Scott McLaughlin wywalczył na torze Barbagallo Raceway pierwsze zwycięstwo w mistrzowskim wyścigu V8 Supercars od 1986 roku. Drugi dobotni sprint został natomiast zdominowany przez Craiga Lowndesa.
Wyścig 1
Po raz czwarty w tym sezonie McLaughlin ustawił swoje Volvo na pole position, a obok niego ustawił się Craig Lowndes, który wyszedł na prowadzenie jeszcze przed pierwszym zakręcie, a później przed McLaughlina awansował Russel Ingall, a później walczył z nim Fabian Coulthard.
Tuż przed połową dystansu rozpoczęły się zjazdy do boksów na tym wymagającym dla opon obiekcie. Will Davison i Mark Winterbottom zjechali jako jedni z pierwszych, dzięki czemu także wyprzedzili kierowcę Volvo. McLaughlin wyprzedził obu z nich na 24 okrążeniu, po czym szybko poradził sobie z Jackiem Perkinsem i Shanem van Gisbergenem - dwójką kierowców, którzy nie zdecydowali się na zjazd.
Fabian Coulthard jako jeden z ostatnich kierowców czołówki odwiedził boksy, po czym w ciągu ostatnich czternastu okrążeń przebił się z dziewiątej na drugą pozycję. Chaz Mostert w podobny sposób dał sobie możliwość wyprzedzenia dzięki świeższym oponom swojego kolegi z zespołu Marka Winterbottoma, kończąc wyścig na podium.
Startujący z trzeciej pozycji Russell Ingall spadł na 11. miejsce, wyraźnie nie radząc sobie ze zużyciem opon. Dla porównania Jack Perkins, który przejechał cały dystans na jednym komplecie ukończył wyścig na 12. pozycji, startując z końca stawki. Podobnego wyczynu nie udało się powtórzyć van Gisbergenowi, który został wyprzedzony przez wszystkich rywali.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 33 | Scott McLaughlin | Valvoline Racing GRM | 42 okr. | ||
2 | 14 | Fabian Coulthard | Lockwood Racing | + 0,7538 | ||
3 | 6 | Chaz Mostert | Ford Pepsi Max Crew | + 1,3366 | ||
4 | 5 | Mark Winterbottom | Ford Pepsi Max Crew | + 3,8229 | ||
5 | 4 | Lee Holdsworth | Erebus Motorsport V8 | + 6,2923 | ||
6 | 888 | Craig Lowndes | Red Bull Racing Australia | + 6,5924 | ||
7 | 9 | Will Davison | Erebus Motorsport V8 | + 12,3628 | ||
8 | 7 | TKelly | Jack Daniel's Racing | + 15,5891 | ||
9 | 22 | James Courtney | Holden Racing Team | + 15,9581 | ||
10 | 55 | David Reynolds | The Bottle-O Racing Team | + 16,1995 | ||
11 | 23 | Russell Ingall | Repair Management Aust Racing | + 18,7677 | ||
12 | 18 | Jack Perkins | Team JELD-WEN | + 20,2930 | ||
13 | 8 | Jason Bright | Team BOC | + 21,2101 | ||
14 | 17 | David Wall | Wilson Security Racing | + 21,4916 | ||
15 | 2 | Garth Tander | Holden Racing Team | + 21,7755 | ||
16 | 21 | Dale Wood | Team Advam/GB | + 22,1717 | ||
17 | 1 | Jamie Whincup | Red Bull Racing Australia | + 22,4603 | ||
18 | 16 | Scott Pye | Wilson Security Racing | + 22,7050 | ||
19 | 15 | Rick Kelly | Jack Daniel's Racing | + 28,0385 | ||
20 | 36 | Michael Caruso | Norton Hornets | + 28,5180 | ||
21 | 360 | James Moffat | Norton Hornets | + 28,7245 | ||
22 | 222 | Nick Percat | Heavy Haulage Australia | + 30,4438 | ||
23 | 47 | Tim Slade | Supercheap Auto Racing | + 30,8831 | ||
24 | 34 | Robert Dahlgren | Valvoline Racing GRM | + 33,8381 | ||
25 | 97 | Shane van Gisbergen | Team Tekno VIP Petfoods | + 39,5497 |
Wyścig 2
Z pole position wystartował Craig Lowndes, który nie oddał prowadzenia aż do linii mety. Drugi po starcie był McLaughlin, który w pierwszych zakrętach musiał odpierać ataki Jamiego Whincupa. O ile Nowozelandczyk utrzymał pozycję na torze, stracił ją po pit-stopach nie tylko na rzecz obecnego mistrza serii, lecz także Marka Winterbottoma, który dzięki drugiej pozycji powiększył prowadzenie w klasyfikacji generalnej.
McLaughlin nie utrzymywał tempa liderów i znalazł się pod presją ze strony Chaza Mosterta i Fabiana Coultharda. Kiedy ta dwójka zaczęła walczyć między sobą, kierowca Volvo mógł na chwilę odetchnąć. Ostatecznie, Coulthard wyszedł przed Mosterta na kilka okrążeń przed metą.
Scott Pye ukończył wyścig na siódmej pozycji, przed Jamesem Courtneyem. David Reynolds i Russell Ingall uzupełnili pierwszą dziesiątkę.
P | Nr | Kierowca | Zespół | Rezultat | ||
1 | 888 | Craig Lowndes | Red Bull Racing Australia | 42 okr. | ||
2 | 5 | Mark Winterbottom | Ford Pepsi Max Crew | + 1,8581 | ||
3 | 1 | Jamie Whincup | Red Bull Racing Australia | + 8,6221 | ||
4 | 33 | Scott McLaughlin | Valvoline Racing GRM | + 13,2536 | ||
5 | 14 | Fabian Coulthard | Lockwood Racing | + 13,6003 | ||
6 | 6 | Chaz Mostert | Ford Pepsi Max Crew | + 14,2468 | ||
7 | 16 | Scott Pye | Wilson Security Racing | + 15,0592 | ||
8 | 22 | James Courtney | Holden Racing Team | + 16,3886 | ||
9 | 55 | David Reynolds | The Bottle-O Racing Team | + 16,6454 | ||
10 | 23 | Russell Ingall | Repair Management Aust Racing | + 19,2881 | ||
11 | 2 | Garth Tander | Holden Racing Team | + 19,9074 | ||
12 | 4 | Lee Holdsworth | Erebus Motorsport V8 | + 20,3020 | ||
13 | 17 | David Wall | Wilson Security Racing | + 20,6479 | ||
14 | 47 | Tim Slade | Supercheap Auto Racing | + 22,3084 | ||
15 | 36 | Michael Caruso | Norton Hornets | + 26,2169 | ||
16 | 7 | TKelly | Jack Daniel's Racing | + 26,8425 | ||
17 | 8 | Jason Bright | Team BOC | + 28,9634 | ||
18 | 9 | Will Davison | Erebus Motorsport V8 | + 32,5808 | ||
19 | 97 | Shane van Gisbergen | Team Tekno VIP Petfoods | + 33,5056 | ||
20 | 222 | Nick Percat | Heavy Haulage Australia | + 33,8231 | ||
21 | 360 | James Moffat | Norton Hornets | + 34,1728 | ||
22 | 15 | Rick Kelly | Jack Daniel's Racing | + 36,4122 | ||
23 | 21 | Dale Wood | Team Advam/GB | + 37,2107 | ||
24 | 34 | Robert Dahlgren | Valvoline Racing GRM | + 37,7457 | ||
25 | 18 | Jack Perkins | Team JELD-WEN | + 1 okr. |
Źródło: Speedcafe.com, TouringCarTimes.com
Nie przegap żadnej informacji. Obserwuj ŚwiatWyścigów.pl na Google News.