. Wielu zawodników uważa, że tegoroczne trasy będą jeszcze trudniejsze niż w zeszłym sezonie.
„Wygląda na to, że w tym roku rajd będzie jeszcze trudniejszy”
– powiedział Rovanperä. „Nie spodziewałem się tak ciężkich warunków, jakie widzieliśmy podczas zapoznania z trasą, a drogi są jeszcze bardziej miękkie niż w zeszłym sezonie”
.
„Myślę, że w niektórych miejscach dobrze będzie otwierać trasę. Oczywiście na niektórych odcinkach będziemy musieli trochę czyścić drogę, ale nie jest to największa rzecz, na której można stracić czas. Na jednym z etapów, podczas zapoznania z trasą, padał deszcz, ale droga nie była dla nas mokra. Wszyscy mówią, że [gdy pada] jest bardzo ślisko, a ja widziałem kilka onboardów. Kiedy jest mokro, sytuacja może stać się szalona, więc nie wiem, czego się spodziewać”
.
W Rajdzie Safari wystartuje łącznie 20 załóg. Wśród nich pojawią się Polacy: Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak, którzy ponownie wystartują w WRC 2 w Škodzie Fabia Rally2 evo.
Źródło: wrc.com
P | Nr | Załoga | Zespół | Rezultat | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 69 | Kalle Rovanperä Jonne Halttunen | Toyota Gazoo Racing WRT | 3:42,1 | |||
2 | 11 | Thierry Neuville Martijn Wydaeghe | Hyundai Shell Mobis WRT | + 0,5 | |||
3 | 19 | Sébastien Loeb Isabelle Galmiche | M-Sport Ford WRT | + 1,8 | |||
4 | 8 | Ott Tänak Martin Järveoja | Hyundai Shell Mobis WRT | + 1,8 | |||
5 | 1 | Sébastien Ogier Benjamin Veillas | Toyota Gazoo Racing WRT | + 2,2 | |||
6 | 18 | Takamoto Katsuta Aaron Johnston | Toyota Gazoo Racing WRT NG | + 4,0 | |||
7 | 33 | Elfyn Evans Scott Martin | Toyota Gazoo Racing WRT | + 4,6 | |||
8 | 44 | Gus Greensmith Jonas Andersson | M-Sport Ford WRT | + 4,6 | |||
9 | 16 | Adrien Fourmaux Alexandre Coria | M-Sport Ford WRT | + 4,8 | |||
10 | 42 | Craig Breen Paul Nagle | M-Sport Ford WRT | + 5,6 |
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.